🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

رعایت ملاحظات زیست محیطی و میراث فرهنگی در پل طبیعت دزفول

شهردار دزفول گفت: ملاحظات زیست محیطی و میراث فرهنگی در طرح پل طبیعت دیده شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های اخبار از اهواز ، محمد علی دوائی فر شهردار دزفول گفت: ملاحظات زیست محیطی و میراث فرهنگی در طرح پل طبیعت دیده شده‌اند و پل طبیعت یا پل عابر پیاده روناش در محدوده پل شهید سلیمانی (پل جدید) و قصر روناش واقع می‌شود که پارک‌های ۲ طرف رودخانه را به هم متصل می‌کند.

او با بیان اینکه برای پارکینگ نیز  فضا درنظر گرفته شده است، افزود: جانمایی پل در سال ۹۰ در سند چشم انداز در شورای سوم تصویب شد و اجرای آن دوباره در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در شورای شهر به تصویب رسید.  

دوائی فر بیان داشت: طرح‌های سند چشم انداز مربوط به مباحث گردشگری و اقتصادی بودند و  عمدتا در ساحل رودخانه و در تداخل با بافت قدیم هستند به همین منظور هماهنگی‌های لازم از طریق دستگاه‌های مربوطه انجام و پس از ۶ ماه مجوز اجرا از سازمان آب و برق خوزستان اخذ شد چرا که هیچ تداخلی با منابع آبی و سازه‌های ثبت شده میراث ندارد و می‌تواند جلوه و چشم اندازی برای پل باستانی باشد.

شهردار دزفول با بیان اینکه این پل درصورت احداث به یکی از برند‌های شهر تبدیل می‌شود، تصریح کرد: هنوز نقشه‌های نهایی این پل طراحی نشده، ولی اعتبار پیش بینی شده برای احداث آن حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال خواهد بود و بخش‌هایی از این پل به صورت ۲ طبقه درنظر گرفته شده که از طبقه دوم برای رستوران و کافی شاپ استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: مطالعات زیست محیطی این طرح به طور کامل انجام شده و هیچ تداخلی با آلودگی آب و محیط زیست ندارد ضمن اینکه اجرای آن به هیچ کدام از سازه‌های تاریخی خسارتی وارد نمی‌کند در عوض به چشم انداز آثار تاریخی که هنوز برای ثبت ملی پیشنهاد نشده‌اند نیز کمک خواهد کرد.

او گفت: مجوز‌های مالی نیز از شورای شهر گرفته شده و در حال تهیه نقشه‌های نهایی هستیم که اجرای آن با توجه با ظرفیت‌ها نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری، ظرفیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهد داشت و پارکینگ‌های مورد نیاز برای این پل در نظر گرفته شده‌اند و پل طبیعت پارک‌های ساحلی را از ابتدا تا انتها به یکدیگر متصل خواهد کرد که برای احداث پل اگر نیاز باشد علاوه بر استفاده از نظرات کارشناسان شهرداری از نظرات مردم و کارشناسان خبره نیز استفاده می‌شود.  

دوائی فر اظهار داشت: برخی افراد از روی دلسوزی و به خاطر مباحث زیست محیطی و میراث فرهنگی نظراتی می‌دهند که پاسخگوی آن‌ها هستیم، ولی برخی افراد از روی احساسات اظهارنظر غیرکارشناسی می‌کنند که نمی‌توان به آن‌ها توجه کرد، ولی به طور قطع از نظر افراد صاحب نظر در این زمینه استفاده خواهد شد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋