nazbeshigroup

nazbeshigroup

تفاوت ماشین اصلاح حیوانات با انسان

تفاوت ماشین اصلاح حیوانات با انسان چیست؟

بارها پیش امده که سگ یا حیوان خانگی خود را به آرایشگاه برده و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، مجدد رویش نامنظم موها اتفاق افتاده و آراستگی حیوان به هم می ریزد. بسیاری از نژادهای سگ به عنوان بخشی از روتین نگهداری نیاز به نظافت دارند. اما مراجعه منظم به آرایشگران نیز هزینه زیادی به همراه دارد. بنابراین، برخی از افراد ترجیح داده اند، گاهی موهای سگ های خود را خودشان کوتاه کنند.

اگر تصمیم گرفته‌اید این کار را امتحان کنید، ممکن است نخواهید برای یک ماشین اصلاح سگ هزینه اضافی پرداخت کنید، اما باید بدانید که استفاده از ماشین اصلاح انسان ها کمی خطرناک تر است.

تفاوت های قابل توجهی بین ماشین اصلاح طراحی شده برای سگ در مقابل انسان ها وجود دارد، از جمله اینکه موهای انسان و خز سگ متفاوت است و در تراکم های مختلف رشد می کنند. سگ‌ها در طول کوتاه کردن مو از انسان‌ها فعالیت بیش تری دارند و به دلیل شکل و جثه‌شان باید به گونه‌ای متفاوت آرایش شوند. به همین دلیل توصیه می شود که اولویت را با مراجعه به آرایشگاه حیوانات تهران یا دیگر شهرها قرار دهید. با مراجعه به سایت نازبشی که مرجع معرفی بهترین آرایشگاه پت در تهران است، می توانید با مراکزی که اصلاح سگ ارزان را انجام می دهند، آشنا شوید. در صورتی که مراجعه منظم به این مراکز برای شما ممکن نبود، حتما از ماشین اصلاح مخصوص حیوانات استفاده نمایید. اما اصلی ترین تفاوت ماشین اصلاح حیوانات با انسان چیست؟

تفاوت های اساسی بین ماشین اصلاح سگ و انسان

ماشین اصلاح مخصوص سگ و انسان از نظر شکل ظاهری اغلب یکسان یا مشابه هستند. اما تفاوت های اصلی بین آنها به شرح زیر است:

موتور

موتور ماشین اصلاح که برای انسان در نظر گرفته شده است، به سرعت موهای سر را جدا می‌کند و با توجه به طول گیره آن‌ها را می تراشد. آنها موتورهای بزرگی دارند تا کار را به راحتی انجام دهند و تعداد ضربات مورد نیاز را کاهش دهند.

در مقابل نظافت تمام بدن برای سگ‌هایی با موهای ضخیم و بلند نیاز به کارکرد طولانی تری دستگاه با قدرت بیش تر دارد. موتور ماشین اصلاح انسانی برای این استفاده طولانی مدت در نظر گرفته نشده است و می تواند به سرعت منجر به گرم شدن بیش از حد و خرابی دستگاه شود.

ماشین اصلاح سگ دارای موتور با سرعت کمتری است که امکان استفاده طولانی تر و ایجاد صدای آرام تری را فراهم می کند. از آنجایی که پوست سگ بسیار حساس است، ضربه های ناشی از کارکرد دستگاه می تواند به پوست آسیب برساند و باعث درد سگ شود. به همین دلیل موتور این ماشین ها، ارتعاش و ضربه های کمتری به بدن حیوان وارد می کند.

انواع تیغه

یکی دیگر از تفاوت های ماشین اصلاح حیوانات با انسان در تیغه های آن می باشد. تیغه هایی که به همراه ماشین اصلاح انسانی ارائه می شوند، با تیغه های یک سگ بسیار متفاوت هستند.

موی انسان نسبت به موی سگ بسیار نازک تر و روشن تر است. دندانه های تیغه ماشن اصلاح انسانی طوری طراحی شده اند که نزدیک به هم باشند و فقط به یک یا دو بار عبور از هر قسمت از سر نیاز دارند.

دندانه های تیغه‌ای سگ با فاصله‌های بیش تری از هم قرار دارند و این فاصله به جلوگیری از گرفتار شدن ماشین اصلاح در خزهای ضخیم و متوقف شدن آن حین کار کمک می کند. این مساله از ایجاد درد در بدن حیوان نیز جلوگیری خواهد کرد.

اندازه برش

دیگر تفاوت ماشین اصلاح حیوانات با انسان، در اندازه برش مو است. برای انجام یک کار کامل، ماشین اصلاح انسانی می توانند موها را تا فاصله 2.2 میلی متری از سر کوتاه کنند تا یک برش تمیز داشته باشند. به دلیل گرد بودن پوست سر و سفتی پوست در سراسر آن، این سبک از اندازه برش برای ما مناسب است و به ندرت باعث آسیب به پوست انسان می شود، به ویژه در دستان افرادی که می دانند چه کار می کنند.

سگ ها برای ایمن بودن نیاز به برش بسیار طولانی تری دارند و این طول برش از کبودی و بریدگی پوست جلوگیری می کند و مانع از گیر کردن خز در تیغه و ایجاد درد خواهد شد.

سرعت

سرعت ماشین اصلاح انسانی و دستگاه های مخصوص سگ نیز متفاوت است. ماشین اصلاح سگ در مورد سرعت، گزینه های بیشتری را ارائه می دهد و حداکثر 5000 ضربه در دقیقه را امکان پذیر می کند. افزایش سرعت به کوتاه کردن سریعتر و تمیزتر شدن موهای بلند و ضخیم حیوان خانگی کمک می کند.

ماشین اصلاحی که برای استفاده انسان در نظر گرفته شده اند، هرگز چنین سرعت بالایی ارائه نمی دهند و گزینه های مختلفی برای طراحی حرفه ای ندارد.

میزان صدای تولید شده

یکی از جنبه های مهم تفاوت در موتورها کاهش صدای تولید شده توسط آن است. با وجود اینکه موتورهای ماشین اصلاح  حیوانات با سرعت بالاتر کار می کنند، اما سبک تر بوده و لرزش کمتری ایجاد می کنند.

تفاوت در ارتعاشات و سر و صدای تولید شده از ترس سگ ها جلوگیری می کند و مانع از پرش آن ها در طول نظافت می شود. این مساله به آرام نگه داشتن آنها و حفظ امنیت شان کمک می کند.

نتیجه

به طور خلاصه، ماشین اصلاح انسان نباید بر روی سگ ها استفاده شود. تفاوت ماشین اصلاح حیوانات با انسان باعث شده که استفاده نابجای آنها، آسیب های زیادی را به حیوان خانگی و دستگاه شما وارد کند. در بررسی تفاوت ها به طور خلاصه باید به موارد زیر اشاره کرد.

  • موتور در ماشین اصلاح انسانی برای استفاده طولانی مدت ساخته نشده است و ممکن است بیش از حد گرم شود.
  • موتور پرقدرت در دستگاه ماشین اصلاح انسان می تواند باعث ارتعاشات مخرب و کبودی پوست سگ شود.
  • تیغه های موجود در کیت ماشین اصلاح انسان معمولی بسیار باریک هستند و خز سگ، به خصوص پوشش زیرین را می گیرند و باعث درد و آسیب پوست می شوند.
  • افزایش صدای موتور ممکن است سگ ها را بترساند که این مساله در ماشین های اصلاح خانگی دیده می شود.
  • سرعت یک ماشین اصلاح انسان به اندازه کافی سریع نیست که یک سگ را به طور موثری نظافت کند.

منبع: سایت نازبشی

nazbeshigroup
nazbeshigroup

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋