🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ثبت ۹۴۰ فقره موقوفه منفعتی و انتفاعی در سامانه جامع اوقاف گلپایگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت:تاکنون در سامانه جامع اوقاف گلپایگان ۹۴۰ فقره موقوفه منفعتی و انتفاعی ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های اخبار  از اصفهان ،حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان اظهار داشت: تاکنون در سامانه جامع اوقاف گلپایگان ۹۴۰ فقره موقوفه منفعتی و انتفاعی ثبت شده است.

او افزود: اخیراً یک خیر والامقام یک واحد تجاری با ارزش ۸۰۰ میلیون تومان در راستای ترویج قرآن و خیر دیگری یک و نیم دانگ از شش دانگ واحد مسکونی خود را برای سکونت عالم منطقه وقف کردند، اما این دو وقف هنوز در سیستم سامانه اوقاف گلپایگان ثبت نشده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با بیان اینکه از برخی وقف‌ها در دوران حیات مالک درآمدی عاید موقوفه نمی‌شود، گفت: از وقف‌های انتفاعی مثل خانه عالم درآمدی برای موقوفه حاصل نمی‌شود.


او بیان کرد: در خصوص موقوفات، امسال ورود خوبی جهت تمدید قرارداد‌ها و اجاره بها و در برخورد با متخلفین تغییر کاربری به ویژه موقوفات زراعی در شهر گلپایگان داشتیم، در همکاری با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست سعی داشتیم تا جلوی تغییر کاربری موقوفات زراعی گرفته شود.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی ادامه داد: برخی از موقوفه خوار‌ها و زمین‌خوار‌ها متأسفانه از سوی بنگاه‌های معاملات ملکی بوده است، با وجود اینکه دادستان سابق و جدید گلپایگان مکاتباتی با اصناف داشتند که برای هر گونه نقل و انتقال منازل مسکونی وقفی و موقوفات زراعی در منطقه لهرامش و شهر گلپایگان از اوقاف استعلام بگیرند، اما به صورت دلال بازی یک موقوفه را به صورت دو سه دست در بنگاه‌ها نقل و انتقال می‌دهند که به صورت جدی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.


منبع:مهر

م

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋