🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پایگاه حفاظت منابع آبزیان اقدامات غیرمجاز صیادان را زیر نظر دارد

صید غیرمجاز میگو
به گزارش گروه استان‌های  اخبار  از بوشهر ،  با نزدیک شدن به فصل صید میگو که بسیاری از مشاغل از جمله صید و صیادی به حاشیه رانده شده برخی از صیادان فعالیت‌های غیر مجازی را انجام می‌دهند.

کشف میگو خارج از فصل صید در آب‌های دریایی دلوار

با نزدیک شدن به فصل صید میگو گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان در استان بوشهر فعالیت خود را دوچندان می‌کند.

 در گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان بوشهر در منطقه دلوار از دو فروند قایق بی هویت که در حال صید غیر مجاز و خارج از فصل میگو بودند دو رشته تور ترال میگو، دو جفت تخته صید، چهار حلقه طناب و ۵۵ کیلو گرم میگو کشف و ضبط شد.

فرمانده حفاظت منابع آبزیان شهرستان بوشهر بیان کرد: صید میگو در آب‌های استان پس از رسیدن به اندازه تجاری از هفته اول مرداد آغاز تا میانه شهریور ادامه دارد، اما برخی از صیادان متخلف با برداشت پیش از موعد از ذخیره این آبزی، به معیشت صیادان قانونمند میلیارد‌ها ریال خسارت وارد می‌کنند.

پرویز ایزدی افزود: ماه آینده و با گرم‌تر شدن هوا اندازه میگو رشد قابل توجهی دارد و به طور معمول افزایش وزن آن تا ۱۲ گرم نیز پیش بینی می‌شود، اما صید زودتر از فصل صد‌ها تن میگو را از سفره صیادان و مردم حذف می‌کند و معیشت آنان را با مشکل مواجه می‌سازد.

کشف و نگهداری افزار‌های صید میگوی خارج از فصل در بندر دیر

فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات دیر نیز عنوان کرد: در گشت مشترک این پایگاه و دریابانی که رئیس شیلات دیر نیز حضور داشت چهار ست کامل تور ترال میگو شامل تور، تخته، طناب، ودیرک به ارزش نزدیک به ۲۰۰ میلیون ریال در ساحل جزیره ام الگرم کشف و نگهداری شد.

عبدالحسین طاهری با بیان اینکه صیادان متخلف ادوات صید ترال خودرا دراین جزیره پنهان می‌کنند گفت: جاسازی افزار‌های صید ترال دراین جزیره به صیادان متخلف فرصت می‌دهد تا بدون حمل این ادوات و نگه داشتن آن از دید نیرو‌های گشت به صید غیر مجاز یا خارج از فصل بپردازند.

او از بازداشت یک خودرو بارآور میگو به ارزش نزدیک به ۳۰ میلیون ریال کشف و پرونده ان به بلند پایگان قضایی واگذار شد.

فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات دیر با گفتن رضایت از همکاری سازمان‌های مسئول در زمینه برخورد با تخلفات صیادی گفت: کار‌های اخیر رضایت مقامات محلی را به همراه داشته و امیدوارم دنباله آن به بهبود وضعیت ذخایر آبزیان دراین بخش و افزایش کمابیش درآمد صیادان کشیده شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋