🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ضرورت اتخاذ تصمیمات جدی در شرایط جدید شیوع کرونا در قم

سلیمان پور گفت:مبارزه با کرونا باید به مطالبه‌گری اجتماعی تبدیل شود تا مردم شخصا از برگزاری مراسم عروسی و عزا خودداری کنند.

سلیمان پور_معاون سیاسی استاندار قم

به گزارش گروه استان های  اخبار  از قم ،بیژن سلیمان پور،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم روزچهارشنبه درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، با تاکید بر ضرورت اتخاذ تصمیمات جدی و موثر در شرایط جدید شیوع کرونا در قم گفت: مبارزه با ویروس کرونا باید به مطالبه‌گری اجتماعی تبدیل شود تا مردم شخصا از برگزاری مراسم عروسی و عزاداری خودداری کنند.

او افزود: استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی ضروری است تا اجتماعی کردن مقابله با کرونا ویروس محقق شود.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، پیشنهاد اعمال محدودیت مجدد برای فعالیت سالن‌ها، تالارها و اماکن ورزش قم به ستاد ملی کرونا ارائه خواهد شد، ولی باید اقداماتی که در حوزه اختیارات استان است، انجام شود.

او بیان کرد: افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها طی هفته‌ها و روزهای اخیر در کشور و در قم شرایط جدیدی را در روند کنترل و مدیریت کرونا پیش روی ما قرار داده و این شرایط ایجاب می‌کند تصمیمات جدی و موثری برای ادامه مدیریت اعمال کنیم.

سلیمان پور اضافه کرد: مدیریت این مسئله مستلزم مدیریت موثر است، باید اولویت‌ها را بسنجیم، سرعت عمل دهیم و به خروجی تصمیمات فکر کنیم و تصمیمات ما قابل‌اندازه‌گیری باشد و موجب جلب رضایت مخاطب شود.

او تاکید کرد:کنترل، مراقبت و نظارت جدی و موثر بردستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه درزمینه اجتماعات، مراسم‌ها و مکان‌های عمومی باید اعمال شود ومردم اثر این نظارت را درک کنند و در نهایت به کاهش بیماری منجر شود.

استفاده از ظرفیت رسانه ها برای مدیریت کرونا

سلیمان پور ادامه داد: اطلاع‌رسانی، تبیین و آموزش کافی و مناسب با نوع مشکل از طریق فضای مجازی، شورای اطلاع‌رسانی و سایر ظرفیت‌های خبری استان در خصوص تاکید بر سه مولفه مهم و موثر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و شستن دست‌ها که باعث کنترل و مدیریت بیماری می‌شود.

معاون سیاسی استاندار قم عنوان کرد: باور داریم نظارت و کنترل بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کار سخت و طاقت‌فرسایی است، ولی به نظر می‌رسد کنترل‌ها کافی نیست و از سوی دیگر هم مردم از محدودیت‌ها خسته شده‌اند.

او با تاکید بر افزایش حساسیت‌ها و تلاش جدی همه دستگاه‌ها برای خروج از عادی جلوه دادن شرایط، بیان کرد: باید برای نظارت و کنترل مستمر بر اماکن عمومی، سالن‌ها، تالارها، استخرها و ورزشگاه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی شود.

معاون سیاسی استاندار قم افزود: شورای اطلاع‌رسانی به‌تناسب افزایش آمار که نگران‌کننده‌است باید پیک مثبت را آغاز و اطلاع‌رسانی کند و برای تبیین و روشن گری پیرامون بیماری کرونا، ظرفیت خبری استان در اختیار شورای اطلاع‌رسانی باشد.

ماسک موردنیاز استان به مقدار کافی تولید شود

سلیمان پور در ادامه گفت: تمام ظرفیت‌های استان در زمینه صنعتی و صنفی با مدیریت و برنامه‌ریزی معاونت اقتصادی استانداری به کار گرفته شود، تا ماسک موردنیاز استان به مقدار کافی تولید شود.

او افزود: تهیه مواد اولیه، صدور مجوز فعالیت و مدیریت قیمت تمام‌شده ماسک باید مدنظر قرار گیرد و دستگاه‌های ذیربط نظارت‌های لازم را اعمال کنند.

معاون سیاسی استاندار قم اضافه کرد: باید موانع از سر راه هر واحد صنعتی که قصد تولید ماسک را داشته باشد، برداشته شود.

او در پایان بر تسریع درتحقق ارائه خدمات الکترونیکی از سوی شهرداری و واحدهای تابعه برای کاهش حضور مردم دراین مراکز، ساماندهی کارگران فصلی و موقت درمیادین باهمکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری و افزایش حجم فعالیت‌های خبری و اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋