netwarestudio281

netwarestudio281

معرفی 4 تا از بهترین تمرینات کاردیو برای چربی سوزی

تمرین کاردیو چیست و شامل کدام تمرینات و حرکات ورزشی می شود؟ تمرینات کاردیو در حقیقت همان تمرینات هوازی هستند که برای چربی سوزی و بالا بردن متابولیسم بدن انجام می شوند. در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین و تاثیرگذارترین تمرینات کاردیو برای چربی سوزی را به شما معرفی کنیم؛ پس همراه ما باشید.

تمرین کاردیو چیست؟

تمرینات کاردیو تمریناتی هستند که ضربان قلب فرد را 50 تا 75 درصد حداکثر میزان خود بالا می برد. این تمرینات سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش می دهند و باعث رسیدن به تناسب اندام سریعتری می شوند. از انواع تمرینات کاردیو به جهت کاهش وزن، افزایش قدرت بدنی، تناسب اندام و همچنین بهبود عملکرد سیستم گردش خون استفاده می شود.

بهترین تمرینات کاردیو

در این قسمت از مقاله به معرفی بهترین و تاثیرگذارترین تمرینات کاردیو می پردازیم:

دوچرخه سواری

انجام دوچرخه سواری به نسبت دیگر تمرینات کاردیو فشار کمتری به مفاصل وارد می کند. عده زیادی از مردم تصور می کنند که دستگاه دوچرخه ثابت فقط روی عضلات پا تاثیر می گذارد، این در حالی است که این حرکت علاوه بر تاثیرگذاری بر روی پاها، یک تمرین کاردیو برای شکم نیز به حساب می آید.

طناب زدن

طناب زدن ورزشی است که انرژی زیادی می طلبد و سرعت عکس العمل نشان دادن شما را به چالش می کشد. شما می توانید این حرکت را در منزل به مدت 20 دقیقه در روز انجام دهید و از این طریق حدود 220 کالری بسوزانید.

حرکت کوه نورد

در این حرکن عضلات پا، بازو و شکم درگیر می شوند و یکی از بهترین حرکات برای ساخت سیکس پک است. روش انجام این حرکت به شرح زیر است:

  • ابتدا در حالت شنا قرار بگیرید.
  • در ادامه به صورت متناوب یک پا را به سمت شکم به داخل بدن بیاورید.
  • حواستان باشد که در این حرکت فقط پاهای شما حرکت می کند و نباید لگن خود را بالا و پائین کنید.

این حرکت را اگر سریع انجام داد می توان در کنار سایر تمرینات برای لاغری شکم از آن بهره برد.

حرکت برپی

حرکت برپی یکی از تمرینات کاردیو با شدت بالا است که باعث بالا رفتن زیاد ضربان قلب شما می شود. برای انجام این ورزش ابتدا یک حرکت شنا انجام داده و سپس به سمت بالا بپرید. این حرکت شدت زیادی داشته و حدود 100 کالری در 10 دقیقه می سوزاند. در این حرکت بازو ها، قسمت میانی بدن و همچنین پاها تحت تاثیر قرار می گیرند.

منبع: sira.fit

netwarestudio281
netwarestudio281

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋