🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

چگونه مصرف برق را در تابستان به حداقل برسانیم؟

احمدی مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های  اخبار  از مهاباد ، گفت: مشترکان خانگی بهتر است در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ با استفاده از راهکارهایی، چون تنظیم درجه کولر‌های گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتیگراد، استفاده از دورکند کولر‌های آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف و عدم استفاده همزمان از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های مذکور، ضمن کمک به کاهش هزینه‌های خانواده خود، مصرف برق را به حداقل برسانند.

مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد گفت: مشترکان می‌توانند با مدیریت برق مصرفی در ساعات اوج بار مصرف برق خود را به حداقل برسانند.

احمدی همچنین در راستای مدیریت مصرف برق به کشاورزان نیز توصیه کرد که آبیاری باغات را در بازه‌های زمانی، چون شب، عصر و ساعت‌های اولیه طلوع خورشید انجام دهند. چرا که آبیاری در شب بازه زمانی بیشتری را در اختیار گیاه برای جذب آب قرار می‌دهد، اما آبیاری درصبح به ویژه در زمان ظهر و اوج تابش نورخورشید که ساعات ۱۲ الی ۱۶ عصر را شامل می‌شود می‌تواند سبب خشک شدن سریع خاک شود، زیرا حجم زیادی از آن پیش از جذب خاک بر اثر حرارت خورشید تبخیر می‌شود.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد ضمن اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای کشاورزان همکار پیک سایی، خواستار همکاری حداکثری کشاورزان با این طرح‌ها شد و تصریح کرد: برای کشاورزانی که مصرف خود را در زمان پیک بار مدیریت کنند پاداش‌هایی در نظر گرفته است به این صورت که با همکاری ۴ ساعته کشاورزان و خاموش‌کردن پمپ‌های برق در ساعات اوج مصرف که شامل ۱۲ الی ۱۶ بعد از ظهر است، ۲۰ ساعت بقیه مصرف برای آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود از طرفی آبیاری در ساعات اوج بار که ساعات اوج تبخیر و گرما نیز می‌باشد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋