🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کاهش ۲ و نیم درصدی آمار نزاع در فارس

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: آمار نزاع و درگیری در فارس ۲ و نیم درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های اخبار از شیراز ، علیرضا درودچی گفت: در هشت ماهه امسال آمار مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی ۲۰ هزار و ۹۹۹ نفر بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ و نیم درصد کاهش داشته است.

او افزود :از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۵۷ نفر مرد و ۷ هزار و ۱۴۲ نفر زن بوده اند.

 درودچی ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده سازمان پزشکی قانونی کشور از ابتدای امسال استان فارس با ۲۰ هزار و ۹۹۹ نفر مراجعه کننده نزاع، پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی رتبه پنجم کشور را دارا است.

در بررسی علل و عوامل وقوع این جرم در محلاتی كه فراوانی وقوع دارند مهاجرت، بیكاری و فقر فرهنگی از عوامل نزاع فردی محسوب می شوند.

برخی از نزاع های فردی به مراجع انتظامی و قضایی گزارش نمی شوند و بخشی از نزاع های فردی كه به مراجع انتظامی گزارش می شود در مراحل مقدماتی منجر به صلح و سازش شده و در نهایت بخشی دیگر كه به طور عمده منجر به جرح و خسارت مادی طرفین شده است در مراجع قضایی مطرح و منجر به صدور حكم می شود.

گفتنی است در برخی موارد این نزاع ها نیز منجر به قتل یكی از طرفین منازعه می شود كه به سهم خود آسیب های روحی و جسمی را برای خانواده ها به دنبال دارد.

بنابراین این جرم نیز به سهم خود دارای رقم سیاه بزهكاری است زیرا كه بزهكاران قانونی یا قضایی این جرم ، كسانی هستند كه در مراجع قضایی محكوم می شوند.

بر این اساس، برخی از افرادی كه در درگیری ها شركت دارند به دلیل فقر فرهنگی در جامعه به سمت قانون گریزی تمایل دارند و می توان گفت در صورت عدم پیشگیری، قانون گریزی رفته رفته در زندگی روزمره آن ها به صورت یك فرهنگ تبدیل خواهد شد كه این موضوع برای جامعه آسیب های جدی را به دنبال خواهد داشت.

مهمترین راهكار برای پیشگیری و كاهش نزاع های فردی و دسته جمعی، ریشه كن كردن فقر فرهنگی در جغرافیای این جرم و توجه به امكانات فرهنگی در این مناطق است كه به دلیل عواملی چون مهاجرت و حاشیه نشینی شكل گرفته است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋