هنگام عبور از مسیر های آبی در مسافرت هایتان، باید به چندی از نکات را رعایت کنید تا به مشکل بر نخورید. یکی از مسائل مهم در آفرود عبور از مسیر های آبی است که باید آن را جدی بگیرید. اگر در هنگام سفر مجبور نیستید که از آب رد شوید بهتر است که از بپرهیزید، زیرا خطر های زیادی را دارد. ورود آب به پیشرانه باعث می شود که خودروی آفرود شما آسیب جدی ببیند، حتی گاهی نیاز به باز سازی کلی دارد. سیستم های الکترونیکی که در خودرو های آفرود در مقابل آب حساس هستند، برای همین باید از نفوذ آب در آن جلو گیری کنید.
به هر حال بعضی از مناطق وجود دارد که نباید آن ها را از دست داد، ولی متاسفانه باید از مسیر های آب رد شد. اما برخی رانندگان خودروهای دودیفرانسیل برای عبور از مسیرهای آبی آمادگی لازم را ندارند. در این حالت، می توان با کمی دانش و تجربه به اکوسیستم هایی دست یافت که گاهی در آرامش کامل و به دور از جمعیت هستند.
برای اینکه در هنگام عبور از آب، چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا به مشکل بر نخوریم، این مطلب از دودف را از دست ندهید.
چندین دلیل اساسی وجود دارد برای این که باد لاستیک هایمان را هر چند یک بار چک کنیم. اگر می خواهید در طول مسیرتان موفق باشید، باد های لاستیکتان را مناسب با مسیری که می خواهید بروید تنظیم کنید؛ مسیر آبی هم جزو این مسیر است. عاجهای پهنتر و بلندتر ناشی از کاهش باد، چسبندگی بیشتری دراختیار میگذارند. انتخاب درست این فشار در مسیرهای دشوارگذر و لغزنده و سنگی نقش مهمی ایفا میکند. به طور کلی، میزان باد لاستیکها تا قبل از رسیدن به مسیرهای آبی تعیین میشوند.
برای مثال، در مسیر خاکی دارای سنگ ریزه مانند شن و ماسه فشار باد بین ۲۵ تا ۳۰ PSI تنظیم کنید؛ ولی برای مسیرهای باتلاقی این عدد بین ۱۶ تا ۲۳ PSI است. در هنگام عبور از مسیر آب، اول از همه باید به لایهی زیرین رودخانه دقت کافی را داشته باشید، اگر لایه زیرین گلی یا سنگی نبود، فشار باد را کاهش دهید ولی اگر در با سهنگ های لغزنده روبرو شدید، باد لاستیک ها را باید بین ۳۰ تا ۲۰ PSI تنظیم کنید. بسترهای سفت و سخت را با باد بیشتر لاستیکها می توان مدیریت کرد.
شما با چشم بند رانندگی نمی کنید باید بدانید که در سطح زیر آب چه می گذرد برای همین باید شخصا پیاده شوید و لایه های زیرین و اطراف را به خوبی چک کنید. کنترل کرد سنگ های زیر آب و کنده های اضافه شده به مسیر آب، از نکات مهم عبور از این دست مسیر هاست.
از میزان عمق و سرعت آب آگاهی داشته باشید اگر، سرعت آب زیاد باشد، مسیر و سرعت آب جهت شما را عوض خواهد کرد، اگر عمق آب زیاد باشد شما روی آب شناور خواهید ماند. زمانی که از خودرویتان پیاده هستید، در مسیر چک کردن آب، کم ارتفاع ترین مسیر ها را برای عبور ماشین از آب را انتخاب کنید، تا دچار مشکل نشوید. اگر نمیتوانید در مسیر قدم بزنید، خلاقیت داشته باشید و از طبیعت پیرامون استفاده کنید.
بعضی از وقتا، ارتفاع زیاد آب، حتی راننده های با تجربه را در دردسر می اندازد؛ پس، باید مراقب ارتفاع این موانع باشید. حتی قدم زدن در داخل آب برای تعیین مسیر حرکت خودرو، نیز خطر ناک است، پس قبل از ورود به آب، عقلانی تصمیم بگیرید اگر راهی است که داخل آب نروید.
کیف تجهیزات کمکی را، قبل از ورود به مسیر آبی به همراهتان داشته باشید؛ زیرا بازسازی فوری باعث کاهش خسارت ها می شود. حمل کیف تجهیزات کمکی مناسب شامل کلاف و سیم بکسل جزو موارد ضروری است. برای دسترسی آسان به کیف تجهیزات آن را به قسمت مخصوص خود در قسمت جلویی خودرو قرار دهید.
در مسیر عبور از آب به هیچ عنوان دنده را عوض نکنید، زیرا عوض کردن دنده باعث می شود تا آب به داخل کلاچتان برود و مشکلاتی را برایتان به وجود آورد.
در خودرو های اتوماتیک بهتر است، دنده را به حالت دنده دستی بگذارید تا به این مشکل دچار نشوید.
پاسخ ها