nazbeshigroup

nazbeshigroup

احیا مو برای موخوره

موهای وز و شکستگی

آیا از موهای غیر قابل کنترل و وز خسته شده اید؟ مردان نیز می توانند به همان اندازه زنان با موهای خشک و پر از وز مشکل داشته باشند و این مساله ای فراگیر در بین همه افراد است. چگونه می توانید موهای مجعد خود را سالم و جذاب نگه دارید و از موخوره جلوگیری کنید؟ همه به خوبی می دانیم که اگر موهای خشک و آسیب دیده را به حال خود رها کنیم، به شدت شکننده شده، تا جایی که به ریزش موی شدید ختم می شود. به همین دلیل لازم است تا احیا مو برای موخوره و جلوگیری از گسترش یافتن این مشکل را در دستور کار خود قرار دهید. شاید بتوان درمان نهایی برای موخوره و مشکلات این چنینی را پروتئین تراپی دانست که در مجله آموزشی نازبشی که مرجع معرفی بهترین سالن های زیبایی تهران است، به طور مفصل به آن پرداخته شده است. اما در این مطلب به بررسی موخوره و خشکی مو و راه های مقابله خانگی با آن پرداخته شده است.

چه چیزی باعث موخوره می شود؟

وقتی یک تار موی انسان را زیر میکروسکوپ مشاهده می کنید، متوجه کوتیکول ها خواهید شد. اینها لایه های میکروسکوپی از فلس هستند که از هر رشته در برابر آب و هوا محافظت می کنند. اگر کوتیکول های شما سالم باشند، صاف و براق خواهند بود. روغن های طبیعی پوست سر شما آنها را تغذیه کرده و نرم نگه می دارد.

با این حال، گرما، رطوبت و مواد شیمیایی خشن می تواند به این لایه های کوتیکول آسیب برساند. آنها صاف نمی مانند و خشک و شکننده نمی شوند و اینجاست که موها دچار وز و موخوره خواهند شد. زیرا به درستی تغذیه و محافظت نمی شوند.

اما راه های احیا موهایی که دچار وز و موخوره شده اند، چیست؟ در ادامه در این مورد صحبت خواهیم کرد.

1. موهای خود را زیاد نشویید

شستن پوست سر و موهایتان برای تمیز، سالم ماندن و داشتن بهترین ظاهر آن ضروری است. با این حال، شامپو زدن مکرر می تواند روغن طبیعی موی شما را از بین ببرد و آنها را وز کند.

به جای شستن موهایتان هر روز، سعی کنید یک روز در میان آنها را بشویید. حتما از شامپو و نرم کننده ای که برای نوع موی شما فرموله شده است استفاده کنید. در حالی که اکثر کسانی که با موی وز دست و پنجه نرم می کنند، مو و پوست سرشان خشک است، ممکن است پوست سر شما چرب باشد. یا ممکن است یک نوع موی ترکیبی داشته باشید که به فرمول های شامپوی متفاوتی نیاز دارد. اگر به دلیل مشکلات چربی باید روزانه موهای خود را شامپو کنید، یک محصول ملایم را برای استفاده روزانه انتخاب کنید.

 

2. از دوش های بیش از حد گرم اجتناب کنید

اگر آب خیلی داغ نباشد، یک حمام بخار یا دوش می تواند کثیفی و استرس را از بین ببرد. آب داغ نه تنها می تواند پوست شما را خشک و آسیب برساند، بلکه می تواند همین کار را برای موهای شما نیز انجام دهد. آب داغ می تواند فولیکول های مو را تحریک کند و منجر به وز، شکستگی و حتی ریزش مو شود.

 

شستن موها با آب ولرم برای حفظ سلامت پوست و مو بسیار مفیدتر خواهد بود. بنابراین از استفاده از آب داغ برای شستن خود خودداری کرده و با کاهش دما، به سلامت موها و به ویژه ساقه های آن کمک کنید.

این اشتباه رایج را مرتکب نشوید که بعد از دوش گرفتن حوله را دور موهای خود پیچیده و آنها را خشک کنید. چنین درمان خشنی می تواند به موهای شما آسیب برساند و آنها را وز کند. در عوض، از حوله برای فشار دادن آب اضافی استفاده کنید یا اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند.

گرما بدون در نظر گرفتن نوع موی شما می تواند به شدت آسیب رسان باشد. موهای مجعد یا موج دار بیشتر در معرض آسیب ناشی از وسایل و محصولات حالت دهنده هستند. اگر باید از سشوار استفاده کنید، از حالت ملایم آن بهره بگیرید. سعی کنید استفاده از اتوهای صاف کننده یا هر عملیات حرارتی دیگر را محدود کنید.

3. برس مناسب انتخاب کنید

شاید قبلاً از تجربه آموخته باشید که برس مو می تواند بدترین دشمن موهای مجعد شما باشد. برس ها می توانند روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرند، آن ها را از حالت خارج کنند و باعث ایجاد موخوره شدید شوند. آنها همچنین می توانند منجر به گره خوردن، شکستگی و ریزش مو شوند.

برس های زبر را کنار گذاشته و یک شانه با دندانه پهن انتخاب کنید. اگر موی شما بلند است، موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید. از انتهای پایینی موها شروع کنید و به آرامی به سمت پایین شانه کنید تا به سمت ریشه بروید. در نظر بگیرید که از انگشتان خود برای صاف کردن موهای خود استفاده کنید و این کار را با حوصله انجام دهید.

 

4. درمان های پروتئینی را امتحان کنید.

شما می توانید از راه های درمانی برای افزایش میزان پروتئین موهای خود بهره بگیرید. این روش ها به دو صورت در سالن و در خانه قابل اجرا می باشند و می توانید کلیه جزئیات این درمان های پروتئینی موها را در سایت نازبشی، مرجع معرفی بهترین آرایشگاه های زنانه تهران، مشاهده کنید. روشی که در خانه اجرایی می شود، با در دسترس ترین مواد غذایی انجام خواهد شد و با صرف هزینه کم، نیازهای تارهای آسیب دیده مو را برطرف خواهد کرد.

 

nazbeshigroup
nazbeshigroup

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋