🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

لحاف دوزی میراثی بجا مانده از گذشتگان

هنری که هرچند در دنیای ماشینی امروز، رشته اش پنبه شده، اما با همت افرادی مثل خانواده آقای رسولی با صنعت گره خورده تا نفسی بکشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از مهاباد ،  آقای رسولی با همکاری خانواده اش حدود ۵۵ سال است که به کار لحاف دوزی مشغول است؛ سنتی که هر چند این روز‌ها ماشینی شده، اما در کوچه پس کوچه‌های قدیمی شهر آوازه کسب و کار و طرفدارانش شده است.

رسولی اظهار کرد: ما با دستگاه پشم رو باز می‌کنیم، هم راحت تره هم کار زودتر پیش می‌رود.

لحاف دوزی/ میراثی بجا مانده از گذشتگان

او با اعلام اینکه تقریبا حدود ۲۰ سال است مشغول به این کار هستم، افزود: پدر بزرگمون هم همین کار را می‌کردن و ما هم از اون‌ها یاد گرفتیم و داریم روال کار اون‌ها را ادامه می‌دهیم.

علی آقا مشتری چندین ساله لحاف دوزی است و در این زمینه گفتت: این مغازه به خاطر اینکه آدم درستکاری هستند و خوش برخوردن و کار درست هستند هر سال برای خرید میام اینجا و خیلی هم از کارشون راضی هستم.

هنر صنعتی که رونق مجددش؛ در گرو حمایت و توجه بیشتر است

حافظ القرآن نایب رئیس اتحادیه پارچه فروشان و خیاطان شهرستان مهاباد در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های  اخبار  از مهاباد ، گفت: لحاف صنعتی فعلا در حال حاضر تو بازار رونقش خوبه، افرادی که مشغول این کار هستند کم کم دارن زیاد می‌شوند، اگه مسئولین هم همیاری و همکاری بکنند فکر کنم تا سال آینده این واحد‌ها به رشد قابل توجهی برسد.

لحاف دوزی/ میراثی بجا مانده از گذشتگان

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد اظهار کرد: صنایع دستی پلی بین اقتصاد و فرهنگ است که با توسعه آن نه تنها به اشتغالزایی کمک کرده ایم بلکه گام بلندی در راستای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی برداشته ایم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋