🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سرمایه گذاری در ساخت نیروگاهی متوقف شده است

تقی زاده گفت:در حال حاضر ۸۲ هزار مگاوات نیروگاه نصب شده در کشور داریم، اما آ‌نچه که مورد اهمیت است این است که بخش خصوصی در صنعت برق بنا به دلایل مختلفی دچار مشکلات اساسی شده است.

سرمایه گذاری در ساخت نیروگاهی متوقف شده است
حسنعلی تقی‌زاده نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان برق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی  گروه اقتصادی اخبار ،با اشاره به اینکه بخش غیر دولتی در صنعت برق ۲۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام داده است گفت: در حال حاضر ۸۲ هزار مگاوات نیروگاه نصب شده در کشور داریم که ۴۱ هزار مگاوات آن تحت تملک بخش غیردولتی است، اما آ‌نچه که مورد اهمیت است این است که بخش خصوصی در صنعت برق بنا به دلایل مختلفی دچار مشکلات اساسی شده است.

او در ادامه اضافه کرد: در کشور برق یک کالای انحصاری از لحاظ مشتری است و دولت برق را از نیروگاه‌های غیردولتی خریداری و به مصرف‌کنندگان به فروش می‌رساند و این در حالی است که بخش خصوصی تولیدکننده برق را با مشکل مواجه می‌کند این است که انحصار در خرید و مشتری برق وجود دارد.

تقی زاده با اشاره به اینکه وزارت نیرو می‌تواند برای جبران تغییرات ناگهانی ارز ۳۰ درصد ارز حاصل از صادرات برق را برای بازپرداخت اقساط سرمایه‌گذاری که تسهیلات خود را از صندوق توسعه ملی دریافت کرد‌ه‌اند اختصاص دهد گفت: برخی از سرمایه‌گذاران در سال ۹۳ بالغ بر ۲۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کرد‌ه‌اند و حالا به دلیل اینکه درآمد آن‌ها ریالی است در باز پرداخت اقساط با مشکل مواجه شده‌اند.

نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان برق اضافه کرد:اقتصاد کشور به گونه‌ای است که هر چند سال یکبار نوسانات نرخ ارز در کشور رخ می‌دهد بنابراین ما به دنبال راهکار‌هایی برای مرتفع شدن این موضوع برای صنعت برق و صنعت نیروگاهی هستیم در دولت های گذشته نرخ ارز سه برابر و در دولت دوازدهم نرخ ارز چهار برابر رشد داشت و این باعث شد تا سر بارگذاری‌ها توسط بخش خصوصی در صنعت برق و نیروگاهی با مشکل مواجه شود.

تقی‌زاده اضافه کرد: مشکلات بوجود آمده در صنعت برق باعث شده تا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت برق و نیروگاهی از یک سال گذشته کمرنگ شود و به گونه‌ای در یک سال گذشته نیروگاه جدید شروع به احداث نشده است.

او گفت: یکی دیگر از راهکار‌ها می‌تواند تامین مابه‌التفاوت نرخ ارز رسمی با نرخ‌های نیمایی برای اقتصاد معوق و اصلاح نرخ‌های خرید تضمینی باشد.

نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان برق بیان کرد: وزارت نیرو در سال یک میلیارد دلار در ازای صادرات برق درآمد کسب می‌کند پس می‌تواند با اختصاص درصدی از صادرات برق به نیروگاه‌های بخش خصوصی کمک خوبی به آن‌ها کند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋