دادثنا در یک نگاه
دادثنا از سال 1390در زمینه خدمات حقوقی آنلاین و بهعنوان واسط میان وکیل و موکل فعالیت خود را آغاز کرد. دادثنا یک سامانه هوشمند و پلتفرم چندوجهی است که در حوزه خدمات حقوقی آنلاین فعالیت دارد. این مجموعه در ابتدا در سال 1390 توسط چند فرد متخصص در حوزه حقوقی در یک استارتاپ استودیو، طراحی و نسخه اولیهای از آن عرضه شد.
در ایران، خدمات حقوقی و وکالتی اغلب با کمبودها و ضعفهایی مواجه است. عدم ارائه خدمات کیفی، نرخ پایین دسترسی به عدالت و شفاف نبودن نرخ (قیمت) ارائه خدمات حقوقی از جمله دغدغههایی بود که تیم دادثنا را برای رفع این چالشها به سوی یک راهحل نوآورانه سوق داد. از طرف دیگر، نظام حقوقی ایران در زمینه بحثهای حاکمیت قضائی و لایه خدمات حقوقی، رویکرد محافظهکارانهای دارد و حتی در دانشگاه های ایران نیز اغلب بهجای حوزههای جدید و نوین نظیر حقوق فناوری اطلاعات به گرایشهای نسبتاً سنتی (حقوق خصوصی، حقوق جزا، حقوق بینالملل و …) توجه میکند. در کنار فقدان ادبیات در رابطه با حقوق فناوری اطلاعات، موضوع فناوری حقوقی نیز مورد بیتوجهی قرار گرفته است. از این رو، متخصصان دادثنا با بررسی و مطالعه درباره مدلهای بینالمللی، صنعت فناوری در خارج از کشور و نیز ظرفیتها و پتانسیلهای ایران به ایده طراحی یک سامانه هوشمند در زمینه خدمات حقوقی رسیدند.
این سامانه به افراد کمک میکند تا بتوانند حتی از منزل خود (آنلاین) مشاوره مورد نظرشان را دریافت کرده و بدون مراجعه حضوری به دفاتر، مشاور یا وکیل مناسب خود را انتخاب کنند. البته این مشاورهها هم برای موضوعات عمومی و هم حوزههای تخصصی مثل حقوق کسبوکار، مالکیت فکری، فناوری اطلاعات، تجارت بینالملل صورت میگیرد. همچنین در این پلتفرم، خدمات پایه حقوقی و فصلی دادثنا نیز ارائه میشود تا به سایر نیازها و چالشهای فناوری حقوقی پاسخ دهد.
پاسخ ها