به گزارش خبرنگار سیاسی اخبار ، ذبیحالله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امشب چهار تیرماه با حضور در برنامه گفتوگوی ویژه خبری به بررسی کارنامه یکساله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداخت.
خداییان با اشاره به اینکه یکی از سیاستهای ما در اجرای طرح تحول در سازمان ثبت اسناد استفاده حداکثری از سامانههای الکترونیک است گفت: استفاده از این سامانهها سبب تسهیل کار مردم، کاهش هزینهها و عملکرد بهتر در امر نظارت میشود.
او با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سابقه یکصد ساله دارد افزود: اکثر کارها در این سازمان به صورت سنتی انجام میشد این در حالی است که در سالهای اخیر روسای سازمان نیز اقدامات خوبی را در جهت مکانیزه کردن امور انجام دادند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه امروز تعدادی از سامانههای الکترونیک را افتتاح و در نهایت شروع به کار کردیم ادامه داد: یکی از سامانهها این است که کلیه فرآیندهای اجرایی اسناد به صورت الکترونیک خواهد بود لذا اگر کسی سند رسمی داشته باشد میتواند به سازمان ثبت مراجعه و مفاد آن را اجرایی کند.
خداییان افزود: متاسفانه اسناد عادی مشکلاتی را در جامعه ایجاد و دستگاه قضایی را درگیر مشکلات اسناد عادی کرده است لذا بهطور مستقیم و غیرمستقیم حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد پروندهها در صورت الزام مردم به معاملات با سند رسمی در دستگاه قضایی کاهش پیدا میکند و در هزینههای مردم نیز صرفهجویی میشود.
او خاطرنشان کرد: در طرح ارتقای اعتبار سند رسمی به هر واحد آپارتمانی یک کد یکتا اختصاص داده میشود که پس از آن هر نقل و انتقالی باید در سازمان ثبت اسناد ثبت شود که میتوان بدین وسیله خانههای خالی را تشخیص داد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه حدود ۲۵ خدمت راهاندازی شده که سبب کاهش هزینههای مردم میشود ادامه داد: سامانه بازرسی و رسیدگی به شکایات نیز به صورت الکترونیک کارهای خود را انجام میدهد این در حالی است که بازرسیها قبلاً به صورت حضوری بود، اما از این به بعد اسناد به صورت الکترونیکی بررسی میشوند.
در حال تکمیل..
پاسخ ها