🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کاهش تمایل به فرزندآوری در افراد تحصیلکرده

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: تمایل به فرزندآوری در بین افراد تحصیلکرده و نخبه کشور کمتر از سایر افراد است.

به گزارش  گروه استان های  اخبار  از قزوین ،  صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در نشست با  مشاوران فرمانداران با اشاره به کاهش تمایل به فرزندآوری در افراد نخبه و تحصیلکرده،  گفت: همه مزایا و مشوق‌های لازم باید برای بانوان شاغل و همسران آن‌ها در زمینه فرزندآوری لحاظ شود و اگر دستگاهی که قوانین و مقررات موجود در این زمینه را رعایت نکند  شناسایی می‌شود.

ربیعی با اشاره به سند ارتقا وضعیت زنان که سال گذشته تدوین شده  است، افزود: این سند به توصیف وضع موجود زنان و خانواده در سطح استان و در ابعاد جمعیت شناسی و وضعیت اقتصادی، اجتماعی، وضعیت مشارکت سیاسی این قشر و میزان مشارکت مدنی آنان پرداخته است.

به گفته وی، از سال ۹۶ تدوین شاخص‌های عدالت جنسیتی در هفت محور و ۱۷۶ شاخص تعریف و در دستور کار قرار گرفته که موضوع بهداشت، ورزش، مشارکت سیاسی، حقوق و امنیت از جمله محور‌های شاخص به شمار می‌روند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین تاکید کرد: مقرر شده هر استان سند ارتقاء وضعیت زنان خود را براساس شاخص‌های تعیین شده اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه برای ارتقا سلامت زنان با توجه به نقش خانوادگی و اجتماعی آن‌ها در جامعه باید تدابیر مناسبی اندیشیده شود، افزود: مخاطرات شغلی یکی از مهم‌ترین عواملی است که سلامتی بانوان شاغل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین لحاظ باید به سلامت روانی و جسمی این قشر توجه ویژه‌ای شود.

ربیعی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های پیش آمده برنامه‌های پیش روی حوزه زنان را تعطیل نخواهد کرد، گفت: اولویت‌های این بخش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده‌های سالم با هدف ایجاد فضایی شاداب و با نشاط در جامعه توسط فضای مجاری پیگیری می‌شود.

در ادامه این نشست بانوان حاضر در این نشست به عنوان مشاور در فرمانداری‌های استان قزوین مسایل و مشکلات موجود در مناطق خود را بیان کردند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋