🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای

۱۲۵۵ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای استان کرمانشاه توزیع شد.

به گزارش گروه استان های  اخبار ، حبیب الله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه رقم اعتبارات ابلاغی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای امسال استان را ۷۸۷ میلیارد تومان اعلام و گفت : از این میزان ۵۰۲ میلیارد تومان آن به اعتبارات توازن اختصاص دارد.

او گفت : همچنین مجموع اعتبارات هزینه‌ای امسال استان ۴۶۸ میلیارد تومان است.

وفایی ادامه داد: در بحث توزیع اعتبارات بین شهرستانها، درصد سهم شهرستان‌ها هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است.

او افزود: تلاش ما این است بتوانیم امسال با توجه به مشکلاتی که در حوزه اقتصاد داریم، اعتبارات استان را بر رفع مشکلات کلیدی استان بویژه در زمینه رفع معضل بیکاری متمرکز کنیم.

وفایی با اشاره به انتخاب ۹۲ پروژه جهش تولید در استان گفت: امسال در ستاد ملی جهش تولید ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اختصاص به پروژه‌های جهش تولید استان‌ها در نظر گرفته شده و در راستای استفاده از این اعتبارات در مجموع ۹ پروژه جهش تولید را در استان انتخاب کرده ایم.

او افزود: این ۹ پروژه با رویکرد ایجاد اشتغال در استان انتخاب شده و از فرمانداران می‌خواهیم این پروژه‌ها را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

او افزود: برای اجرا و تکمیل این ۹ پروژه ۱۴۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است که از این میزان ۵۲ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات استانی و ۹۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

اعتبارات عمرانی امسال استان "شیرِ بی یال و دُم" است

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از اعتبارت‌عمرانی امسال استان به عنوان "شیر بی یال و دُم" تعبیر کرد وافزود: امسال شاهد کاهش اعتبارات پروژه‌های عمرانی هستیم و از طرفی منابع تامین و تخصیص هم بصورت غیرنقدی و عمدتا بصورت اسناد خزانه است و همین غیرنقدی بودن تخصیص‌ها از قدرت اجرای کار کم می‌کند.

او افزود: از طرفی افزایش نرخ تورم هم عامل دیگری برای کندی پیشرفت پروژه‌های عمرانی است.

سالاری ادامه داد: بخشی از اعتبارات عمرانی باید برای الزامات هزینه شود، بنابراین دخل و تصرفی در آن نداریم و عملا می‌توانیم بگوییم که اعتبارات عمرانی امسال "شیر بی یال و دُم است".

او افزود: در این شرایط چاره‌ای جز وارد کردن بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی استان نداریم و فرمانداران باید این مهم را در دستور کار قرار دهند.

وضع آب شرب روستایی خوب نیست

علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تاکید بر آبرسانی ۱۸۰ روستای استان بصورت سیار گفت: این روستا‌ها توسط تانکر‌هایی آبرسانی می‌شوند که رانندگان آن‌ها یک سال است حقوق نگرفته اند.

او افزود: همچنین در روستا‌ها نیرو‌هایی به نام "آبدار" داریم که ۱۰ ماه است حقوق نگرفته اند. کدام یک از ما می‌تواند چند ماه بدون حقوق دوام بیاورد.

کاکاوند با اشاره به مشکلات بسیار در حوزه آبرسانی روستایی ادامه داد: وضع آب شرب روستایی خوب نیست و عملا در وضعیت بحرانی قرار داریم و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

این مسئول از شورای برنامه ریزی استان خواست تا حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد اعتبارات استانی امسال به موضوع آب شرب روستایی اختصاص پیدا کند تابتوان‌با این اعتبارات بحران تامین آب و رفع مشکلات نیرو‌های آبرسان روستایی را مرتفع کرد .

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋