🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ردپای یوز ایرانی در بردسکن مشاهده ۲۰ سرخرگوش غذای یوزپلنگها بیانگر حضور آنها در زیستگاه درونه

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: دومین رکورد از حضور یوزپلنگ در خراسان رضوی ثبت شد.

ردپای یوز ایرانی در بردسکن/ مشاهده ۲۰ سرخرگوش غذای یوزپلنگها بیانگر حضور آنها در زیستگاه درونه
به گزارش خبرنگار گروه استا ن های  اخبار  از مشهد ، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی گزارش موثق ۴ نفر از فرهنگیان طبیعت دوست بردسکنی، مبنی بر مشاهده ۳ قلاده توله یوزپلنگ در عرصه‌های طبیعی شهرستان بردسکن، بلافاصله گروهی از کارشناسان و محیطبانان شهرستان‌های بردسکن، خلیل آباد، تربت حیدریه و کاشمر جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.


او افزود: در پی پایش منطقه و پس از دو روز بررسی‌های میدانی در حد فاصل منطقه حفاظت شده درونه و پناهگاه حیات وحش دشت لاغری، تیم اعزامی در چند نقطه موفق به تصویر برداری از ردپای یوز پلنگ شدند و با ثبت این رکورد، دومین حضور این گونه در زیستگاه‌های خراسان رضوی مستند شد.


همتی افزود: گزارشات متعددی در خصوص مشاهده یوزپلنگ در این شهرستان از سوی مردم دریافت شده و به نقل از منابع محلی در تیر ماه سال جاری نیز یک قلاده یوز پلنگ در همان حوالی مشاهده شده است که امکان حضور گونه یوزپلنگ و زاد و ولد آن درمنطقه وجود دارد.


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه در طول دوره پایش منطقه، جمعیت‌های متعددی از پرندگان همچون کبک و تیهو و بیش از ۲۰ سر خرگوش مشاهده شده که منبع غذایی خوبی برای این شاهکار طبیعت هستند گفت:خوشبختانه منطقه حفاظت شده درونه بردسکن، زیستگاه و مأمن مناسبی را برای یوزپلنگ فراهم آورده است و تائید رد پای این گونه از سوی کارشناسان امور حیات وحش، حضور یوزپلنگ را در این شهرستان قطعیت بخشیده است.


او تصریح کرد: نخستین بار در مردادماه سال ۱۳۹۱ یوزپلنگ آسیایی در منطقه حفاظت شده درونه مشاهده و توسط محیط بانان عکس برداری شده بود و پس از آن تاکنون هیچ سندی که حضور یوزپلنگ را در منطقه اثبات کند دریافت نکرده بودیم و این پیشامد، یک خبر خوب و انرژی بخش برای محیطبانان و دوستداران طبیعت بود.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋