nazaninrahmani

nazaninrahmani

توسط ۴ نفر دنبال می شود

فروش چوب ترموود در تهران توسط گروه مهندسی آژمان

گروه مهندسی آزمان با سالها تجربه در زمینه چوب ترمو، اقدام به فروش چوب ترموود در تهران می کند. و شما عزیزان برای خرید چوب ترمووود می توانید به وب سایت ایشان مراجعه کنید.

ترمووود چیست؟

چوب ترمووود یک چوب پیشرفته است. این چوبی است که تحت عملیات حرارتی در دمای بالا (185-230 درجه سانتیگراد) بدون افزودن مواد شیمیایی قرار گرفته است. و در نتیجه، به یک "مواد واقعی قرن بیست و یکم" تبدیل شده است، که ترکیبی از سازگاری با محیط زیست چوب طبیعی (امروزه به ویژه مورد استقبال قرار می گیرد) با خواص فیزیکی و مکانیکی که کاملاً قیمتی هستند.

ترمووود یک متریال  100% طبیعی است. هر تخته مانند هر چیزی که طبیعت خلق می کند منحصر به فرد و منحصر به فرد است. نژادهای مختلف تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند: چوب نرم (صنوبر، کاج، نمدار، سدر) و چوب سخت (خاکستر، بلوط، راش)، بنابراین مفهوم "چوب حرارتی" ناقص است، شما باید مشخص کنید که کدام نژاد خاص به شما پیشنهاد می شود. . 

چوب ترموود مزایای زیادی نسبت به چوب معمولی دارد. در مورد آنها است که در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت. 

پایداری هندسی

فروش چوب ترموود در تهران
 
 

به لطف عملیات حرارتی، پایداری ابعاد هندسی - با هر گونه تغییر در رطوبت و دمای محیط - 10-15 برابر نسبت به چوب تصفیه نشده بهبود می یابد. این بدان معنی است که محصول ساخته شده از چوب عملیات حرارتی شده با گذشت زمان تغییر شکل نمی دهد (متورم نمی شود، خشک نمی شود، پیچ و تاب نمی خورد) تحت هیچ تاثیر خارجی - بارش، افزایش / کاهش دما.

این یکی از مهمترین خواص ترمووود است که نسبت به سایر گونه ها برتری دارد. هر چوبی که تحت عملیات حرارتی قرار نگرفته باشد (کاج اروپایی، آیپ، لوپاچو، کروینگ و سایر گونه های عجیب و غریب) درخت زنده ای است که نفس می کشد. آن ها دیر یا زود درخت منجر خواهد شد (انحنا در طول و عرض ظاهر می شود). این اتفاق با یک تخته عملیات حرارتی نمی افتد.

مزایای چوب ترمووود

فروش چوب ترمووود در تهران
 

پس از عملیات حرارتی، تخته دارای خواص زیر است:

- پایداری هندسی

- پاکیزگی زیست محیطی

- هیگروسکوپی (دفع رطوبت).

- دوام.

- پایداری زیستی

- زیبایی شناسی

حالا بیایید با جزئیات بیشتری به این ویژگی ها نگاه کنیم.

 
 

پاکیزگی کامل زیست محیطی

خانه در منطقه مسکو، دفتر معماری آندری کارتسف و یولیا ویشنپولسکا دفتر معماری آندری کارتسف و یولیا ویشنپولسکا استخر به سبک کلاسیک
 

چوب عملیات حرارتی شده یک ماده 100٪ سازگار با محیط زیست است که به لطف آن در اروپا و اکنون در روسیه محبوبیت زیادی به دست آورده است. عملیات حرارتی چوب بدون افزودن مواد شیمیایی انجام می شود، فقط از دو جزء سازگار با محیط زیست استفاده می شود - آب (H2O) و دمای بالا (220-230 درجه سانتیگراد). 

عملیات حرارتی حداقل همان کلاس مقاومت چوب محافظت شده شیمیایی را فراهم می کند، اما به محیط زیست آسیب نمی رساند. دیگر نمی توانید نگران سلامتی عزیزان باشید و همچنین زمان و هزینه خود را برای محافظت منظم از درختان شیمیایی هدر ندهید.

هیگروسکوپی (دفع رطوبت)

خانه Guimarães, es1arq es1arq استخر شنای مینیمالیستی
 
 

در نتیجه عملیات حرارتی در فضایی از بخار فوق اشباع، اتم های هیدروژن آزاد به انتهای زنجیره های کربن-هیدروژن چوب "چسبیده" می شوند و بیشتر از جذب مولکول های آب و تورم مواد در سطح مولکولی جلوگیری می کنند. به همین دلیل، چوب عملیات حرارتی شده نسبت به چوب تیمار نشده مزایای زیر را دارد:

- رطوبت چوب های عملیات حرارتی شده 3-5 درصد در مقابل 8-10 درصد برای چوب های تیمار نشده است.

- چوب های عملیات حرارتی شده 3-4 برابر کمتر از چوب های عملیات حرارتی شده آب می کشند.

- رطوبت اضافی از چوب های عملیات حرارتی ده برابر سریعتر از چوب های عملیات حرارتی نشده حذف می شود.

- هنگام جمع آوری آب، چوب های عملیات حرارتی متورم شده و حجم آن 6-10 برابر کمتر از چوب های عملیات حرارتی نشده افزایش می یابد.

- هنگامی که خشک می شود، چوب عملیات حرارتی شده به سرعت ابعاد اولیه خود را بازیابی می کند.

- چوب های عملیات حرارتی شده حتی زمانی که برای مدت طولانی در معرض آب قرار می گیرند، حداکثر رطوبت 8 تا 10 درصد را حفظ می کنند که با رطوبت چوب خشک معمولی مطابقت دارد.

- با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض رطوبت، چوب های عملیات حرارتی شده 3-4 برابر کمتر از چوب های عملیات حرارتی نشده تغییر ابعاد می دهند، در حالی که پوسیده نمی شوند و ظاهر خود را از دست نمی دهند.

- با توجه به اینکه سطح چوب عملیات حرارتی متخلخل نیست، اما متراکم است، این امر به طور قابل توجهی توانایی چوب عملیات حرارتی شده را در جذب رطوبت از هوا کاهش می دهد. چوب عملیات حرارتی شده توانایی دفع آب را بدون عملیات اضافی دارد.

ماندگاری

حمام، طراحی پاولچیک اسپا طراحی پاولچیک به سبک التقاطی
 

با توجه به خواص منحصر به فرد فوق، عملیات حرارتی زنجیره ای از دگرگونی های فیزیکی و مکانیکی چوب را ترکیب می کند و به مواد فرآوری شده دوام منحصر به فردی می بخشد.

آزمایشات در استانداردهای اتحادیه اروپا در شرایط آزمایشگاهی افزایش قابل توجهی در دوام بیولوژیکی (15-25 برابر) نشان داده است. چوب عملیات حرارتی شده نیازی به حفاظت شیمیایی ندارد. 

تجربه عملی نشان می دهد که استفاده از چوب عملیات حرارتی شده در سازه هایی که شامل تماس عمیق با خاک هستند، اما نقش مهمی در عملکرد سازه به عنوان یک کل ندارند، همراه با خشک شدن دوره ای سطوح، باعث ایجاد هیچ گونه اثری نمی شود. آسیب قابل توجه به مواد

زیست پایداری

آلاچیق چوبی به سبک مدرن TB.طراحی بالکن به سبک اسکاندیناوی
 

به دلیل دمای بالای پردازش، پلی ساکاریدهای موجود در چوب تجزیه می شوند و رطوبت کم تعادل (6-4 درصد) و آزاد شدن آب محدود شده در سطح مولکولی شرایط را برای ظهور و تولید مثل میکروارگانیسم ها از بین می برد. در نتیجه دوام چوب 15-25 برابر افزایش می یابد. چوب حرارتی پوسیده نمی شود، در برابر قارچ، باکتری، حشرات حساس نیست و نیازی به عملیات شیمیایی ندارد.

زیبایی شناسی

SPA از LVL، استخر شنای سبک مدیترانه ای چنتسوف Mikhail Chentsov Mikhail
 

عملیات حرارتی به وضوح زیبایی چوب را افزایش می دهد. بسته به حالت تنظیم، طیف گسترده ای از سایه ها را می توان به دست آورد (از طبیعی تا قهوه ای تیره). در این حالت، به لطف فرآیندهای داخل چوب، بدون استفاده از رنگ آمیزی، رنگ در کل ضخامت تخته تغییر می کند. رنگ در سراسر مقطع اشباع تر و یکنواخت تر می شود، بافت چوب به طور موثر آشکار می شود. اثر گونه های ارزشمند چوب به دست می آید.

از بوی ترمووود شگفت زده خواهید شد. از عطر آن لذت خواهید برد که تداعی کننده جنگل خالص، طبیعت و آرامش است.

ایرادات

اسپا در خانه شهری، بارنائول، هاوس پروفی هاوس پروفی اسپا به سبک مدرن قهوه ای
 

هر ماده ای معایبی دارد. در این مورد، تعداد کمی وجود دارد:

- در فرآیند فرآوری و رنگ آمیزی به خصوص در مقایسه با چوب طبیعی، چوب حرارتی از شکنندگی چشمگیری برخوردار است. به همین دلیل کار با این ماده نیازمند تجهیزات ویژه و پرسرعتی است که به طور خاص برای ترمووود استفاده می شود. 

- علاوه بر این ترمووود به دلیل رطوبت نسبتا کم خاصیت چسبندگی کمی دارد. این عیب را می توان با کمک چسب مخصوص ساخته شده بر اساس پلی اورتان خنثی کرد.

ترمووود را کجا بکار ببریم؟

چوب ترمووود
 

وسعت دامنه چوب حرارتی به دلیل سه ویژگی اصلی مواد است: دوام، رطوبت کم و پایداری ابعادی. توجه به این نکته ضروری است که در برخی مناطق ترکیب چند یا همه این خواص منحصر به فرد می شود.

- چوب عملیات حرارتی شده، به دلیل مقاومت در برابر تأثیرات جوی، برای سازه های خیابانی، طراحی منظر، ساخت پل ها، اسکله ها، پوشش کانال های آب مناسب است.

- یکی از پرطرفدارترین کاربردهای چوب حرارتی، پوشش  نماهای ساختمان از جمله به عنوان بخشی از پانل های تمام شده در ساخت خانه های چوبی است.

- این ماده به دلیل ظاهر زیبایی که دارد اغلب مورد استفاده قرار می گیرد  توسط طراحان برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود. از چوب حرارتی برای ساخت کاشی های چوبی حمام و آشپزخانه استفاده می شود که می تواند جایگزین مناسبی برای کاشی های سرد باشد. این ماده همچنین برای ساخت وان و سینک های یک تکه ، برای دکوراسیون داخلی پیچیده سونا استفاده می شود.

- پایداری ابعاد هندسی و مقاومت در برابر محیط خارجی به استفاده از چوب ترمووود در ساخت مبلمان، قاب پنجره، درب، کف پارکت، عرشه کمک می کند.

دامنه بالقوه کاربرد چوب حرارتی به اندازه چوب معمولی است: اجزاء، آلات موسیقی، اقلام خانگی، اشکال کوچک معماری، سازه های باغبانی چشم انداز و غیره را می توان از چوب ترمووود ساخت.

nazaninrahmani
nazaninrahmani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋