nasimhoseini7337

nasimhoseini7337

 ۱ نفر را دنبال می کند

راهنمای خرید هارد استوک

هارد دیسک، دستگاه ذخیره سازی اطلاعات به صورت دایمی و پایدار است یعنی با قطع برق و یا خاموش شدن سیستم، اطلاعات هارد باقی می‌ماند تا زمانی که خودمان آن را پاک کنیم. این دقیقا نقطه‌ای است که تفاوت هارد درایو و رم چیست را مشخص می‌کند. اطلاعات در رم، به صورت دایمی و پایدار ذخیره نمی‌شود و با قطع برق، محتویات رم پاک می‌شود.

هارد یکی از اجزای اصلی کیس کامپیوتر است که وظیفه ذخیره و پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. در این مقاله میخواهیم در مورد خرید هارد استوک صحبت کنیم. هارد دیسک‌های دارای دو نوع SSD و HDD می باشند. هارد های SSD طرفداران زیادی دارند زیرا با نصب آن در سیستم نسبت به هارد HDD سرعت پردازش اطلاعات چند برابر می شود. هارد استوک SSD در ظرفیت های 128 و 256 گیگابایتی در بازار به وفور یافت می شود، اما در ظرفیت های بالاتر تنوع چندانی وجود ندارد.

هر هارد دیسکی فضای مشخصی دارد که بخشی از آن به صورت اتوماتیک برای سیستم عامل و نصب بکاپ استفاده می‌شود و باقی فضا برای اطلاعات شما باقی می‌ماند. اطلاعات در هارد دیسک، روی دیسک های مغناطیسی ذخیره می‌شوند. هارد یک یا چند پلاتر دارد که داخل محفظه‌ای با هوای ایزوله قرار دارند. اطلاعات با هد مغناطیسی روی پلاتر نوشته می‌شود. این هد با سرعت زیاد روی پلاترها می‌چرخد.

هارد کامپیوتر کجا قرار دارد؟ هارد دیسک معمولا به صورت داخلی در کامپیوتر نصب می‌شود و مستقیم به دیسک کنترلر روی مادربرد وصل می‌شود. مدل های مختلف دارند و کاربر بر اساس نوع کاربری آن، هارد مناسب کارش را انتخاب و خریداری می‌کند.

برای کامپیوتر و کیس علاوه بر هارد SSD از هارد 3.5 اینچی نیز استفاده می شود. برای لپ تاپ از هارد با سایز هد 2.5 اینچ استفاده شده است. دیسک سخت افزار یا همان hard یکی از حافظه های ذخیره سازی جانبی داده ها و در اغلب کامپیوتر ها است. Hard Disk Drive نام اصلی این حافظه است که مخفف آن hdd می باشد. معنی کلمه hard disk drive مطابق دیسک درایو سخت است. هارد دیسک یکی از بزرگترین قطعات موجود در کامیپوتر است تمامی عکس ها فیلم ها و برنامه ها در هارد قرار میگیرند. اندازه هارد اندازه 3 تا 6 اینچی است. هارد دیسک اجزاء و قطعات مختلفی دارد که همگی آن‌ها در کنار هم داده‌ها را ذخیره کرده یا می‌خوانند.

یکی از مواردی که کاربران باید به آن توجه کنند این است که در هنگام کار هارد دیسک، نویز و گرما را از موتور تولید می کند و برای کاهش حرارت و صدا باید به موتور هارد توجه کرد. اگر دمای هارد خود را پایین نگه دارید روی عملکرد هارد تاثیر می گذارد و سرعت هارد افزایش می یابد. یکی دیگر از فاکتورهای عملکردی هارد دیسک، سرعت چرخش درایو است که بر حسب دور در دقیقه اندازه گیری می شود. هر چه سرعت چرخش بیشتر باشد، هارد دیسک سریعتر است.

یک نمونه هارد، هارد western digital است که سرعت چرخش این هارد برابر با 5400 دور در دقیقه (RPM) می باشد. همچنین یکی از مزیت های این هارد این است که دوام و طول عمر بالایی دارد.

هارد اینترنال چیست؟

هارد درایوی که داخل دستگاه و کامپیوتر قرار می‌گیرد و مستقیم به مادربورد وصل می‌شود، هارد اینترنال نامیده می‌شود. در کامپیوترهای دسکتاپی تعویض و ارتقای هارد آسان است و کافی است هارد قبلی را از روی مادربورد جدا کنید و هارد جدید را جایگزین کنید. ارتقای هارد در لپ تاپ به این آسانی نیست و باید سایت تولیدکننده را مطالعه کنید تا بتوانید به درستی هارد را تعویض کنید.

هارد اکسترنال چیست؟

هارد اکسترنال بیرون از کامپیوتر و لپ تاپ قرار دارد یعنی به صورت پورتابل و مستقل است و معمولا از طریق USB یا کابل Thunderbolt به کامپیوتر وصل می‌شود. سرعت این هارد به دلیل نوع اتصال، کم‌تر از هارد اینترنال است اما قطع و وصل کردن اتصال آن آسان است.

هارد اکسترنال به منظور افزایش ظرفیت ذخیره سازی و یا بکاپ از اطلاعات استفاده می‌شود. هارد اکسترنال در شکل و اندازه‌های مختلفی هستند مثلا در ابعاد یک کتاب و یا هم اندازه اسمارت فون.

ساختار هارد دیسک از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:

  1. بورد الکترونیکی (Logic Board)
  2. قسمت مکانیکی هارد (Hard Drive Assembly) که به صورت مخفف HDA شناخته می‌شود.

در این مقاله سعی شده توضیحات کوتاهی در مورد هارد بیان شود. در سایت نور استوک هارد استوک موجود می باشد که افراد برای خرید هارد استوک می توانند به سایت مراجعه کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

nasimhoseini7337
nasimhoseini7337

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋