همه سازندگان تبلیغات سیاسی را ملزم کرد اگر این تبلیغات را با هوش مصنوعی ساختهاند به طور علنی به آن اذعان کنند.
به گزارش شفقنا به نقل از فرانس24، تغییر در سیاست تبلیغاتی گوگل قرار است در ماه نوامبر اعمال شود، یعنی حدود یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالاً مناقشه برانگیز است و نگرانی ها از استفاده از هوش مصنوعی مولد برای گمراه کردن رأی دهندگان را افزایش میدهد.
سخنگوی گوگل گفت: با توجه به رواج رو به رشد ابزارهایی که محتوای مصنوعی تولید می کنند، ما سیاست های خود را یک قدم بیشتر گسترش می دهیم تا از تبلیغ کنندگان بخواهیم زمانی که تبلیغات انتخاباتی آنها حاوی مطالبی است که به صورت دیجیتالی تغییر یافته یا تولید شده است، افشا کنند.
سیاستهای تبلیغاتی گوگل در حال حاضر دستکاری رسانههای دیجیتال را برای فریب یا گمراه کردن مردم در مورد سیاست، مسائل اجتماعی یا موضوعات مورد علاقه عمومی ممنوع کرده است. طبق سیاست تبلیغاتی این غول اینترنتی، ادعاهای نادرست آشکار که می تواند مشارکت یا اعتماد در روند انتخابات را تضعیف کند نیز ممنوع است. گوگل همچنین تبلیغات سیاسی را ملزم می کند که افشا کند چه کسی برای آنها پول پرداخت کرده است.
پاسخ ها