negar.6098331

negar.6098331

اینورتر چیست؟

اینورتر چیست؟ اینورتر در لغت به معنای مبدل است و به آن درایو، کنترل کننده سرعت موتور، درایو فرکانس متغیر نیز گفته می شود. اینورتر یک دستگاه الکترونیکی قدرت است و به آن وسیله ای می گویند که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند. علاوه بر این، اینورترها به طور گسترده در مراحل وارونگی منابع تغذیه سوئیچینگ استفاده می شوند. ولتاژ و توان خروجی اینورتر قابل تنظیم است. به طور کلی برای اینورتر تعاریف مختلفی ارائه شده است که در اینجا به مهمترین و بارزترین تعریف اشاره شده است. اینورتر نوعی کنترل کننده سرعت و استارت موتور است که با تغییر همزمان فرکانس و ولتاژ اعمال شده به موتور الکتریکی کار می کند که به آن vfd نیز می گویند. اینورتر برای مصارف خانگی یا صنعتی استفاده می شود.

اینورترها در بازار انواع مختلفی دارند که از مهم ترین انواع آن می توان به اینورتر تک فاز یا سه فاز اشاره کرد. در الکترونیک، اینورتر عنصری است که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند. هر وسیله ای که برق DC را به برق AC تبدیل می کند اینورتر نامیده می شود. یکی دیگر از کاربردهای اینورترها (یا درایو AC) کنترل سرعت موتور سه فاز AC بدون کاهش قدرت و گشتاور موتور است. اینورترها در ظرفیت های مختلفی ساخته می شوند و در مصرف برق صرفه جویی زیادی می کنند و مصرف برق را تا حد زیادی کاهش می دهند.

موتور اینورتر یا "موتور برق اینورتر" نوعی موتور الکتریکی است که با استفاده از فناوری اینورتر کنترل می شود. برخلاف موتورهای القایی سنتی که سرعت ثابتی دارند، این نوع موتورها قابلیت تغییر سرعت بر اساس نیاز را دارند.

در موتورهای اینورتر از یک وسیله الکترونیکی به نام «اینورتر» یا «مبدل فرکانس» استفاده می شود. این اینورتر وظیفه تبدیل جریان متناوب ثابت (AC) به جریان متناوب متغیر (AC) با فرکانس متغیر را بر عهده دارد. با تغییر فرکانس این جریان، سرعت موتور نیز تغییر می کند.

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت جامع و کامل برای شما کاربران عزیز توضیح دهیم که اینورتر چیست و موارد استفاده و انواع آن را بررسی کنیم.

تاریخچه اینورتر چیست؟

در مورد استفاده از کلمه اینورتر در کتاب های صنعتی، تاریخ دقیقی در دست نیست، اما همانطور که مشخص است، برای اولین بار شخصی به نام دیوید پرینس از نام INVERTER به عنوان مقاله در مجله GE استفاده کرده است و تمام مواردی که او استفاده کرده است. ویژگی ها و عناصر مهمی که وی به عنوان اینورترهای مدرن در نظر گرفت.

تاریخچه اینورتر

مهمترین کاربردهای اینورتر چیست؟

اینورترها سه کاربرد اصلی دارند و بیشتر در این سه شاخه استفاده می شوند:

اینورتر برق خودرو:

اینورتر برای تبدیل برق 12 ولت DC خودرو به برق شهری

معکوس کننده:

که برای مصارف جوشکاری استفاده می شود.

اینورتر کنترل سرعت موتور الکتریکی و پمپ:

که برای کنترل انواع الکتروموتور و پمپ های صنعتی و خانگی استفاده می شود.

نمایندگی اینورتر ال اس

negar.6098331
negar.6098331

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋