🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

احتمالا وضعیت قم هم قرمز می شود زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در قم به صدا درآمد

محبی گفت:در صورت ادامه روند افزایشی شیوع کرونا، احتمالا در روز‌های آینده وضعیت استان قرمز می شود.

محبی رئیس مرکز بهداشت استان قم

به گزارش گروه استان های  اخبار  از قم ، صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان این مطلب گفت: کلیه استان‌های غربی، شرقی و جنوبی کشور در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند و، چون رفت و آمد میان استان‌ها محدودیتی ندارد احتمالا وضعیت قم هم قرمز می شود.

محبی رئیس مرکز بهداشت استان قم که از ارائه هرگونه آمار از تعداد فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خودداری میکرد افزود: هرچند در روز‌های قبل نهایتا یک نفر بر اثر ابتلا این بیماری جان خود را از دست میداد متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته این تعداد افزایش چشمگیری داشته است.

محبی ساده انگاری بیماری کرونا توسط مردم را یکی از عوامل اصلی گسترش و شیوع این بیماری در سطح شهر عنوان کرد و افزود: در اکثر مناطق دنیا بیماری کرونا روند نزولی داشته باشد، اما ساده انگاری این بیماری در کشور ما باعث شده دوباره این بیماری روند صعودی به خود بگیرد.

رئیس مرکز بهداشت از بازرسی‌های بهداشتی از اماکن پرخطر و مراکز تجمع به منظور نظارت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته سهمیه ۲۰ نانوایی به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی قطع و ۲ واحد نیز پلمپ شدند.

محبی با اشاره به اینکه بازرسان مرکز بهداشت تنها در یک شب از ۴۰ تالار پذیرایی درسطح استان بازرسی کردند افزود: در این بازرسی‌ها ۱۴ تالار موارد بهداشتی را رعایت نمی کردند که یکی از آن‌ها پلمپ و بقیه نیز اخطار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز دراین جلسه به اوج گیری مجدد کرونا در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹ استان در وضعیت قرمز و ۸ استان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند و ومیزان مرگ و میر بر اثر کرونا به ۲۰۰ نفر در روز رسیده که بسیار بیشتر از تعداد فوت شدگان در پیک قبلی این بیماری است.

دکتر قدیر با بیان اینکه آمار افراد بستری شده در بیمارستان‌ها با احتمال ابتلا به بیماری کرونا نسبت به دو ماه گذشته تقریبا ۲ برابر شده افزود: تنها با ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها میتوان با این بیماری مقابله کرد.

برررسی میزان تولید و توزیع ماسک در استان از دیگر مواردی بود که امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بررسی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه ۱۳ واحد صنفی و صنعتی در استان ماسک تولید میکنند افزود: این واحد‌ها روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار ماسک تولید می کنند.

غضنفری با بیان اینکه پیش از شیوع کرونا هیچ واحد تولید ماسک در استان وجود نداشت گفت: در حال حاضر ظرفیت خوبی برای تولید ماسک در استان ایجاد شده، اما تامین مواد اولیه برخی مشکلات و موانع را ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه با سفر سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت به استان بسیاری از این مشکلات مرتفع شده افزود:یکی دیگر از مشکلاتی که برای تولیدکنندگان ماسک وجود دارد اخذ مجوز‌های بهداشتی است که این واحد‌ها باید از دانشگاه علوم پزشکی اراک اخذ کنند که باید هرچه سریعتر فرایند اخذ این مجوز‌ها به داخل استان منتقل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این جلسه بر لزوم اتخاذ تصمیم‌های جدید برای مدیریت شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: افزایش آمار مبتلایان و تعداد فوت شدگان بر اثر ابتلا به کرونا نشان دهنده لزوم ارائه تصمیم‌های جدید و مدیریتی صحیح است.

سلیمان پور سرعت عمل و جلب رضایت مخاطب را از جمله ویژگی‌های تصمیم گیری در این شرایط دانست و گفت: باید مراکز تجمع و مکان‌های عمومی، کنترل و مراقبت‌های جدی صورت گیرد تا دوباره به کاهش این بیماری برسیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداربا اشاره به اینکه باید از ظرفیت سمن‌ها برای کنترل بیماری استفاده کرد افزود: اطلاع رسانی‌ها و ارائه آموزش‌های لازم به مردم توسط صدا وسیما و فضای مجازی باید تقویت شود تا خود مردم از حضور در مراکز تجمع جلوگیری کنند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋