nazaninrahmani

nazaninrahmani

توسط ۴ نفر دنبال می شود

راهنمای انتخاب راه پله

نحوه انتخاب پله های داخلی

اگر نیاز به نصب یک راه پله ثابت برای بالا رفتن از یک طبقه، به یک انبار، پایین رفتن به زیرزمین یا دسترسی به تراس بیرونی دارید، می توانید یک نردبان چوبی یا فلزی پیش ساخته یا یک نردبان توکار را انتخاب کنید. آنها را با عرض های مختلف و ارتفاع قابل تنظیم پیدا خواهید کرد تا آنها را با فضایی که دارید تطبیق دهید.

همچنین مقاله راهنمای انتخاب پله چوبی دوبلکس به شما کمک خواهد کرد.

نحوه انتخاب پله های داخلی

چگونه پله را انتخاب کنم؟

پله ها طرح های مختلفی دارند: مستقیم، ربع دور یا U، مارپیچ و جمع شونده (تاشو). اول از همه، مکانی که قرار است نردبان را در آن قرار دهید (داخل یا بیرون خانه) و کاربری که قرار است از آن بسازید را در نظر بگیرید تا مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

پله ها با دو فضای مختلف در ارتفاع ارتباط برقرار می کنند. شما باید جنبه های زیر را در نظر بگیرید.

راهنمای انتخاب راه پله

پله را کجا می خواهید نصب کنید؟

اولین جنبه ای که باعث می شود نردبان را انتخاب کنید محل نصب آن است.

 

داخل

برای فضای داخلی، می توانید موارد زیر را انتخاب کنید: چوب های چوبی - گزینه ای مقاوم که گرما را به فضا می بخشد و به دلیل قدرت تزئینی خود برجسته می شود. برای متالیک - بسیار تزئینی و ایده آل برای سبک های مدرن -؛ و برای آنهایی که چوب و فلز را ترکیب می کنند.

 

خارجی

سازه هایی که در خارج قرار دارند باید در برابر رطوبت، باران، تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم باشند... به همه این دلایل، توصیه می کنیم محلول آلومینیومی یا فولادی ضد زنگ را انتخاب کنید که در برابر سایش مقاوم باشد. تحت تاثیر آب و هوا. .

 

پله بسته به فضای موجود

1. پله های ایده آل اگر فضای کمی دارید

- حلزون : آنها با طرح چرخشی خود مشخص می شوند، زیرا پله ها حول یک محور می چرخند. هرچه پهنای راه پله بیشتر باشد، دسترسی به آن بیشتر خواهد بود، اما از آنجایی که معمولاً در مکان هایی قرار می گیرند که فضای کمی وجود دارد، پله های مارپیچ را می توان از قطر 1.20 متر نصب کرد.

نحوه انتخاب پله های داخلی

- قابل جمع شدن: اینها نردبان های تاشو برای نصب در اتاق زیر شیروانی یا انباری هستند، زمانی که دسترسی برای قرار دادن یک نردبان ثابت بسیار کوچک یا ناکافی است. آنها طوری طراحی شده اند که هنگام باز شدن نردبان از پایین به بالا قابل دسترسی هستند. باعث صرفه جویی در فضا می شود زیرا فضای طبقه پایین را اشغال نمی کند. ساختار فقط زمانی باز می شود که شما به آن نیاز دارید. بقیه زمان‌ها نردبان در دریچه پنهان و ذخیره می‌شود.

نحوه انتخاب پله های داخلی

- مستقیم صرفه جویی در فضا: نردبانی که پله های آن در یک طرف عمیق تر از طرف دیگر است تا هنگام بالا و پایین رفتن و در عین حال استفاده حداکثری از فضا، راحتی را تضمین کند.

نحوه انتخاب پله های داخلی

2. فضا مشکلی ندارد.

- مستقیم : کاربردی ترین و کاربردی ترین هستند. پلکانی است که در یک خط مستقیم بالا یا پایین می رود، یعنی پلکانی با یک مقطع مستقیم، بدون فرود به عنوان وقفه. بسته به تعداد پله ها، عرض 90 سانتی متر و طول 3 متر ممکن است کافی باشد. از آن به بعد تا جایی که بتوانید هزینه کنید.

نحوه انتخاب پله های داخلی

- یک چهارم چرخش یا U شکل : طرحی که دارای یک بخش اول در یک خط مستقیم و سپس یک بخش دوم است که به صورت L می چرخد. همچنین در مورد پله های U شکل می تواند دارای بخش سوم باشد. حداقل قطر توصیه شده 1.40 متر است.

نحوه انتخاب پله های داخلی

لوازم جانبی راه پله داخلی

برای اینکه رنگ نهایی را به راه پله خود بدهید، باید یک سری لوازم را انتخاب کنید که از جمله آنها می توان به نوع پله ها، نرده ها و متریالی که به سبک شما می خورد اشاره کرد.

  • انواع پله ها: چوب (راش، کاج یا بلوط)، شیشه، شیشه شفاف یا مات و فلز یا فولاد و غیره می باشد. پله های کنسولی نیز وجود دارد (که فقط توسط سازه پشتیبانی می شوند اما در کناره ها نرده یا تکیه گاه اضافی ندارند). توصیه می شود برای جلوگیری از افتادن روی پله ها از مواد ضد لغزش استفاده کنند.
  • نرده : در محیط راه پله قرار می گیرد تا از سقوط جلوگیری کند و ایمنی پله ها را بهبود بخشد. با کابل، نرده یا با لوله. اگر یکی از کابل‌ها را انتخاب کنید، می‌توانید بین راه‌های مختلف برای تلاقی آنها با طرح‌های مختلف انتخاب کنید.
  • نرده های امنیتی : دسترسی به پله ها را می بندند. آنها برای محافظت از کودکان یا حیوانات خانگی در برابر سقوط و محدود کردن دسترسی آنها به اتاق های خاصی در خانه نشان داده شده اند.
نحوه انتخاب پله های داخلی

اقدام به

لازم است بدانید سوراخی که برای قرار دادن نردبان دارید. برای این:

  1. ارتفاع را از زمین تا ابتدای طبقه بالا اندازه گیری کنید.
  2. طول و عرض سوراخ بالایی را اندازه گیری کنید.
  3. فضای موجود در طبقه شروع را اندازه گیری کنید.
 

برخی از داده های استاندارد برای پله ها وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید:

  • نردبان باید دسترسی آزاد به هر در یا پنجره ای را که در محلی که قرار است آن را قرار دهید قرار دارد، بگذارد.
  • ارتفاع استاندارد رایزر (قسمت عمودی هر پله، ارتفاع آج ها) 18 سانتی متر است.
  • اندازه گیری عمق یک ردپا (جایی که قدم می گذارید) بین 25 تا 30 سانتی متر است.
  • اندازه ای که باید در نظر بگیرید این است که 2 رایزر (قسمت عمودی هر پله، ارتفاع پله ها) + 1 آج (محلی که پا می گذارید) باید تا 64 سانتی متر جمع شود.
  • ارتفاع نرده باید 90 سانتی متر باشد.
  • نردبان باید توانایی تحمل وزن حداقل 150 کیلوگرم را داشته باشد.
  • یک پله مستقیم نباید بیش از 15 پله پشت سر هم داشته باشد، زیرا بیش از حد به جلو حرکت می کند و فضای زیادی را در اتاق اشغال می کند.
 

هنگامی که این داده های ضروری را شناختیم، زمان آن است که راه پله خاص خود را محاسبه کنیم.

چند پله نیاز دارید؟

تعداد پله ها با تقسیم کل ارتفاعی که از کف تا سقف ذخیره می شود، بر اندازه رایزر محاسبه می شود. به خاطر داشته باشید که یک راه پله کیت می تواند دارای یک بالابر متغیر برای سازگاری بیشتر باشد.

به عنوان مثال: برای ارتفاع 2.80 متر (ارتفاع بین طبقه پایین و طبقه بالا است که راه پله به هم متصل می شود) 280 سانتی متر (لازم است محاسبه با ارتفاع به سانتی متر انجام شود) بر 18 سانتی متر تقسیم می کنیم ( که اندازه استاندارد یک رایزر است) و نتیجه این است که 15 آج و 16 رایزر مورد نیاز خواهد بود (همیشه به سمت بالا گرد شوند).

نحوه انتخاب پله های داخلی

کف پله چقدر بزرگ خواهد بود؟

با اجرای قاعده ای که قبلا به آن اشاره کردیم، 2 رایزر (قسمت عمودی هر پله، ارتفاع پله ها) + 1 آج (محلی که پا می گذارید) باید تا 64 سانتی متر جمع شود. ما آن را روی پلکان خود اعمال می کنیم: 2 (رایزر) × 17.50 سانتی متر (آنچه هر رایزر اندازه می گیرد) + 1 آج = 64 سانتی متر. ردپا را پاک کرد و نتیجه آن 29 سانتی متر است.

راه پله چقدر جلو می رود؟

فضایی که نردبان قرار است به سمت جلو حرکت کند در انتخاب آن تعیین کننده است. علاوه بر عرض بازشوی لازم، این دو داده در برگه فنی هر راه پله نشان داده شده است.

nazaninrahmani
nazaninrahmani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋