🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تاکید فرماندار شهربابک بر نقش خانواده ها در استعدادیابی فرزندان

فرماندار شهربابک با تاکید بر نقش خانواده‌ها در مسیر استعدادیابی فرزندان گفت: اینکه جوان ما ساعت زیادی از شبانه روز را در فضای مجازی می‌گذارند، فاجعه است در حالی که این زمان می‌تواند صرف مطالعه شود.

ستاد ساماندهی امور جوانان شهربابک

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ،سعید قائینی فرماندار شهربابک در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور اعضا با محوریت اوقات فراغت و اشتغال برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و اشاره به اینکه کار ویژه‌ای که برای سمن‌ها تعریف شده به خوبی در کشور ما پیاده نشده، گفت: دلیل درست ایفا نکردن نقش سمن‌ها به کم کاری دولت در حمایت‌های لازم و کوتاهی سمن‌ها در نداشتن برنامه ریزی لازم برای رسیدن به هدف خود است.

او با بیان اینکه سمن‌ها در قالب مجموعه‌های مردمی ایجاد می‌شوند تا به دولت‌ها کمک کنند، افزود: استعدادیابی کار دولت هاست و در کشور ما وزارت ورزش و جوانان کار استعدادیابی را عهده دار است.

قائینی به نقش خانواده‌ها در مسیر استعدادیابی فرزندان تأکید کرد و اظهار داشت: اینکه جوان ما ساعت زیادی از شبانه روز را در فضای مجازی می‌گذارند، فاجعه است در حالی که این زمان می‌تواند صرف مطالعه شود.

او با اشاره به اینکه اداره ورزش و جوانان با همکاری سمن‌ها نسبت به ارائه برنامه‌ای مدون در رابطه با استعدادیابی جوانان حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیرماه اقدام کنند، افزود: اگر برنامه ارائه شده تا یک سال جواب نداد چکش کاری شود و به مرحله ایده آل برسد تا روند استعدادیابی در شهربابک سر و سامان بگیرد.

فرماندار شهربابک تأکید کرد: معتقدم در شهربابک نیرو‌های مستعدی وجود دارد که باید هدایت شوند.

او به تسهیلگری و کمک اداره ورزش و جوانان به سمن‌هایی که روال اداری را طی کردند و آماده آغاز به کار هستند اشاره کرد و اظهار داشت: جلسه‌ی سمن‌ها با مدیریت مجتمع مس شهربابک با محوریت اداره ورزش و جوانان برگزار شود تا این مجتمع به سمن‌ها کمک مالی کند.

قائینی سمن‌ها را بازوان توانمند دولت‌ها دانست و تصریح کرد: سمن‌ها نباید منتظر حمایت‌های دولت بماند و باید بعد از اخذ مجوز در چارچوب دستورالعمل فعالیت خود را با همه توانش کار کند و اگر دچار گرهی شد به دولت مراجعه کند و دولت موظف است به سمن کمک کند تا به سر منزل مقصود برسد.

ناصر نعمت، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان شهربابک نیز به ۹ سمن حوزه اداره ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: این سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی، زمینه اجتماعی، فرهنگی و هنری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، آگاهی بخشی امور بانوان و دختران، ازدواج سالم و تحکیم بنیان خانواده، مباحث قرآنی، ورزش همگانی، هنر‌های نمایشی و فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

او با تأکید بر همکاری دستگاه‌ها با سمن‌های شهرستان افزود: ما باید در حوزه‌های هلال احمر، اشتغالزایی و اوقات فراغت نیز سمن‌هایی داشته باشیم.

نعمت به افتتاح استودیو دیداری شنیداری کیک زیرنظر سمن هنرآفرینان فردای کارمانیا در شهربابک اشاره کرد و اظهار داشت: این استودیو با هدف کشف استعداد‌های درخشان بانوان و آقایان در زمینه ایده پردازی، سناریو نویسی، مجری گری، بازیگری و فن بیان ایجاد شده است و می‌تواند در زمینه‌های فرهنگ سازی مناسب در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت ویدئو‌های تبلیغاتی، فایل‌های صوتی، تیزر‌های حرفه‌ای و مهیج و ویدئوکلیپ کمک شایانی داشته باشد.

نعمت تصریح کرد: در حوزه ورزش همگانی با مشارکت مس موفق شدیم شرایط آزمایشگاه ورزشی را فراهم کنیم، اما به خاطر شیوع ویروس کرونا افتتاح نشده است.

او گفت: دستگاه‌های پیشرفته در این آزمایشگاه ورزشی می‌توانند سیستم بدن را تشخیص داده و همچنین سواد جسمانی حرکتی را آموزش دهند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان تأکید کرد: با توجه به اینکه امسال به همت مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است، باید بستر مناسبی برای جوانان در بخش اوقات فراغت فراهم کنیم که علاوه بر آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زمینه اشتغالزایی هم مهیا شود.

او افزود: با وجود مجتمع مس در شهربابک بیشتر جوانان علاقه و انتظار دارند که در این بخش مشغول به کار شوند، در حالی که باتوجه به معادنی که داریم از جمله سیلیس فیروزه مس و... می‌توانیم کارگاه‌های کارآفرینی را راه اندازی کنیم.

نعمت حوزه ورزش را دارای سرمایه انسانی بالایی دانست و تصریح کرد: در زمینه اشتغالزایی چند باشگاه مجوز فعالیت گرفته اند و همچنین کلاس‌های مربیگری در بخش‌های بانوان و آقایان برگزار شده است.

او بر توجه به اشتغالزایی جوانان تأکید کرد و اظهار داشت: توجه نکردن به اشتغال، بالا رفتن نرخ بیکاری، افزایش سن ازدواج و ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد.

در این جلسه مسئولان سمن ها، به بیان برنامه ها، اهداف و پیشنهادات خود پرداختند.

ب

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋