تجهیزات شبکه

تجهیزات شبکه

بهترین دستگاه NAS (ذخیره ساز تحت شبکه)

 

امروزه تصاویر با وضوح بالا و فیلمبرداری‌های مداوم با گوشی‌های هوشمند، دوربین های نظارتی مدار بسته و گجت ها فضای بسیاری را در رایانه‌ها و موبایل ها به خود اختصاص داده اند و اکثر کاربران به دنبال آن هستند تا به نحوی هم از دست این حجم از تصاویر راحت شده و هم آنها را بصورت ساختار یافته در محلی امن نگهداری کنند.

اگرچه می‌توانید از یک هارد دیسک اکسترنال برای بارگذاری و پشتیبان‌گیری از فایل‌ها در کامپیوتر استفاده کنید، اما برای استفاده از این اطلاعات باید در همه  جا هارد اکسترنال خود را نیز به همراه داشته باشید و نمی‌توانید از مکان دیگری به آن فایل‌ها دسترسی پیدا کنید. راه‌هایی برای اشتراک‌گذاری و دسترسی دیگران به فایل‌های روی هارد دیسک وجود دارد، اما این راه‌ها نیز به نوبه خود می‌توانند چالش‌برانگیز و دارای ریسک‌های امنیتی باشند.

در عوض، یک دستگاه NAS  یا همان ذخیره‌سازی تحت شبکه که به شبکه خانگی یا اداری شما متصل شده است می تواند به شما و کاربران دیگری که تعیین نموده اید، بدون نیاز به اتصال فیزیکی، دسترسی امن ایجاد نماید. در ادامه این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین سیستم های NAS که توسط مجله معتبر PC Magazine تست و بررسی شده اند را بطور کامل معرفی نماییم.

. . .

 

QNAP TS-233

چرا ما آن را انتخاب کردیم؟
دستگاه NAS کیونپ مدل TS-233 ویژگی‌های خوبی را در بدنه سفید شیک خود جای داده است که باعث می شود در لیست بهترین سیستم NAS ما قرار گیرد، از جمله دو درایو قابل تعویض در حالت کار، یک پردازنده چهار هسته‌ای و دو پورت USB برای اتصال درایوهای خارجی. نصب و پیکربندی آن آسان است و در آزمایش‌های انجام گرفته امتیازهای قابل توجهی کسب کرد. علاوه بر آنها، این دستگاه NAS مجموعه‌ای خوب از اپلیکیشن‌های برند QNAP و اپلیکیشن‌های شخص ثالث ارائه می‌دهد که کیونپ TS233 را به یک سرور چندمنظوره تبدیل نموده و آن را در لیست بهترین ذخیره سازی تحت شبکه با بودجه منطقی قرار می دهد.

برای چه کسی مناسب است؟
QNAP TS-233 یک NAS مقرون‌به‌صرفه بوده که برای کاربرانی طراحی شده که به دنبال ذخیره‌سازی داده‌ها در ابر شخصی خود هستند و نمی‌خواهند برای سرویس‌های ابری اشتراکی هزینه کنند. این دستگاه با استفاده از سیستم‌عامل QTS که شبیه به ویندوز است، به‌راحتی مدیریت می‌شود و پشتیبان‌گیری با کلیک را ارائه می‌دهد، اما فاقد پورت‌های LAN چند گیگابایتی و HDMI است که در دستگاه‌های NAS گران‌تر یافت می‌شوند.

. . .

 

برای مطالعه مقاله کامل بررسی بهترن دستگاه ذخیره سازی اطلاعات تحت شبکه یا NAS لطفا به آدرس زیر در سایت تجهیزات شبکه مراجعه نمایید:
https://networkparts.ir/?p=196969

تجهیزات شبکه
تجهیزات شبکه

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋