🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سهمیه آب شهر ها و روستا های دشتستان از خط آبرسانی کوثر افزایش یابد

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: سهمیه آب شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان از خط آبرسانی کوثر افزایش یابد زیرا برخی مناطق با مشکلاتی مواجه هستند.

به گزارش گروه استان‌های  اخبار  از بوشهر ، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات تامین آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان با بیان اینکه نگرانی برای فصل تابستان در تامین آب آشامیدنی با اجرای طرح‌های آبرسانی کمتر شده است، بیان کرد: امیدوارم در زمانی که دمای هوا افزایش می‌یابد نگرانی تامین آب وجود نداشته باشد.

او، با تاکید بر تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن در حال اجرا، ادامه داد: ضروری است برای تابستان سهمیه آب شهر‌ها و روستا‌های دشتستان از خط آبرسانی کوثر افزایش یابد زیرا اکنون برخی مناطق با مشکلاتی مواجه هستند.

توجه به ساخت مخازن ذخیره آب و نوسازی خطوط

نماینده مردم دشتستان در مجلس، با اشاره به اهمیت توجه به ساخت مخزن ذخیره آب در شهر‌ها و روستا‌های دشتستان ادامه داد: اکنون شهرهای برازجان، دالکی و کلمه، و روستای دهقاید به  مخزن ذخیره آب نیاز دارند.

رضایی با بیان اینکه نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی نقش تاثیرگذاری در توزیع عدالت آب دارد، گفت: با توجه به اینکه بخشی از آب شبکه آبرسانی هدر می‌رود نوسازی خطوط آبرسانی باید در اولویت قرار گیرد.

او، بر تسریع در ساخت سد‌ها نیز تاکید کرد و افزود: سد‌های مختلفی از جمله سد دالکی، ارغون کلمه و سد‌های ذخیره‌ای در دست ساخت است که تکمیل آن‌ها می‌تواند نیاز آبی مناطق مختلف دشتستان را برطرف کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به حل مشکل آبرسانی در شبانکاره و برخی روستاهای دشتستان، حل مشکلات آبرسانی بخش ارم و بوشکان  و ساخت سد در دهرود و بوشکان را خواستار شد.

رضایی همجنین  با اشاره به اینکه در برخی نقاط آب نوبت بندی است، گفت: لازم است مردم این مناطق از زمان توزیع آب آگاه باشند با بتوانند آب را ذخیره کنند

تلاش برای کاهش هدررفت آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز نوسازی شبکه آبرسانی را یکی از فعالیت‌های صورت گرفته دانست و بیان کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب شیراز و مشهد در اصلاح شبکه‌های فرسوده دشتستان همکاری و خدمات قابل توجهی ارائه کردند.

عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه کاهش هدررفت آب یکی از برنامه‌های مهم این شرکت است، ادامه داد: شبکه آبرسانی دالکی بیش از ۶۰ درصد هدررفت آب داشت که ۲۵ کیلومتر شبکه آبرسانی این شهر نوسازی شد.

او از حفر و تجهیز ۱۲ حلقه چاه آب در دشتستان خبر داد و بیان کرد: این چاه‌ها با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال حفر و تجهیز شده و اکنون آماده بهره‌برداری است که در زمان‌های بحرانی وارد مدارد تولید می‌شود.

۳۰ درصد آب‌شیرین‌کن‌های استان در دشتستان است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، با اشاره به اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن در نقاط مختلف استان بوشهر افزود: مجوز آب شیرین‌کن به ظرفیت ۱۵۰ هزار مترمکعب در استان بوشهر صادر شده که ۳۰ درصد این طرح‌ها در دشتستان قرار دارد.

حمزه پور با بیان اینکه بخشی از طرح‌های آب شیرین‌کن در حال اجراست گفت: طرح آب شیرین‌کن برازجان به ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب در مرحله انتخاب پیمانکار و سرمایه گذار است و به‌زودی اجرای آن آغاز می‌شود.

او اجرای طرح آب شیرین‌کن سعدآباد آب‌پخش و دالکی، وحدتیه را از دیگر طرح‌ها دانست و با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی  آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر، عنوان کرد: تلاش می‌شود این طرح امسال وارد مدار تولید شود.

۸۰ درصد منابع آب بوشهر در دیگر استان‌هاست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد بیان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه استان‌های ساحلی باید ۳۰ درصد منابع آبی خود را از طریق شیرین سازی آب دریا تامین کنند و با تکمیل طرح‌های آب شیرین‌کن نیاز استان به منابع آبی دیگر استان‌ها کاسته می‌شود.

حمزه‌پور با تاکید بر افزایش مخازن ذخیره آب در دشتستان تصریح کرد: اکنون طرح مخزن ذخیره آب برازجان به حجم ۱۵ هزار متر مکعب طراحی شده و ساخت مخزن ذخیره آب در دیگر شهر‌ها و روستا‌های دشتستان در دست اجراست.

سرانه مصرف آب در بوشهر ۲.۶ برابر میزان تعیین شده

او با اشاره به افزایش سرانه مصرف آب گفت: سرانه مصرف آب برای هر نفر ۱۵۰ لیتر در شبانه روز تعیین شده و این در حالی است که این میزان در استان بوشهر بیش از ۴۰۰ لیتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه قطع انشعاب آب خانه باغ‌ها در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: بعضی افراد در برخی نقاط استان بوشهر از آب آشامیدنی که با مشکلات فراوانی تامین و توزیع می‌شود  برای آبیاری درختان، دام و دیگر مصارف غیرمتعارف استفاده می‌کنند که این کار سبب بروز مشکلات آبرسانی می‌شود از این نظر قطع انشعاب آب خانه باغ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

حمزه پور با بیان اینکه برخی آبادی‌های دشتستان با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: کارکنان شرکت آب و فاضلاب به صورت جهادی شبانه‌روز فعالیت می‌کنند و نمی‌گذارند مشکلات مردم افزون‌تر شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋