🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

دفترچه های تأمین اجتماعی را غیرحضوری تمدید کنید

رئیس رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری از وجود روش‌های دریافت اعتبار دفترچه تامین اجتماعی و اخذ استحقاق درمان به صورت غیرحضوری خبر داد.

دفترچه‌های تأمین اجتماعی

به گزارش گروه استان های  اخبار  از شهرکرد ، محمود فروزنده رئیس رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روش‌های تمدید غیرحضوری دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی گفت: به منظور عدم تردد و با توجه به شرایط بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام در شعب تامین اجتماعی، اطلاعات کلیه بیمه‌شدگان از جمله اعتبار دفترچه و استحقاق درمان در بستر اینترنتی قرار داده شد.

او با بیان اینکه در گذشته در دفترچه‌های بیمه تاریخ اعتبار درج می‌شد، ولی اکنون این درج اعتبار حذف شده‌است، ادامه داد: بیمه‌شدگان متمایل به استفاده از حق درمان در گذشته باید استحقاق درمان داشته و حق بیمه آن‌ها پرداخت شده باشد.

رئیس رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روش‌های پیگیری برای دسترسی داروخانه‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی به اطلاعات بیمه‌شدگان و انجام امور بیمه‌ای به صورت غیرحضوری توضیح داد: یکی از روش‌ها، استفاده از کد‌های ussd است که با شماره‌گیری #١١٤٢٠٤* وضعیت اعتبار دفترچه بیمه تعیین می‌شود و اینکه آیا واجد حمایت‌های درمانی هستند یا خیر. اگر واجد شرایط باشند، کد پیگیری دفترچه را به معنی تاریخ اعتبار درج می‌کنند.

فروزنده با بیان اینکه روش دیگر، #١٤٢٠٤ است که چند گزینه دارد و برای اعتبار دفترچه باید عدد یک را وارد کنند، اظهار داشت: روش بعدی از طریق نسخه وب است که وارد سایت سازمان تامین اجتماعی می‌شوند، کد ملی را وارد می‌کنند و اعتبار دفترچه را می‌گیرند.

او اضافه کرد: در روش دیگر، از طریق اپلیکیشن موبایلی، بارکد روی دفترچه را اسکن می‌کنند و وضعیت اعتبار دفترچه اعلام می‌شود، همچنین می‌توانند کد ملی را در اپلیکیشن وارد کرده و اعتبار دفترچه را دریابند.

رئیس رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین از طریق شماره‌گیری کد #١٦٦٦* امکان دریافت اعتبار دفترچه بیمه تامین اجتماعی وجود دارد.

فروزنده با اشاره به روش‌های مخصوص طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: به طرف قرارداد مثل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری و. یک درگاه رمز عبور و نام کاربری داده می‌شود که می‌توانند وارد درگاه شده و اعتبار دفترچه خود را اخذ کنند.

او با بیان اینکه ممکن است بیمار به ظنّ خود دارای استحقاق درمان باشد، ولی نتیجه پیگیری استحقاقش منفی باشد، اضافه کرد: این فرد می‌تواند به شعب و کارگزاری‌ها مراجعه کند یا از طریق #١٤٢٠* نسبت به اخذ استحقاق و رفع مشکلات اقدام کند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋