🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بهره برداری بی رویه از منابع آبی عامل افزایش بیابان در استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بهره برداری بی‌رویه از منابع آبی را از عوامل افزایش بیابان زایی در استان مرکزی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های اخبار از اراک ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: استان مرکزی از استان‌های بیابان‌زای کشور محسوب می‌شود که خشکسالی‌های مستمر سال‌های اخیر و بهره برداری بی‌رویه از منابع آبی از عوامل افزایش بیابان‌زایی در استان به شمار می‌روند.

میرزائی افزود: درشرایطی که بیش از ۲۰ درصد مساحت کشور را اراضی بیابانی تشکیل میدهد، آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای که در سطح رویشگاه‌ها در طی هفته‌های اخیر رخ داد می‌تواند کشور را به سمت بیابانی شدن سوق می‌دهد.

او اضافه کرد: هرگونه بهره‌برداری غلط و بیشتر از حد تعادل از منابع آب مناطق چرای دام بیش از ظرفیت مراتع و تغییر کاربری‌های غیر مجاز که توازن و توان اکولوژیک طبیعت را بر هم زند منجر به توسعه بیابانی شدن می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: بیابان‌زایی و خشکسالی یک خطر طبیعی با اثرات قابل توجه و فراگیر اجتماعی اقتصادی و زیست محیطی است که بیش از هر بلای طبیعی دیگر باعث مرگ و میر‌های بیشتر و جابه‌جایی مردم می‌شود.

او تصریح کرد: روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی و خشکسالی هر ساله به منظور ارتقای آگاهی عمومی از تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با بیابان‌زایی گرامی داشته می‌شود واین روز، فرصتی منحصر به فرد برای یادآوری این مسئله به همگان است که مدیریت پایدار زمین برای همگان ضروری است و جلوگیری از روند تخریب زمین از طریق حل مسئله، مشارکت قوی جامعه و همکاری در همه سطوح قابل دستیابی است.

به منظور ارتقای آگاهی عمومی از تلاش‌های بین‌المللی هفدهم ژوئن روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی و خشکسالی نامگذاری شده و شعار روز مبارزه با بیابان زدایی امسال «مقابله با بیابان زائی، تولید پایدارو مصرف بهینه غذا، علوفه، الیاف» انتخاب شده است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋