nasimhoseini7337

nasimhoseini7337

 ۱ نفر را دنبال می کند

معرفی رم 8 گیگ ddr3 استوک

رم نوعی حافظه موقت است که اطلاعات قبل از پردازش در آن ذخیره میشود که با هر بار خاموش شدن دستگاه به طور کامل پاک شده و با روشن کردن مجدد دستگاه دوباره بارگزاری می شود . در واقع فایل هایی که با آن کاردارید همواره از رم خوانده می شوند . حتی سیستم عامل (ویندوز و...) هم برای اجرا از رم استفاده می کند. برنامه هایی که در هارد یا حافظه بلند مدت ذخیره کرده اید برای اجرا بر روی رم نوشته می شوند تا برای استفاده در سی پی یو آماده باشند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه مقدار رم برایتان کافی است؟ 

رم‌های مدرن DDR SDRAM نامیده می‌شوند و در دو دهه گذشته از چهار نسل این رم‌ها در کامپیوتر‌ها استفاده شده است. DDR ،DDR2 ،DDR3 و DDR4 از نسل‌های DDR SDRAM هستند. کامپیوتر‌های امروزی از نسل چهارم حافظه رم (DDR4) استفاده می‌کنند، DDR4  از نسل‌های قبل از خود سریع‌تر است و کیفیت بیشتری دارد و استفاده از این حافظه رم برای سیستم های گیمینگ، بسیار کاربردی است. لازم به ذکر است که رم های DDR4 با مادربرد‌های قدیمی سازگاری ندارند، همچنین رم‌های قدیمی با مادر برد‌های جدید، هم خوانی ندارند.

در این مقاله قصد داریم رم ddr3  را معرفی کنیم. رم کامپیوتر Ram DDR3 (استوک) یک حافظه (حافظه دیتای دو برابر نوع سه حافظه) دستیابی تصادفی پویا همزمان است که از سال 2007 مورد استفاده قرار گرفته است.

این تکرار به روزرسانی شده و یک جانشین سرعت بالاتر در حافظه های DDR و DDR2 است. حافظه DDR پاسخی به محدودیتهای فناوریهای حافظه قبلی ( عمدتاً SDRAM یا حافظه دسترسی تصادفی پویا همزمان ) بود و به اطلاعات اجازه می داد تا تقریباً دو برابر SDRAM حرکت کنند.

با توسعه فناوری ، DDR خیلی زود منسوخ شد و DDR2 پدیدار شد. این به دنبال حافظه DDR3 و اکنون رم DDR4 بود. تفاوت بین حافظه DDR3 و پیشینیان آن در ولتاژهای سیگنالینگ آن ، زمان بندی و همچنین میزان انتقال داده مشاهده می شود.

این کار باعث افزایش سرعت پهنای باند و با فرکانس ساعت حافظه 100 مگا هرتز ، حداکثر سرعت انتقال 6400 مگابایت در ثانیه می شود.

 رم 8 گیگ ddr3 معمولا برای امور دفتری و مهندسی در سطوح مختلف پر حجم و کم حجم از جمله اتوکد و... ، باز کردن بیش از 30 صفحه وب بروزر ، ویرایش بیش از 10 عکس با حجم متوسط ، بازیهای با گرافیک متوسط در صورتی که کارت گرافیک توانایی آن را داشته باشد ، و طبیعتا کلیه کارهایی که رم 4 گیگ توانایی آنرا دارد ، مناسب است. در فروشگاه نور استوک رم 8 گیگ ddr3 استوک با اعتبار ضمانت و تمیزی کالا به فروش می رسد.

مادربرد و پشتیبانی از تعداد اسلات رم

 هر مادربرد از تعداد مشخصی اسلات RAM پشتیبانی می کند، به عنوان مثال: 

مادربرد Mini-IT: از دو اسلات رم پشتیبانی می کند. 

مادربردهای ATX و Micro-ATX: از چهار اسلات RAM پشتیبانی می کنند. 

مادربرد EATX: از هشت اسلات رم پشتیبانی می کند که حتی برای سیستم های بازی نیز بسیار زیاد است. با دانستن همه اینها، باید مشخصات مادربرد خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مادربرد شما چه مقدار RAM را پشتیبانی می کند.

تفاوت رم دسکتاپ و رم لپ تاپ

در لپ تاپ‌ها و کامپیوتر‌های شخصی از انواع مختلفی حافظه رم، استفاده می‌شود. تفاوت آن‌ها در شکل، اندازه و مشخصات کانکتور‌ها است که از طریق آن با مادر برد ارتباط برقرار می‌کنند. لپ تاپ‌ها از ماژول حافظه داخلی دو خطی کوچک(SO-DIMM) استفاده می‌کنند و کامپیوتر‌های شخصی از ماژول حافظه دو خطیDIMM که بهUDIMM هم معروف است، استفاده می‌کنند.

مزیت اصلی DDR3 SDRAM نسبت به سلف فوری آن ، DDR2 SDRAM ، توانایی آن در انتقال داده ها با دو برابر سرعت (هشت برابر سرعت آرایه های حافظه داخلی آن) است و باعث می شود پهنای باند بالاتر یا نرخ اوج داده ها بالاتر باشد.

با دو انتقال در هر چرخه سیگنال ساعت چهار برابر ، یک ماژول DDR3 64 بیتی عرض ممکن است به یک سرعت انتقال تا 64 برابر سرعت ساعت حافظه دست یابد.

برای مشاهده محصولات و اطلاع از قیمت به فروشگاه noorstok مراجعه نمایید.

nasimhoseini7337
nasimhoseini7337

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋