🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ساخت دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن به همت پژوهشگران شیرازی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ساخت دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن، برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص ریوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های اخبار از شیراز ، یونس قاسمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن، برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص ریوی به همت اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز ساخته شد.

او ادامه داد: اکسیژن درمانی به عنوان یک روش مهم در درمان بیماری‌های خاص ریوی (حاد و مزمن) جایگاه ویژه‌ای دارد و این دستگاه برای مدیریت میزان اکسیژن مصرفی در بیماران ریوی خاص طراحی و تولید شده است.

حسین پارسائی عضو هیات علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و یکی از سازندگان این دستگاه نیز اظهار کرد: در این روش اکسیژن با غلظت بالاتر از حد معمول (۲۱درصد) برای بیمار تجویز می‌شود.

او با بیان اینکه عیب بیشتر سیستم‌ها و روش‌های موجود، پایین بودن راندمان آن‌ها است، افزود: طبق تحقیقات، برخی موارد بیش از ۵۰ درصد اکسیژن مورد نیاز بیمار را باید تامین کند، اما درصد قابل توجهی از اکسیژن موجود در سیلندر هدر می‌رود.

حسین پارسائی ادامه داد: دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن به صورت فعال، جریان اکسیژن را کنترل کرده و از هدر رفتن آن جلوگیری می‌کند و در نتیجه باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های تامین اکسیژن می‌شود.

سید معصوم معصوم پور فوق تخصص بیماری‌های ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: این دستگاه با پایش برخی علایم حیاتی بیمار، در صورت بروز هر گونه اشکال در تحویل اکسیژن به بیمار، مراقبان را مطلع می‌کند.

او افزود: این دستگاه علاوه بر استفاده در بیمارستان، قابلیت استفاده در منزل بیمار را نیز دارد.

دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن به سرپرستی حسین پارسائی و سید معصوم معصوم پور از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حمایت مالی این دانشگاه به عنوان یک طرح فناورانه، طراحی و ساخته شده است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋