نوا محاجر

نوا محاجر

شعر و کتاب و کتابخونه یعنی بهشت

درخواست هوش مصنوعی ترسناک: اشیایی را پیدا کنید که وجود خارجی ندارند!



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گزارش‌ها نشان می‌دهند که کپچای hCaptcha با هوش مصنوعی اشیای عجیبی می‌سازد و از کاربران می‌خواهد آن‌ها را پیدا کنند.

به گزارش دیجیاتو ،کپچاها گذرگاه‌هایی هستند که با هدف جلوگیری از ورود بات‌ها به سرویس‌ها و سایت‌های مختلف ساخته می‌شوند. حالا یک نمونه از این سیستم‌ها به نام hCaptcha که با هوش مصنوعی کار می‌کند، تصویر یک شیء عجیب‌وغریب را به‌وجود آورده است که در دنیای واقعی وجود ندارد و از کاربر خواسته است تا این شیء را پیدا کند.

 

به گزارش وب‌سایت Vice، نسخه‌ای از کپچای hCaptcha از کاربران خواسته است یک شیء غیرواقعی ساخته‌شده با هوش مصنوعی را بیابند. به گفته یکی از کاربران که تصویر تجربه خود را در توییتر به اشتراک گذاشته است، این سیستم از او خواسته تا در بین تصاویر به‌دنبال Yoko بگردد. ولی Yoko یک شیء واقعی نیست و به‌نظر می‌رسد که هوش مصنوعی تصویر آن را از ترکیب یویو با قطب‌نما و یک چشم سایبورگی خلق کرده است.

 

نمونه‌های عجیب چالش‌های کپچای hCaptcha

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این مثال نمونه‌ای عجیب از عملکرد هوش مصنوعی مولد را نشان می‌دهد. اکانت رسمی hCaptcha در پاسخ به این توییت اعلام کرده است که اگر کاربران همچنان شاهد مشکلی هستند، جزئیات آن را برای این شرکت ارسال کنند. درنتیجه، به‌نظر می‌رسد که این ایراد برطرف شده باشد.

 

بااین‌حال، این اتفاق ظاهراً روی پلتفرم دیسکورد بسیار بیشتر دیده شده است. hCaptcha در یک نمونه دیگر از کاربر خواسته تا مکعب‌های روبیک را پیدا کند، ولی معیار این کپچا شکلی بوده است که حالت طبیعی مکعب روبیک نیست و پیداکردن نمونه‌های آن در تصاویر ارائه‌شده تقریباً غیرممکن است.

 

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

 

 

در یک نمونه عجیب‌تر، کپچا از کاربر درخواست کرده بود که تصویر ربات‌ها را پیدا کند، اما نمونه‌ای که خودش به‌عنوان ربات مرجع ارائه کرده بود، مؤلفه‌هایی دارد که بسیار غیرعادی است و کاربران نمی‌توانستند شباهت آن را با تصاویر ارائه‌شده پیدا کنند.

 

hCaptcha مدعی است که از دید آن‌ها، هوش مصنوعی‌شان مشکل خاصی ندارد و این موارد صرفاً چند نمونه محدود بوده‌اند. سخنگوی این شرکت توضیح می‌دهد: «اگرچه اکثر تعاملات hCaptcha به چالش‌های بصری منتهی نمی‌شوند، نمونه‌های گوناگون این چالش‌ها در موقعیت‌های مختلف به‌کار می‌روند. این سؤال خاص آزمایش کوتاهی بوده که توسط گروه کوچکی از افراد دیده شده است، اما شمار بالای کاربران hCaptcha (وجود صدها میلیون کاربر) باعث می‌شود که حتی وقتی چند نفر با یک چالش غافل‌گیر می‌شوند، شاهد انتشار توییت‌هایی در این زمینه باشیم.»

 

نوا محاجر
نوا محاجر شعر و کتاب و کتابخونه یعنی بهشت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋