🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

احداث جاده غیرمجاز در مراتع روستای سقز متوقف شد

احمدی گفت: عملیات تخریب و تصرف اراضی ملی و احداث جاده غیرمجاز در روستای سوته شهرستان سقز متوقف شد.

تخریب اراضی ملی

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از سنندج  ، سهراب احمدی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: در پی گزارش واصله از پاسگاه انتظامی روستای سوته مبنی بر تخریب و تصرف اراضی ملی و احداث جاده در اراضی ملی، نیرو‌ها به محل عزیمت و تخریب تصرفات را نقشه برداری کردند.

او افزود: در این جاده سازی غیر مجاز علاوه بر تخریب مراتع و در نتیجه آن تخریب خاک سطحی و زیرسطحی گسترده، تعدادی درخت زالزالک نیز قطع شدند.

احمدی با اشاره به اینکه متخلفان به کمک نیرو‌های انتظامی شناسایی شده و صورت جلسه‌ای در این خصوص تنظیم شده است، اضافه کرد: بیل مکانیکی نیز بر اساس دستور قضایی توقیف و به محوطه پاسگاه منتقل گردید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با تاکید بر اینکه با متخلفانی که اراضی ملی را تصرف و تخریب می‌کنند قطعا با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود، یادآور شد: پس از تکمیل پرونده این متخلفان، مراتب به دادگستری ارجاع خواهد شد.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز نیز گفت: افزایش تعداد خودرو‌های شخصی و امکان حضور در طبیعت توسط مالکان این خودروها، نبود فرهنگ تفریح در طبیعت بدون صدمه و آسیب به آن و عدم رعایت اصول روشن کردن آتش در طبیعت، همه و همه باعث شد تفریح عده ایی از همشهریان به بلای جان طبیعت تبدیل شود.

پیمان صاحبی با بیان اینکه متاسفانه آتش سوزی در مراتع سقز آغاز شده است، افزود: دیروز تعدادی از گردشگران به قصد تفریح اقدام به روشن کردن آتش کردند که با توجه به وزش باد و عدم رعایت اصول ایمنی، حریق به مراتع روستای کچل منگان سرایت کرد.

او اضافه کرد: این آتش سوزی علاوه بر ایجاد خسارت در سطح وسیعی از مراتع باعث نابودی تعدادی زیادی از گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه نیز شد.

صاحبی اظهار داشت: به محض اینکه از آتش سوزی این منطقه خبر دار شدیم، تیم اطفای حریق به همراه نیرو‌های کشیک این اداره به محل عزیمت و با کمک همیاران طبیعت آتش سوزی اطفا شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع:ایرنا

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋