🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

براشت سالانه ۵۰ کیلوگرم ثعلب از مراتع شهرستان نیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: سالانه ۵۰ کیلوگرم ثعلب از مراتع شهرستان نیر برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  اخبار  از اردبیل ، رضا ناصری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: سالانه در این شهرستان ۵۰ کیلوگرم ثعلب از ۴۵ هکتار از مراتع این شهرستان که بیشتر در روستا‌های قره شیران، خانه شیر و یامچی علیا و سفلی پراکندگی هستند، برداشت می‌شود.

او افزود: زمان برداشت ثعلب معمولاً یک ماه به طول می‌انجامد و در این مدت حدود ۴۰ -۵۰ کیلوگرم ثعلب توسط ۴-۵ کارگر برداشت می‌گردد که قیمت ثعلب در بازار حدود هر کیلوگرم ۷۰۰ هزار تومان می‌باشد که کاربرد درمانی و صنعتی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر بیان کرد: معمولاً غده‌های این گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دو شکل پنجه‌ای و تخم مرغی شکل بوده و توسط افراد غیر بومی که هرساله از کردستان (سقز) در این منطقه ساکن می‌شوند، برداشت می‌گردد.

ناصری تصریح کرد: روش برداشت بدین صورت است که توسط بیل‌های کوتاه و باریک، غده‌ها همراه گیاه کامل از خاک درآورده شده، گل ولای غده‌ها شسته شده و سپس در آب جوشانده و خشک می‌گردند.

او افزود: گیاه ثعلب در طب سنتی به عنوان مرهم سینه و درمان اختلالات سینه و روده، بیماری سل، اسهال، پارکینسون، سرطان و به ویژه به عنوان تقویت کننده فعالیت جنسی و افزایش قدرت بدنی و انرژی زایی تجویز می‌شود و در صنعت بستنی سازی، نوشیدنی و شیرینی سازی نیز کاربرد دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: غده گیاه ثعلب حاوی ۲.۷ درصد نشاسته، ۵ درصد مواد ازته، ۱۲ درصد رطوبت و ۱۶- ۵۵ درصد گلوکونات (مهمترین ترکیب تشکیل دهنده ثعلب) می‌باشد که این ماده اخیر فیبر طبیعی بوده که در تنظیم قند خون، کاهش وزن و کاهش کلسترول کاربرد دارد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋