🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بهبودیافتگان کرونایی، پلاسمای خون خود را اهدا کنند

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با بیان اینکه پلاسما درمانی بیماران کرونایی در کرمان نتایج خوبی داشته از بهبودیافتگان کرونا ویروس خواست برای اهدای پلاسمای خود به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، روح‌الله میرزایی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در دنیا مطالعات زیادی بر روی پلاسما درمانی بیماران بهبود یافته از ویروس کرونا انجام شده و نتایج خوبی هم دریافت شده است.

او با بیان اینکه حدود یک ماه است که شرایط اهدای پلاسما خون بهبودیافتگان کووید ۱۹ در کرمان فراهم شده است، افزود: به بیمارانی که یک ماه از بهبود آن‌ها می‌گذرد، پیشنهاد می‌شود برای اهدای پلاسمای خود به پایگاه‌های سراسر استان مراجعه کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه در پایگاه‌های شهر کرمان امکان اهدای پلاسما و در دیگر پایگاه‌های استان، امکان اهدای خون وجود دارد، گفت: در این پلاسما پادتن وجود دارد و به بیماران بدحال کرونا تزریق می‌شود.

او با بیان اینکه اهدای پلاسما ارتباطی با شدت بیماری افراد ندارد، افزود: کار خاصی روی پلاسمای اهدایی بهبودیافتگان کرونا انجام نشده و پلاسما پس از جداسازی، ذخیره شده و با توجه به نیاز به بیمارستان‌ها تحویل داده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با تاکید بر اینکه پلاسمای اهدایی بنا به تشخیص پزشک معالج به بیماران بدحال تزریق می‌شود، بیان داشت: پلاسما درمانی، تاکنون نتایج مثبتی در استان برای درمان بیماران کرونا داشته است.

او با بیان اینکه با توجه به اطلاع‌رسانی انجام شده، ذخایر خونی استان کرمان در وضعیت خوبی قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر، تنها با کمبود گروه خونی A منفی در استان روبه‌رو هستیم.

میرزایی با تاکید بر اینکه در انتقال خون، تمام اصول بهداشتی رعایت شده و حضور در پایگاه‌های انتقال خون، تاثیری در انتقال ویروس کرونا و کاهش سطح ایمنی بدن اهداکنندگان ندارد، گفت: مراجعه‌کنندگان در ابتدا معاینه شده و کسانی که شرایط اهدا را نداشته باشند به سالن اهدای خون ارجاع داده نمی‌شوند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋