🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پرداخت حقوق کارگران هفت تپه به کجا رسید؟

رئیس دادگستری شوش گفت: پیگیر مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه هستیم و بخشی از حقوق معوقه آن‌ها بزودی پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های اخبار از اهواز ، صادق جعفری چگنی رئیس دادگستری شهرستان شوش درخصوص مشکلات کارگران هفت تپه و پرداخت نشدن ۳ ماه حقوق آن‌ها گفت: پیگیر پرداخت حقوق معوقه کارگران این کارخانه هستیم و تلاش می‌کنیم بخشی از مطالبات آن‌ها بزودی پرداخت شود.

او تلاش مجموعه دادگستری شهرستان را حمایت از صنایع و کارگران شاغل در آن‌ها عنوان کرد و افزود: از هیچ کوششی برای احقاق حقوق قانونی کارگران دریغ نخواهد شد.

شوش در زمینه صلح و سازش پیشتاز است

جعفری چگنی در ادامه به پیشنهاد ثبت سنت حسنه فصل و خون بس این شوش در فهرست میراث ناملموس کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان در زمینه صلح و سازش بین عشایر عرب، لر و بختیاری منطقه در کشور پیشتاز است و تاکنون موفق شده چندین پرونده اختلاف و قتل را به صلح و سازش منجر کند.

رئیس دادگستری شهرستان شوش تصریح کرد: سنت حسنه "فصل" در عشایر عرب و نیز "خون بس" برای ثبت در فهرست میراث ناملموس کشور به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان پیشنهاد شده تا با جمع‌آوری مستندات و ارائه آن‌ها به وزارتخانه مربوطه نسبت به ثبت ملی آن‌ها به نام این شهرستان اقدام شود.

وضعیت ورود پرونده به دادگستری شوش چگونه است؟

جعفری چگنی بیان داشت: تعداد پرونده‌های ورودی یک‌سال گذشته به این دادگستری ۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال از آن کاهش داشته که حاصل تلاش شورا‌های حل اختلاف و شعبه ویژه شورای ویژه معتمدین و عشایر بوده است، ضمن اینکه ۳۵ هزار و ۲۰۰ پرونده از تیرماه پارسال تاکنون به دادگستری این شهرستان وارد شده است، البته ۳۴ هزار و ۸۰۰ پرونده از این تعداد، مختومه شده که اختلاف بین آن‌ها ناشی از تعطیلات ایام کرونایی است.

او فعالیت شورا‌های حل اختلاف شوش در کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری و صلح و سازش بین طرفین دعوا در کشور و استان خوزستان را شاخص دانست و ادامه داد: با تلاش شعبه ویژه معتمدین و سران عشایر شورای حل اختلاف شهرستان، ۱۵ پرونده قتل به صلح و سازش منجر شد ضمن اینکه صلح و سازش پرونده‌های قتل در سایر استان‌ها مورد پیگیری قرار گرفت.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋