نارنجک بانمک

نارنجک بانمک

مطالب مفید و آموزنده از خودم و چیزایی که از کانال ها و پیج ها و سایتای مختلف میخونم
 ۳ نفر را دنبال می کند

نحوه نگهداری از پرس خودکار + آموزش رسوب زدایی و تمیز کردن آن

نحوه نگهداری از اتو پرس + آموزش رسوب زدایی و تمیز کردن آن



نحوه نگهداری از اتو پرس + آموزش رسوب زدایی و تمیز کردن آن

 

اتو پرس مانند هر وسیله خانگی برقی دیگر نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. نگهداری صحیح از این وسیله خانگی نقش بسیار مهمی را در افزایش طول عمر و کارایی مفید آن ایفا می‌کند. اتو کردن لباس‌های مختلف با اتوهای پرسی بسیار ساده است و می‌توان در عرض کوتاه‌ترین زمان ممکن این اتوها را برای رفع چروک‌های روی لباس و انواع پارچه‌های ضخیم و نازک استفاده کرد. اگر می‌خواهید تا مدت‌ها از این وسیله برای رفع چروک‌های پارچه و لباس استفاده کنید و نیازی به تعمیر و پرداخت هزینه برای تعویض آن نداشته باشید، این مقاله را بخوانید.

 

حتی اگر از بهترین مارک اتو پرس استفاده کنید، اما نحوه نگهداری از این وسیله را ندانید به مرور زمان این وسیله برقی خراب شده و عملکرد خوب خود را از دست می‌دهد. حتما قبل از اینکه به نکات نگهداری از این اتو توجه کنید، یک محل نصب مناسب را برای آن در نظر بگیرید. باید اتو در یک محل صاف و بدون پستی و بلندی نصب شود تا آسیبی به قطعات آن وارد نشود. همچنین در نظر گرفتن نکات زیر برای مراقبت و نگهداری از این نوع اتو تاثیر به سزایی روی افزایش عمر مفید آن دارد.

 

پر کردن مخزن اتو به صورت صحیح

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از استفاده از این نوع اتو به آن توجه داشته باشید، پر کردن مخزن است. مخزن اتو حتما باید تا جایی که استاندارد تعیین کرده است، پر شود. حتما از آب مقطر برای جلوگیری از رسوب این نوع اتو استفاده کنید. سعی کنید که قبل از گرم شدن اتو آب را داخل مخزن بریزید. همچنین در هنگام ریختن آب به داخل اتو مراقبت باشید که به سایر بخش‌های اتو آب ریخته نشود. اگر اتو پرس بوی بدی را در لباس ایجاد می‌کند، احتمالا آب داخل آن مدت زمان زیادی در مخزن مانده است.

 

نحوه نگهداری از اتو پرس

 

نصب اتو در جای مناسب

اتو پرس باید حتما در یک جای مناسب و امن قرار بگیرد. از در تماس بودن این اتو با چوب و وسایل اشتعال زا جدا خودداری کنید. هیچ گاه نباید اجسام نوک تیز و سنگین روی این اتوها بیفتند و به ساختار آن آسیب جدی وارد کنند. پس از اینکه کارتان با اتو تمام شد، حتما آن را در جای مناسب قرار دهید. سیم اتو را تا زمان خنک نشدن کامل آن نپیچید. همچنین پیچاندن سیم اتو باید به گونه‌ای انجام شود که سر سیم دچار آسیب نشود و قطع و وصل نگردد.

 

تعویض فیلتر و قطعات اتو پرس

یکی از مهم‌ترین نکات نگهداری از اتو پرس خانگی و صنعتی، عوض کردن فیلتر آن هر 6 ماه یکبار است. همچنین اگر روی پارچه و لباس‌ها لک دیده می‌شود، باید حتما روکش اتو را با یک روکش اورجینال دیگر عوض کنید. ممکن است پس از اتو کردن متوجه برق افتادن لباس‌ها شوید که در این صورت می‌توانید محلول آب و سرکه برای رفع مشکل استفاده کنید. کافیست که یک پارچه را به آب و سرکه آغشته کنید و آن را اتو نمایید.

 

خرابی و تعمیر سیم‌های اتو

ممکن است در هنگام خاموش و روشن کردن اتو دچار مشکل شوید و متوجه شوید که اتو به درستی کار نمی‌کند. ممکن است کابل برق اتو دچار زدگی و پارگی شود و این موضوع مشکلات جدی را برای دستگاه به وجود آورد. برای بررسی این مشکل، می‌توانید رسانایی پریز برق را نیز بررسی کنید. همچنین اگر به محض وصل کردن اتو به برق، فیوز منزل می‌پرد؛ احتمالا سیم‌های داخلی دستگاه خراب شده‌اند. در چنین شرایطی باید دستگاه از هر گونه اتصال عاری شود و این کار را حتما به یک متخصص این موضوع بسپارید.

 

نحوه نگهداری از اتو پرس

 

رسوب زدایی اتو پرس

یکی دیگر از نکات مهمی که باید برای نگهداری و افزایش طول عمر اتو پرس به آن توجه داشته باشید، رسوب زدایی است. همانطور که اشاره شد باید حتما این دستگاه با آب مقطر پر شود تا از ایجاد رسوب در آن جلوگیری گردد. با این حال حتی با وجود اینکه بسیاری از افراد از آب مقطر برای پر کردن مخزن اتو استفاده می‌کنند، همچنان احتمال مشاهده رسوب در داخل دستگاه وجود دارد. برای از بین بردن رسوب یا به اصطلاح رسوب زدایی اتو پرس می‌توانید از محلول آب و سرکه سفید استفاده کنید. استفاده از سرکه قهوه ای برای این کار توصیه نمی‌شود. برای این کار لازم است که آب و سرکه سفید را با نسبت مساوی ترکیب کنید و مطابق با مراحل زیر رسوب زدایی را انجام دهید.

 

* ترکیب آب و سرکه را داخل مخزن اتو پرس بریزید و آن را روشن کنید تا چند دقیقه‌ای بخار کند. سپس دستگاه را خاموش کنید. 

* محلول آب و سرکه باید به مدت 1 روز داخل مخزن دستگاه بماند. 

* سپس می‌توانید مخزن را تخلیه کرده و آن را بشویید. 

* در نهایت مجددا دستگاه را با آب مقطر پر کنید و اتو بزنید.

 

نکته مهم در مورد رسوب زدایی این نوع اتو این است که معمولا زمان بندی مشخصی برای انجام این کار وجود ندارد. هر زمانی که متوجه لکه‌های سفید و گچ مانند روی لباس‌های خودتان در هنگام اتو شدید، احتمال اینکه آب داخل اتو رسوب کرده باشد وجود دارد.

 

از بین بردن جای لکه روی اتو پرس

یکی از مشکلات شایعی که بسیاری از افراد پس از استفاده از اتو پرس به خصوص برای اتو کردن پارچه‌های رنگ روشن مواجه می‌شوند، باقی ماندن جای لکه روی اتو پرس است. به خصوص اگر دمای اتو بسیار بالا باشد و لباس‌های قبلی دچار سوختگی شده باشند. در چنین شرایطی هر نوع پارچه‌ای را که زیر اتو قرار دهید، شاهد تغییر رنگ و لکه روی آن خواهید بود. برای از بین بردن جای لکه روی این نوع اتو روش‌های مختلفی وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

 

* ممکن است سطح فلزی اتو به دلیل اتو کردن لباس‌های کثیف، زرد شده باشد. در چنین شرایطی یک پارچه تمیز و ضخیم را به کمی آب آغشته کنید و در زمانی که اتو خنک و خاموش است به سطح فلزی آن بکشید تا لکه‌های زرد از بین بروند.

 

* اگر دلیل باقی ماندن جای لکه روی اتو پرس سوختن یک لباس است، باید حتما اثر سوختگی را از بین ببرید. برای این کار می‌توانید از ترکیب نمک با سرکه سفید استفاده کنید. نمک را داخل سرکه سفید حل کرده و با پارچه روی سطح اتو بکشید تا لکه از بین برود. دقت کنید که هیچ گاه با اجسام ساینده سعی نکنید که لکه‌های روی اتو را از بین ببرید.

 

* اکثر اتو پرس‌های خانگی دارای پارچه و ابر اختصاصی هستند که می‌توانند در اثر آلودگی لباس‌ها، کثیف شوند. اگر هنگام اتو کشیدن با این دستگاه متوجه لکه روی لباس‌ها شدید، می‌توانید از پارچه و ابر اتوی جدید استفاده نکنید. اما اگر مشکل برطرف نشد، احتمال اینکه نیاز به رسوب زدایی اتو داشته باشید، وجود دارد.

 

برند جانتک، عرضه کننده اتو پرسی ایرانی با بهترین کیفیت

در صورتی که قصد استفاده از اتو پرس در خانه یا محل کار و مزون خودتان دارید، باید حتما به سراغ اتوهایی بروید که با بهترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برند جانتک یکی از بهترین برندهایی است که در زمینه تولید اتو پرس فعالیت می‌کند و محصولات خود را با بهترین قطعات جانبی تولید کرده تا نیاز به نگهداری و تعمیر آن‌ها به حداقل برسد. برای خرید انواع اتو پرس خانگی با ابعاد، اندازه و قدرت اتوکشی متفاوت می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی جانتک این اتوها را سفارش دهید.

 

 

نارنجک بانمک
نارنجک بانمک مطالب مفید و آموزنده از خودم و چیزایی که از کانال ها و پیج ها و سایتای مختلف میخونم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋