nazbeshigroup

nazbeshigroup

بهداشت در سالن زیبایی

رعایت بهداشت در سالن زیبایی

قانون می گوید که هر محل کاری باید یک محیط کاملاً بهداشتی باشد. این امر در مکانی مانند آرایشگاه یا سالن زیبایی که هر روز افراد مختلف را به خود می بیند، بسیار مهم است. علاوه بر این، کار در یک محیط سالن زیبایی نیز به این معنی است که شما در معرض بسیاری از مشتریان مختلف هستید و امور زیبایی مربوط به بخش های مختلف بدن آنها را انجام می دهید.

با در نظر گرفتن همه این موارد، به عنوان یک صاحب سالن، ضروری است که بهداشت عالی آرایشگاه در خط مقدم ذهن شما باشد، نه تنها برای کارکنان، بلکه برای مشتریان تا اطمینان حاصل شود که کسب و کار شما شرایط خوبی داشته و خطری برای سلامتی پرسنل و مشتریان نخواهد داشت.

 

 

چرا رعایت استانداردهای بهداشتی در سالن زیبایی بسیار مهم است؟

رعایت استانداردهای بالای بهداشت در سالن شما برای جلوگیری از گسترش انواع بیماری ها ضروری است.  در محیط یک سالن زیبایی انواع آلودگی ها، باکتری، قارچ، ویروس و ... قابلیت رشد و تکثیر شدن دارد و باید برای جلوگیری از بروز چنین مساله ای، اقدامات لازم را انجام داد.

ابزارهایی مانند شانه، قیچی، موچین، تیغ و ... کاندیدهای اصلی برای آلودگی هستند. اگر بدون تمیز کردن آنها از وسیله ای مشترک برای همه مشتریان استفاده کنید، میکروب‌ها می‌توانند به راحتی از این طریق بین مشتریان پخش شوند و عفونت‌هایی ایجاد کنند که احتمال بازگشت آن‌ها به شما را بسیار کم می‌کند.

بهترین کار این است که رعایت بهداشت را در اولویت کار روزانه سالن خود قرار دهید. می توانید یک چک لیست بهداشت سالن داشته باشید تا بهترین شیوه ها را به کل تیم یادآوری کنید و در مورد بهترین راه ها برای تمیز نگه داشتن سالن آموزش دهید.

چه کسی مسئول حفظ بهداشت سالن است؟

این مسئولیت همه افرادی است که در سالن زیبایی کار می کنند که حداقل رعایت بهداشت اولیه را انجام دهند. اطمینان حاصل کنید که تمام اصول بهداشتی، مانند استریل کردن شانه ها یا تمیز نگه داشتن زمین پس از کوتاه کردن موی مشتری، یا سوهان کشیدن ناخن ها، به درستی انجام می شود. توصیه می کنیم یک چک لیست وظایف روزانه برای رعایت موارد بهداشتی تهیه کنید و در اختیار پرسنل قرار دهید.

چگونه مبلمان سالن را تمیز نگه دارم؟

محل سالن شما باید همیشه تمیز و بهداشتی باشد. قسمت هایی با حجم زیاد استفاده روزانه، مانند کاناپه ها و صندلی های زیبایی، باید به طور روزانه تمیز شود.

بیشتر صندلی های سالن از پی وی سی یا وینیل ساخته شده اند و به راحتی می توان آنها را با مواد ضدعفونی کننده پاک کرد. مطمئن شوید که از محصولات پاک کننده مناسب استفاده می کنید و آلودگی ها به طور کامل از بین می روند.

چگونه از آلودگی تجهیزات جلوگیری کنم؟

بسیار مهم است که هر وسیله ای در فاصله زمانی بین استفاده به طور کامل تمیز شود. ابزارهایی که با چندین مشتری در تماس هستند مانند شانه، برس، غلتک، گیره و ابزار ناخن باید به طور مکرر در فاصله زمانی استفاده تمیز شوند و در صورت عدم نیاز در شرایط تمیز و خشک نگهداری شوند.

اگر فردی به سالن شما مراجعه می کند که به وضوح عفونت باکتریایی یا قارچی یا زخم در ناحیه مورد نظر دارد، بهتر است از ارائه خدمات زیبایی به او اجتناب کنید و با برخوردی مناسب، دلیل  این موضوع و تاثیرات سوء آن بر سلامتی خودش را به او توضیح دهید.

 

 

تمیز نگه داشتن کف سالن چقدر مهم است؟

کف سالن شما محل فعالیت است و بنابراین باید همیشه تمیز بماند. برای مثال، اگر خرده های ناخن یا مو بر روی زمین ریخته شده باشد، ضمن ایجاد ظاهری بسیار ناخوشایند، سبب انتشار بیماری هم خواهد بود و باید به سرعت پاک شود.

رعایت بهداشت فردی در سالن چقدر اهمیت دارد؟

این مهم است که همه کارکنان سالن اهمیت بهداشت فردی را هنگام کار در آرایشگاه یا سالن زیبایی درک کنند. اولین مزیت این کار، ایجاد دید حرفه ای از سالن در مشتریانی است که به آرایشگاه شما مراجعه کرده اند.

ثانیاً، بهداشت فردی ضعیف می‌تواند منجر به گسترش باکتری، ویروس، قارچ و انواع بیماری ها شود - چیزهایی مانند ناخن‌های کثیف، دست‌ها و لباس‌های شسته‌نشده می‌توانند حاوی میکروب‌هایی باشند که به طور بالقوه می‌توانند به مشتریان منتقل شوند.

رعایت نکات بهداشتی در سالن، یک عمل جدی است تا اطمینان حاصل شود که سالن شما از مقررات لازم پیروی می کند. همچنین تضمین می کند که کسب و کار شما اعتماد مشتریان را به عنوان سالنی که به جزئیات توجه می کند، ایجاد می کند.

چه محصولات بهداشتی سالنی باید داشته باشم؟

آیا همه چیزهایی را که برای حفظ شیوه های کاری ایمن و بهداشتی نیاز دارید در سالن خود دارید؟

ضد عفونی کننده ابزار

ضد عفونی کننده شیشه

دستکش یکبار مصرف

صابون دست و ضدعفونی کننده

حوله و دستمال کاغذی تمیز

پاک کننده سطوح آنتی باکتریال

رول کاناپه یا روکش های تمیز

منبع: https://nazbeshi.com/womens-hair-salon-checklist/

nazbeshigroup
nazbeshigroup

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋