Lnaz

Lnaz

با انواع غذاهای چاق کننده آشنا شوید.

برخی از مواد خوراکی می توانند انسان را بسیار چاق کنند و سرعت آن ها هم در آوردن وزن اضافه بدن زیاد است. پس بهتر است از آن ها دوری کنیم. خیلی ها از این که بعضی غذاها به نظر نا سالم نمیان باعث چاقی می شن شاکی هستن. حتی رایج ترین غذاها هم تا زمانی که ندونیم مواد تشکیل دهنده شون چه چیزایی هستن می تونن روی بدن ما تاثیر بزارن.

بدونیم لیستی از غذاهای چاق کننده که می تونن بیشتر از اون چیزی که انتظار دارید روی هیکل تاثیر بزارن فراهم کرده است.

  • غلات صبحانه ذرت
  • ماست
  • شکلات
  • نوشابه
  • قهوه فوری
  • اسمارتیز
  • نوتلا
  • سس کچاپ
  • نوشیدنی های انرژی زا
  • آبمیوه غیرطبیعی

غذاهای چاق کننـــــــده

برخی از غذاها کالری بیشتری دارند که باعث چاقی شما می‌شوند. برخی افراد با پرخوری بیش از حد، روز به روز چاق تر می‌شوند. در اینجا فهرستی از مواد چاق کننده را به شما معرفی می‌کنیم.

چگونه چاق شویم؟

وعده‌های غذایی‌تان را زیاد کنید

بعضی از افرادی که لاغر هستند، اشتهای کمی دارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، احتمالا وعده‌های غذایی پروپیمونی نمی‌خورید. یکی از بهترین راهکارها برای حل این مشکل، افزایش وعده‌های غذایی است. مثلا به جای 3 وعده در روز، می‌توانید 5 وعده غذا بخورید. البته این موضوع مورد تایید همه متخصصین نیست و برای تمام افراد نیز توصیه نمی‌شود. اما یکی از تحقیقاتی که در سال 2017 انجام شده است، نشان می‌دهد افزایش وعده‌های غذایی، باعث افزایش وزن می‌شود.

غذاهای چاق‌کننده بخورید

برنامه غذایی سالم، بهترین و موثرترین راه برای چاق شدن است. برخی موادغذایی می‌توانند در افزایش وزن به شما کمک کنند. لیست زیر شامل غذاهای چاق‌کننده است:

ورزش کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که 3 الی 5 بار تمرین با وزنه در طول هفته، باعث افزایش وزن می‌شود. ورزش با هالتر یا دمبل، منجر به افزایش عضله و افزایش وزن سالم می‌شود. بنابراین ورزش را به برنامه هفتگی‌تان اضافه کنید و به طور مستمر آن را ادامه دهید.

خوب بخوابید

معمولا در منابع علمی گفته می‌شود که 6 الی 8 ساعت در روز بخوابید. اما در یک مطالعه که سال 2011 انجام شده، ثابت شد که خواب کمتر از 6 ساعت و بیشتر از 8 ساعت، می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. البته سالم بودن یا نبودن این امر، کاملا مشخص نیست اما شرکت‌کنندگان این تحقیق، توانسته بودند با این روش وزن‌شان را افزایش دهند.

نتیجه

در این مقاله از مجله لاغری سعی کردیم به سوال چگونه چاق شویم، پاسخ دهیم. فرایند افزایش وزن و چاق شدن، برای هر کس متفاوت است. بنابراین برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری بگیرید، باید نسبت به شرایط بدنی‌تان آگاهی داشته باشید و از راه‌های مناسب خودتان استفاده کنید.

 

Lnaz
Lnaz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋