🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

شورای حقوق بشر سازمان ملل موضوع نژادپرستی پلیس آمریکا را بررسی می کند

شورای حقوق‌بشر سازمان ملل روز چهارشنبه موضوع نژادپرستی سیستمی در آمریکا و خشونت پلیس این کشور را به صورت فوری مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار به نقل از رویترز، شورای حقوق‌بشر سازمان ملل روز چهارشنبه موضوع «نژادپرستی سیستمی در آمریکا و همچنین خشونت پلیس» این کشور را به طور فوری بررسی می‌کند.

این تصمیم شورای حقوق‌بشر پس از آن اتخاذ شد که هفته گذشته بورکینافاسو به نمایندگی از کشور‌هایی آفریقایی خواستار بررسی مسئله نژادپرستی سیستمی در آمریکا شد.

هفته گذشته ۵۴ کشور آفریقایی از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در ژنو سوئیس خواستند تا به مسئله نژادپرستی پلیس آمریکا و رفتار‌های خشونت‌آمیز با سیاه‌پوستان این کشور ورود کند. سفیر بورکینافاسو در سازمان ملل خواست تا موضوع نقض آشکار حقوق بشر بر پایه عقاید نژادپرستانه و نیز سرکوب خشونت‌بار معترضان ضد نژادپرستی در آمریکا مورد رسیدگی قرار گیرد.

کشور‌های آفریقایی در نامه خود خطاب به ریاست مجمع حقوق بشر سازمان ملل، از این نهاد بین المللی خواستند تا در چهل و سومین دوره مجمع حقوق بشر سازمان ملل رسیدگی فوری به وضعیت حقوق سیاه‌پوستان آمریکا در دستور کار قرار گیرد.

سفیر بورکینافاسو گفت متاسفانه سیاه‌پوستان بسیاری به سرنوشت جورج فلوید دچار شدند، اما فیلم چنین جنایت‌هایی از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار سایرین قرار نگرفت. او نوشت «مرگ جورج فلوید متاسفانه تنها مورد نیست. تعداد موارد پیشین که آفریقایی‌تبار‌های غیرمسلح به دلیل خشونت کنترل نشده پلیس به سرنوشتی مشابه فلوید دچار شدند اندازه یک لشکر است.»

«خشم بین‌المللی» که در حال حاضر در سراسر جهان با مرگ جورج فلوید برانگیخته شده است اهمیت بررسی این درخواست کشور‌های آفریقایی را در شورای حقوق بشر سازمان ملل چند برابر کرده است. آمریکا خود عضو این شورای مستقر در ژنو با ۴۷ عضو نیست و دو سال پیش در حمایت از متحد خود یعنی رژیم صهیونیستی از این شورا خارج شد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋