نارنجک بانمک

نارنجک بانمک

مطالب مفید و آموزنده از خودم و چیزایی که از کانال ها و پیج ها و سایتای مختلف میخونم
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه طلای دست دوم بخریم؟ (راهنمای خرید طلای درجه دو)



خرید طلا قابل استفاده برای فروش مجدد, معایب خرید طلا دست دوم

نحوه خرید طلای دسته دوم

 

نکات خرید طلای دست دوم 

خرید و فروش طلا یکی از متداول ترین روش های سرمایه گذاری است؛ اما متاسفانه راه های سوء استفاده یا کلاهبرداری بسیار زیادی در این روش از سرمایه گذاری وجود دارد در این مطلب از برای آگاهی بیشتر شما به موضوع راهنمای خرید طلای دسته دوم پرداختیم. 

طلای دسته دوم چیست؟

طلای دسته دوم به انواعی از طلا گفته می شود که قبلا تهیه گردیده و برای مدتی استفاده شده سپس مجدداً در طلا فروشی های معتبر به فروش می رسد. از آنجایی که یکبار هزینه اجرت طلا توسط خریدار اول پرداخت شده، خریدار دوم ملزم به پرداخت مجدد حق اجرت نیست و تنها هزینه طلا خام را می پردازد. به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می دهند به جای تهیه طلا تازه ساز و پرداخت هزینه بالای کارمزد، هزینه خرید طلای دست دوم اما با کیفیت را بپردازند.

 

راهنمای خرید طلای دسته دوم, طلای دسته دوم, خرید و فروش طلا

طلا دسته دوم

 

• نکته اول: اگر پس از خرید طلا تازه ساز، حتی یک روز از آن استفاده کرده و تصمیم به فروش آن بگیرید، طلا شما به عنوان طلا دسته دوم به فروش می رسد.

 

• نکته دوم: دقت داشته باشید! حتما پس از خرید طلا، فاکتور آن را در جایی امن نگه دارید؛ زیرا اگر زمانی قصد فروش طلا را داشته باشید بدون داشتن فاکتور معتبر امکان فروش آن نیست. همچنین اگر فاکتور طلا را گم کرده اید؛ با مراجعه به همان طلا فروشی که طلا را قبلا تهیه کردید، نسبت به تهیه فاکتور المثنی اقدام کنید.

 

خرید و فروش طلا دسته دوم عملا برای طلا فروش سود زیادی ندارد. بنابراین در اکثر اوقات تنها در دو حالت طلاهای دسته دوم به راحتی فروخته می شوند: حالت اول مربوط به زمانی است که طلاها به علت آسیب زیاد و شکستگی کاربرد دیگری ندارند، بنابراین با آب کردن طلا می توان مجددا از آن برای ساخت طلا جدید استفاده کرد. و حالت دوم مربوط به زمانی است که طلا دارای طراحی ویژه ای بوده و از لحاظ تمیزی و قابل استفاده بودن به صورتی است که می توان با کمی جلا دادن مجددا از آن استفاده کرد.

 

خرید طلا دسته دوم برای ذوب و ساخت مجدد

زمانی که طلا شکسته شده و قابل استفاده نیست، طلا فروشان آن را برای ذوب کردن و ساخت مجدد انواع مصنوعات زینتی خریداری می کنند. البته همانطور که اشاره شد از آنجایی که خرید طلای دست دوم برای زرگران سود زیادی ندارد، آن ها را یک تا دو درصد با قیمت پایین تر از قیمت اعلام شده روی تابلو خریداری می کنند.

 

طلای دسته دوم, خرید و فروش طلا, خرید طلا دسته دوم برای ذوب

خرید طلا دسته دوم شکسته

 

خرید طلا قابل استفاده برای فروش مجدد

اگر طلا شما تمیز و بدون خط و خش باشد، طلا فروش آن را (به شرط وجود فاکتور) خریداری می کند. در واقع در این حالت خرید طلا برای زرگر با سود خوبی همراه است؛ زیرا طلا خریداری شده را با کمی جلا دادن می تواند با قیمت بالایی بفروشد. بنابراین توصیه می کنیم قبل از مراجعه به طلا فروشی، طلا خود را با کمی خمیر دندان تمیز کنید تا زمان بررسی بهتر به نظر برسد.

 

چطور قیمت طلا دسته دوم محاسبه می شود؟

در ابتدا لازم است با مفهوم اجرت آشنا باشید. اجرت به هزینه طراحی و ساخت طلا گفته می شود که براساس نوع طراحی، برند طلا فروشی و زمان ساخت طلا متفاوت است. هر چه طلا دارای طراحی منحصر به فرد و جدیدتری باشد، اجرت آن بالاتر است.

 

همچنین بعضی از طلا فروشی ها بر اساس برندهایی که از آنجا طلا را خریداری می کنند، اجرت های متفاوتی می گیرند. زمانی که قصد فروش طلای خود را دارید، اجرت طلا کم شده و تنها هزینه گرم آن به شما پرداخت می شود. بنابراین در نظر بگیرید، اگر زیورآلاتی که قصد فروش آن را دارید اجرت بالایی دارند، توصیه می کنیم برای جلوگیری از ضررمالی از فروش آن منصرف شوید.

 

برای محاسبه قیمت طلای دسته دوم از روی برگه فاکتور طلا، وزن گرمی آن را بخوانید. اگر طلا دارای نگین باشد قیمت نگین و گرم طلا جدا نوشته شده است. سپس مقدار گرم یا عیار طلا را که معمولا 18 عیار است در عدد قیمت لحظه ای یک گرم طلا 18 عیار که در سایت های معتبر و یا تابلو طلا فروشی اعلام می شود، ضرب کنید. عدد بدست آمده قیمت ریالی طلا شما است. حالا برای بدست آوردن قیمت طلا دسته دوم، عدد بدست آمده را در عدد 750 تقسیم کنید.

 

مزایای خرید طلای دست دوم, سرمایه گذاری با طلای دست دوم, نکات خرید طلای دست دوم

محاسبه قیمت طلا

 

مزایای خرید طلای دسته دوم

خرید طلای دست دوم مزایای زیادی دارد. مهم ترین مزیت آن عدم پرداخت کارمزد و در مواردی مالیات بر ارزش افزوده در هنگام خرید است. بنابراین دیگر نیاز نیست علاوه بر هزینه گرمی طلا هزینه ی اضافی دیگری بابت کارمزد طراحی و ساخت طلا بپردازید.

 

مزیت دیگری که این معامله پر سود دارد این است که طلا دسته دوم به راحتی به پول نقد تبدیل می شود. بنابراین برای خرید و فروش به راحتی می توانید با مراجعه به طلا فروشی هایی که طلا دسته دوم را خریداری می کنند معامله خوبی داشته باشید.

 

معایب خرید طلا دست دوم

در کنار مزایای زیاد تجارت خرید و فروش طلا ، باید در نظر داشته باشید که امکان سوء استفاده و یا کلاهبرداری نیز در آن وجود دارد. برای مثال ممکن است در صورت ناآگاهی خریدار، فروشنده طلای بی کیفیت و تقلبی را به جای طلا معتبر با فاکتور جعلی ارائه کند.

 

در مواردی گزارش شده که زیورآلات نقره و یا مس که دارای پوشش طلا هستند به جای طلا دسته دوم به فروش رسیده اند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی توصیه می کنیم قبل از خرید طلای دست دوم حتما با بررسی فاکتور خرید آن و مراجعه به طلا فروشی های معتبر نسبت به کیفیت طلا مطمئن شوید.

 

یکی دیگر از معایب خرید طلا کارکرده این است که این نوع طلاها تنوع بسیار کمی دارند. بنابراین اگر قصد دارید برای استفاده به عنوان زیورآلات آن را خریداری کنید، احتمالا باید به مغازه های بیشتری مراجعه کنید. همچنین پس از خرید طلا یادتان باشد! طلا دسته دوم حتما باید قبل از استفاده ضد عفونی شود. در موارد زیادی متاسفانه استفاده از طلا دسته دوم باعث ایجاد بیماری های پوستی شده است.

 

 سرمایه گذاری با طلای دست دوم, نکات خرید طلای دست دوم, خرید طلای دست دوم

مزایای خرید طلای دسته دوم

 

نکات مهمی در خصوص تهیه طلا دست دوم

برای تهیه طلای دسته دوم قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که هدف شما از خرید این نوع از طلا آیا سرمایه گذاری است یا استفاده به عنوان زیورآلات. اگر قصد دارید طلا دست دوم را با هدف سرمایه گذاری تهیه کنید، می توانید برای کاهش ریسک خرید خود در عوض تهیه انواع مناسب برای زیورآلات، طلا آب شده تهیه کنید.

 

کیفیت و اصالت طلای آب شده نسبت به طلاهای دارای طراحی راحت تر مشخص می شود. اگر قصد دارید که برای استفاده در مجالس طلا دسته دوم را خریداری کنید، توصیه می شود برای خرید مطمئن، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 

• به طلا فروشی های معتبر و مطمئن مراجعه کنید.

 

• فاکتور خرید و فروش طلا را بررسی کنید.

 

• از یک زرگر آگاه بخواهید با مراجعه به طلا فروشی مورد نظرتان در مورد کیفیت طلا، شما را راهنمایی کند.

 

در نهایت امیدواریم با بررسی این مقاله بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید خود داشته باشید.

 

گرداوری: بخش دنیای مد  

 

نارنجک بانمک
نارنجک بانمک مطالب مفید و آموزنده از خودم و چیزایی که از کانال ها و پیج ها و سایتای مختلف میخونم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋