🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اجرای ۴۴۸ طرح مقابله با بیابان زایی در کشور

شهبازی از اجرای ۴۴۸ پروژه برای مقابله با بیابان زایی در ۱۴۲ شهرستان کشور به مساحت ۱۴۷ هزار هکتار خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی  گروه اقتصادی اخبار ، خسرو شهبازی معاون آبخیزداری امور مراتع و بیابان در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه خبر با اشاره به افتتاح ۴۴۸ طرح بیابان زدایی در کشور گفت: ۱۷ ژوئن در تقویم به عنوان روز جهانی مقابله با بیابان زایی نام گذاری شده است و شعار امسال مقابله با بیابان زدایی با تولید پایدار و مصرف بهینه غذا، علوفه و الیاف در نظر گرفته شده است تا تمام جوامع برای مقابله با بیابان زایی تلاش و فشار را بر روی منابع طبیعی کم کنند.

شهبازی بیان کرد: امسال با مساعدت دولت و مجلس از محل اعتبارات طرح مقابله با گرد و غبار ۱۰۰ میلیون یورو به سازمان محیط زیست داده شد که از این مقدار ۳۵ میلیون یورو سهم سازمان جنگل‌ها و مراتع است که با این بودجه کار‌های بزرگی در دست اقدام است و ۴۴۸ پروژه برای مقابله با بیابان زایی در ۱۴۲ شهرستان به مساحت ۱۴۷ هزار هکتار اجرا شد.

این مقام مسئول گفت: این پروژه‌ها بیشتر در استان‌های شرقی به ویژه ایلام، خوزستان سیستان و بلوچستان و خراستان رضوی و جنوبی و آذربایجان شرقی، اصفهان و یزد که بیشتر در معرض بیابان زایی هستند، اجرا شد و در ۳۵ هزار هکتار طرح نهال کاری انجام شد.

او گفت: این طرح‌ها به استان‌ها ابلاغ و بودجه آنها از صندوق توسعه ملی، بودجه سالیانه سازمان جنگل‌ها و مراتع و بودجه‌های استانی تامین و توسط پیمانکاران اجرا می‌شود.

معاون آبخیزداری امور مراتع و بیابان گفت: در طرح‌های بیابان زدایی کانون‌های بحران شناسایی و عملیات اجرایی در این نقاط انجام می‌شود.

شهبازی بیان کرد: ۳۲.۵ هزار هکتار عرصه بیابانی در کشور وجود دارد که حدود ۱۹.۵ هزار هکتار آن جز نقاط بحرانی است و ۶۷ هزار هکتار نیز دارای مناطق با شن‌های روان هستند.

او افزود: سال گذشته بر روی ۱۲۷ هزار هکتار عملیات بیابان زدایی انجام شد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋