نارنجک بانمک

نارنجک بانمک

مطالب مفید و آموزنده از خودم و چیزایی که از کانال ها و پیج ها و سایتای مختلف میخونم
 ۳ نفر را دنبال می کند

کمبود آب در کاسه توالت و محلول های آنها

کم بودن آب در کاسه توالت فرنگی و راه حل‌های آن‌ها



کم بودن آب در کاسه توالت فرنگی, مشکل کم آب شدن توالت

کمبود آب در کاسه توالت فرنگی دلایل مختلفی دارد

 

کمبود آب در کاسه توالت فرنگی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که عملکرد صحیح توالت را تحت تاثیر قرار دهد. از نشتی در لوله‌ها گرفته تا تنظیم نادرست شناور... در این مقاله از به بررسی دلایل کم بودن آب در کاسه توالت فرنگی و راه حل‌های ساده برای رفع این مشکل می‌پردازیم.  

آب کم در کاسه توالت منجر به شستشوی ضعیف، عدم شستشو یا بوی بد فاضلاب می‌شود. دلایل رایج کم بودن آب در کاسه توالت، جدا شدن یا شکستن لوله پر کننده یا تنظیم خیلی پایین شیر پر کننده است. 

 

بیاموزید که چرا سطح آب در کاسه توالت شما کم است و چگونه آن را بدون لوله کش تعمیر کنید.

 

کم بودن آب در کاسه توالت فرنگی, مشکل کم آب شدن توالت

جدا شدن لوله پر کننده در مخزن توالت یکی از دلایل کمبود آب در کاسه توالت

 

دلایل کم بودن آب در کاسه توالت فرنگی و راههای رفع مشکل

لوله پر کننده جدا شده یا شکسته

لوله پر کننده در مخزن توالت ممکن است جدا شده، شکسته یا به درستی قرار نگرفته باشد. این امر مانع از رسیدن آب به ارتفاع پر شدن صحیح می شود. وصل مجدد یا تعمیر لوله پر کننده معمولاً یک تعمیر ساده است.

 

لوله پر کننده را وصل یا تعویض کنید

به دنبال لوله پلاستیکی نازک و انعطاف پذیر داخل مخزن توالت بگردید. معمولاً سیاه رنگ است و بیشتر آن بالای خط آب قرار دارد. باید از شیر پر کننده به لوله سرریز متصل شود. سه راه حل سریع برای امتحان کردن وجود دارد:

• لوله را به شیر پر کننده وصل کنید: لوله پر کننده را دوباره روی پستانک روی شیر پر کننده قرار دهید. اگر انتهای لوله شکسته است، حدود نیم اینچ آن را با قیچی ببرید.

• لوله را به لوله سرریز وصل کنید: انتهای دیگر لوله پر کننده باید به صورت آزاد در انتهای باز لوله سرریز قرار گیرد. مطمئن شوید که انتهای لوله داخل لوله سرریز قرار دارد.

• لوله را تعویض کنید: اگر نمی توانید لوله پر کننده را تعمیر کنید، آن را تعویض کنید.

 

شیر پر کننده خیلی پایین تنظیم شده است

شیر پر کننده داخل مخزن توالت دارای یک پیچ تنظیم است. ممکن است پیچ تنظیم از تنظیم خارج شده باشد یا از ابتدا به درستی تنظیم نشده باشد. تنظیم یا تعویض شیر پر کننده سطح آب کاسه توالت را تنظیم می کند.

 

شیر پر کننده را تنظیم یا تعویض کنید

ابتدا سعی کنید شیر پر کننده توالت را تنظیم کنید. اگر این کار جواب نداد، شیر پر کننده توالت را تعویض کنید.

• شیر پر کننده را تنظیم کنید: داخل مخزن توالت، در کنار شیر پر کننده، شیر دیگری وجود دارد که سطح آب کاسه توالت را کنترل می کند. آن را با دست یا پیچ گوشتی تنظیم کنید. علائم جهت چرخش برای آب بیشتر در کاسه (+) و جهت آب کمتر (-) را نشان می دهد.

• شیر پر کننده را تعویض کنید: یک اهل فن می تواند شیر پر کننده توالت را با دو انبردست قفل دار تعویض کند. اگرچه این یک پروژه ساده است، ممکن است احساس کنید که برای این پروژه استفاده از کمک یک لوله کش راحت تر است.

 

کم بودن آب در کاسه توالت فرنگی, مشکل کم آب شدن توالت

نشت آب از پایه یکی از دلایل کمبود آب در کاسه توالت

 

توالت از پایه نشت می کند

آب کاسه توالت ممکن است به دلیل آب بندی ضعیف از پایه آن نشت کند. ممکن است متوجه نشت آب روی زمین شوید، به خصوص اگر پایه توالت بدون درز باشد. اگر توالت به زمین چسبیده است، درزگیر ممکن است از نشت آب روی کف سرویس جلوگیری کند. در عوض، آب از کف نشت می کند و باعث ایجاد لکه های آب در سقف زیر می شود.

 

توالت را دوباره کارگذاری کنید

آب را قطع کنید، آب را از توالت تخلیه کنید و سپس توالت را بردارید.

درز قدیمی موم را بردارید و فلنج فلزی توالت را کاملا تمیز کنید. با یک درز موم جدید یا یک درز سیلیکونی جایگزین کنید. توالت را با دقت سر جای خود برگردانید و دوباره به زمین وصل کنید.

 

سوراخ های لبه ای مسدود شده

سوراخ های لبه ای یا سوراخ های ورودی زیر لبه کاسه توالت ممکن است مسدود شوند. هنگام شستشوی توالت،سوراخ های مسدود شده مانع از جریان کامل آب به داخل کاسه توالت می شوند.

 

سوراخ های لبه ای را تمیز کنید

برای تمیز کردن جت های لبه ای، ابتدا توالت را با برس توالت تمیز کنید. سپس دو فنجان سرکه سفید را گرم کرده و به آرامی آن را داخل لوله سرریز در مخزن توالت بریزید. سپس توالت را بشویید.

روش دیگر استفاده از یک آینه کوچک دستی برای نگاه کردن به سوراخ ها در حین شستن آنها با خلال دندان یا سیم است.

 

کم بودن آب در کاسه توالت فرنگی, مشکل کم آب شدن توالت

ترک های کاسه توالت یکی از دلایل کمبود آب در کاسه توالت

 

کاسه توالت ترک خورده

آب ممکن است به آرامی از طریق ترک های کاسه توالت نشت کند. نشت ممکن است مانند بخار روی قسمت بیرونی کاسه یا به عنوان آب جمع شده در پایه، نزدیک به کف دیده شود.

 

توالت را تعمیر یا تعویض کنید

در بیشتر موارد، شما باید توالت را تعویض کنید. شما می توانید یک ترک مویی در کاسه توالت را با اپوکسی ضد آب تعمیر کنید اگر ترک بالای خط آب قرار دارد یا آب را نگه نمی دارد.

  

تبخیر شدن آب

سطح آب در کاسه توالت می تواند به دلیل تبخیر پایین بیاید. آب در طول تعطیلات طولانی یا در هوای گرم تبخیر می شود. اگر آب زیادی در هنگام غیبت شما تبخیر شود، آب بندی دیگر وجود ندارد و شما با خانه ای بدبو به خانه برمی گردید.

 

از تبخیر جلوگیری کنید

اگر اغلب برای مدت طولانی سفر می کنید، کاسه توالت را با یک پوشش تبخیر توالت بپوشانید. راه حل دیگر پیچیدن بالای لبه کاسه توالت با پلاستیک پیچ است. قسمت پایین را در وسط پیچ بگذارید تا آب تغلیظ شده به جای لبه به داخل کاسه چکه کند.

 

کم بودن آب در کاسه توالت فرنگی, مشکل کم آب شدن توالت

توالت مسدود شده می تواند باعث کاهش سطح آب در کاسه توالت شود

 

توالت مسدود

توالت مسدود شده گاهی اوقات می تواند باعث کاهش سطح آب در کاسه توالت شود. گرفتگی توالت معمولاً با سرریز آب همراه است. با این حال، یک گرفتگی جزئی توالت ممکن است باعث افت سطح شود. شما این را زمانی خواهید فهمید که آب را بشویید و سطح آب بالا می رود و بلافاصله پایین تر از سطح طبیعی می افتد.

 

توالت را باز کنید

شما چندین گزینه برای باز کردن توالت با ابزارهای لوله کشی سنتی مانند تلمبه و فنر لوله بازکن دارید. 

 

از تلمبه استفاده کنید: آب را به کاسه توالت اضافه کنید، تلمبه توالت را به پهلو کج کنید تا پر شود و سپس محکم فشار دهید. حتما از تلمبه توالت (با فلنج در انتها) استفاده کنید، نه تلمبه تخلیه.

از فنر لوله بازکن استفاده کنید: انتهای فنر لوله بازکن را در توالت وارد کنید، دسته را بچرخانید و بکشید تا گرفتگی را از بین ببرید. مطمئن شوید که از فنر لوله بازکن توالت استفاده می کنید، نه فنر لوله بازکن تخلیه

 

از مایع ظرفشویی استفاده کنید: مایع ظرفشویی می تواند با شل کردن ضایعات گیر کرده در لوله فاضلاب، توالت را باز کند. یک فنجان مایع ظرفشویی را به آرامی داخل توالت بریزید، بگذارید حدود 30 دقیقه بماند و سپس آب را بشویید.

 

توپ شناور شکسته

توپ شناور داخل مخزن توالت های قدیمی باید شناور باشد. هنگامی که روی آب قرار می گیرد، جریان آب مخزن را کنترل می کند. اگر توپ شناور ترکیده یا شکسته باشد، تا حدی غرق می شود و نمی تواند کار خود را انجام دهد.

 

توپ شناور را تعویض کنید

توپ های شناور آسیب دیده معمولاً قابل تعمیر نیستند. راه حل این است که مجموعه توپ شناور (همچنین به نام شیر شناور) را تعویض کنید. این مجموعه شامل توپ شناور و شیر پر کننده است.

 

سخن آخر 

کمبود آب در کاسه توالت نه تنها عملکرد صحیح توالت را مختل می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به مشکلات بهداشتی نیز شود. بنابراین، تشخیص دقیق علت این مشکل و رفع آن در اسرع وقت از اهمیت بسیاری برخوردار است. با بررسی دقیق و انجام اقدامات لازم، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که توالت شما به طور صحیح کار می‌کند و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری می‌کنید.

 

 

گردآوری:بخش دانش کسب و کار  

  

نارنجک بانمک
نارنجک بانمک مطالب مفید و آموزنده از خودم و چیزایی که از کانال ها و پیج ها و سایتای مختلف میخونم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋