nazhvant03

nazhvant03

ریست فکتوری آیفون بدون رمز اپل آیدی

در این مقاله به آموزش ریست فکتوری آیفون بدون نیاز به رمز اپل آیدی میپردازیم. شما میتوانید با استفاده از حالت بازیابی و رایانههای شخصی مک یا ویندوزی که از iTunes پشتیبانی میکنند، آیفون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. اما حذف Activation Lock نیاز به رمز اپل آیدی دارد.

 

آیا رمز اپل آیدی برای ریست فکتوری آیفون ضروری است؟

برای ریست کردن آیفون، وارد کردن رمز عبور اپل آیدی ضروری است؛ زیرا در فرآیند ریست فکتوری از مسیر Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Erase All Content and Settings باید این رمز را وارد کنید تا سرویس Find My یا همان قفل فعالسازی غیرفعال شود. قفل فعالسازی جلوی فعال شدن مجدد دستگاه پس از سرقت را میگیرد و وارد کردن رمز اپل آیدی این امکان را فراهم میکند که سرویس Find My غیرفعال شده و دستگاه آماده تحویل به مالک جدید شود.

ریست کردن آیفون با استفاده از کامپیوتر

با سیستم iOS 15.2 یا نسخههای قبلتر، میتوانید از ویژگی Security Lockout برای بازنشانی تنظیمات کارخانه استفاده کنید. در ادامه توضیحات گام به گام برای استفاده از این ویژگی آورده شده است:

  1. در قسمت قفل صفحه نمایش، چند بار پسورد اشتباه وارد کنید تا هشدار Security Lockout نمایان شود.
  2. گزینه حذف اطلاعات آیفون (Erase iPhone) در پایین سمت راست صفحه ظاهر میشود.
  3. روی گزینه Erase {نام دستگاه} کلیک کنید و این اقدام را تایید کنید.
  4. اپل آیدی خود را وارد کرده تا دستگاه از حساب Apple خارج شود.
  5. پس از وارد کردن رمز عبور، دوباره روی گزینه Erase {نام دستگاه} کلیک کنید تا عملیات بازگشت به تنظیمات کارخانه آغاز شود.

بعد از اتمام فرآیند حذف اطلاعات، دستگاه شما مجدداً راهاندازی میشود و باید آن را با استفاده از اپل آیدی خود تنظیم کنید. اگر دستگاه از پشتیبانی iCloud برخوردار باشد، تمامی دادهها در طی فرایند راهاندازی بازیابی میشوند و میتوانید رمز عبور جدیدی را انتخاب کنید.

ریست فکتوری آیفون بدون رمز با کامپیوتر

برای ریست فکتوری آیفون بدون رمز اپل آیدی با استفاده از کامپیوتر، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. آیفون خود را خاموش کنید. در نسخههای جدیدتر (آیفون 8 و بالاتر)، این کار با استفاده از فشردن دکمه کاهش صدا و کلید کناری انجام میشود.

2. دکمه پاور (در آیفون 8 و بالاتر)، دکمه کاهش صدا (در آیفون 7) یا دکمه Home (در آیفون 6 و نسل اول سری SE) را فشار داده و نگه دارید.

3. کابل لایتینگ را به آیفون متصل کنید و همچنان دکمههای نامبرده را نگه دارید.

4. صفحه بازیابی گوشی آیفون نمایان میشود. دکمهها را رها کنید و به سراغ کامپیوتر خود بروید.

5. در مک با macOS Catalina یا بالاتر، وارد Finder شوید و روی آیفون متصل کلیک کنید. گزینه ریستور آیفون (Restore iPhone) را انتخاب کنید.

6. در ویندوز یا مک با macOS Mojave یا قدیمیتر، iTunes را باز کرده و روی نماد آیفون متصل کلیک کنید. سپس گزینه “Restore” را انتخاب کنید.

7. صبر کنید تا تمامی اطلاعات گوشی حذف شود. سپس، گوشی را از کامپیوتر جدا کرده و فرایند راهاندازی را آغاز کنید.

8. اگر دستگاه شما از پشتیبانی ابری برخوردار است، امکان بازیابی دادهها وجود دارد. برای این کار، گزینه “Set Up Manually” را انتخاب کنید. به Wi-Fi متصل شوید و تا رسیدن به منوی “App & Data” تمامی مراحل را دنبال کنید. سپس گزینه ”Restore from iCloud Backup” را انتخاب کنید و آخرین نسخه پشتیبان را برای ریستور کردن دستگاه انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی نحوه ریست فکتوری آیفون بدون رمز اپل آیدی پرداختیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نظر، آن را با ما و دیگر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاسگزاریم.

nazhvant03
nazhvant03

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋