🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

راه اندازی تصفیه خانه آب شرب آبیک در گرو تأمین بودجه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: در صورت تخصیص بودجه، پروژه تصفیه خانه آب شرب شهر آبیک، سریعتر راه اندازی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های  اخبار  از قزوین ، ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در نشست شورای نمایندگان استان قزوین با مدیران شرکت آب و برق با بیان اینکه در صورت تخصیص بودجه، پروژه تصفیه خانه آب شرب شهر آبیک، سریعتر راه اندازی خواهد شد، گفت: تخصیص آب برای بخش صنعت بیشتر از مقدار مندرج در قانون، مجاز نیست و شرکت آب منطقه‌ای استان فقط می‌تواند ۲۵ متر مکعب آب میان واحد‌های صنعتی توزیع کند.

او افزود: حقابه جزو زمین است و فروش زمین بدون آب و فروش آب بدون زمین، غیرقانونی است.

ملکی گفت: ما مجبوریم که چاه‌های غیر مجاز را ببندیم و اگر این کار را انجام ندهیم آیندگان ما آب نخواهند داشت.
فرهور، مدیر عامل نیروگاه برق شهید رجایی گفت: یک بنگاه تولیدی باید درآمد‌ها را مدیریت کند.


۱۵ شهرک صنعتی قزوین، نیازمند تأمین برق

محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه ۱۵ شهرک صنعتی بزرگ در استان قزوین، برای تولید، نیاز به برق دارند، گفت: تأمین برق استان قزوین بسیار مهم است، زیرا تأمین کننده بسیاری از محصولات کشاورزی و صنعتی هستیم.

محمد بیگی، توزیع نیروی برق در استان را نیازمند مدیریت جامع دانست و خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید رجایی به شدت آب بر است، ولی منفعت آن برای استان‌های دیگر مانند زنجان می‌رسد.

وی افزود: مردم استان مدام از آلایندگی نیروگاه شهید رجایی به دستگاه‌های اجرایی شکایت می‌کنند.

استفاده ۷۰ درصد برق استان زنجان در زمینه صنعت و کشاورزی

مرادی، مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد برق استان در زمینه صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود، گفت: در شبکه توزیع برق استان زنجان ظرفیت سازی خوبی انجام شده است و مشکلی نداریم.

او با بیان اینکه شرکت برق در استان‌های زنجان و قزوین فعالیت‌های خوبی را انجام داده است، افزود: حدود ۲۰ درصد از برق نیروگاه شهید رجایی را به استان‌های دیگر ترانزیت می‌کنیم.

مرادی گفت: دو و نیم برابر ظرفیت برق استان ظرفیت داریم و برای برق دار کردن واحد‌های صنعتی مشکلی نداریم.

آلایندگی نیروگاه شهید رجایی را نمی‌شود انکار کرد

عباسپور، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه برای تأمین برق در شهرک‌های صنعتی مشکل داریم، گفت: هر سرمایه گداری که به شهرک صنعتی حکیمیه می‌آوریم به دلیل نبود برق از سرمایه گذاری انصراف می‌دهد، صنعتی که با ۵ مگاوات برق کار می‌کند، چطور می‌تواند با یک مگاوات، فعالیت کند.

وی افزود: مطالبات پولی اداره برق برای شهرک‌های صنعتی خلاف قانون است.

عباسپور تأکید کرد: آلایندگی نیروگاه شهید رجایی را نمی‌شود انکار کرد.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تأمین آب شرب استان نیازمند بودجه است، تصریح کرد: موضوع تأمین آب شرب در استان را تا پیش از بحرانی شدن آن باید جدی گرفت.

سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تأمین بودجه آب و راهسازی در استان قزوین باید جدی گرفته شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک به مشکل تأمین آب شرب در مناطق الموت و طارم سفلی اشاره کرد و گفت: آب مناطق الموت و طارم سفلی به جای استفاده در استان قزوین، به استان گیلان سرازیر می‌شود.

او افزود: مردم مهرگان با مشکل کمبود برق روبه رو هستند و با این وضعیت، طرح مسکن ملی در این ناحیه کلید خورده است.
سیاهکلی گفت: حفر تونل انرژی از منطقه الموت به قزوین، بسیار مهم و ضروری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم گفت: اگر مشکلات آب و برق واحد‌های صنعتی حل نشود برای جذب سرمایه گذار مشکل خواهیم داشت.

خانپور افزود: وزارات خانه‌های نیرو و نفت مکلفند نسبت به تأمین برق، آب و گاز واحد‌های صنعتی تا جلوی درب شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋