خانم نویسنده

خانم نویسنده

اهمیت و مزایای طراحی اپلیکیشن برای مدرسه

امروزه از آنجایی که خانواده ها مشغول کار هستند و فرصت کمی برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت تحصیلی فرزندان خود دارند، تدوین برنامه درسی مدارس بسیار مهم است. طراحی اپلیکیشن موبایل برای مدرسه می تواند تاثیر بسزایی بر پیشرفت دانش آموزان داشته باشد، اما متأسفانه بسیاری از مدارس فاقد دانش لازم برای نقش مهمی است که اپلیکیشن مدرسه می تواند در آموزش و رابطه مدرسه و مدرسه ایفا کند. در این مقاله در مورد مزایا و نحوه طراحی اپلیکیشن برای مدرسه صحبت خواهیم کرد.

چرا طراحی اپلیکیشن مدرسه مدرسه مهم است؟

اپلیکیشن های موبایل به سرعت در هر فعالیت روزمره نفوذ می کنند. بسیاری از فعالیت های روزانه بدون استفاده از نرم افزار تقریبا غیرممکن می شوند. به همین ترتیب نگرانی ها و مشکلات زندگی نیز در حال افزایش است و خانواده ها فرصت زیادی برای اطلاع از وضعیت تحصیلی فرزندان خود ندارند و به شدت نگران این موضوع هستند.
برخی از دانش آموزان از عدم آگاهی والدین خود از وضعیت تحصیلی خود سوء استفاده می کنند و خانواده خود را در مورد نمرات و سایر مسائل انضباطی مطلع نمی کنند. از سوی دیگر، مدیریت مدرسه و معلمان در پرداخت پول به والدین به خاطر نیامدن به مدرسه با مشکل مواجه هستند.

فرم های درخواست مدرسه

اپلیکیشن مدرسه باید به گونه ای طراحی شود که اهداف آموزشی و تحصیلی محقق شود. برای این منظور باید ویژگی های خاصی در طراحی اپلیکیشن مدرسه گنجانده شود.

پنل مجزا برای والدین و دانش آموزان

والدین و دانش آموزان با نام های کاربری جداگانه وارد اپلیکیشن می شوند و هر کدام بر اساس نوع کاربری به امکانات خاصی دسترسی دارند.

رابط کاربری ساده

از آنجایی که دانش آموزان در گروه های سنی مختلف هستند، رابط کاربری اپلیکیشن باید برای دانش آموزان آسان باشد.

نمای بیرونی جذاب است

طراحی ظاهری اپلیکیشن باید به گونه ای باشد که دانشجویان مایل به استفاده از آن باشند.

ارتباط آنلاین

در صورت بروز مشکل ارتباط آنلاین بین اولیا و مدیران مدرسه برقرار می شود.

راهنمای نصب و راه اندازی

در صورت بروز مشکل در نصب و استفاده، فایل راهنما و استفاده در اختیار کاربر قرار گیرد.

مزایای ایجاد یک برنامه مدرسه برای دانش آموزان

برنامه های مدرسه را می توان به گونه ای طراحی کرد که نه تنها والدین از وضعیت تحصیلی دانش آموز مطلع شوند. همچنین بستر و رویکرد آموزشی را برای دانش آموزان در برنامه فراهم می کند در این صورت برنامه مدرسه برای دانش آموز سود زیادی خواهد داشت. در اینجا برخی از مزایای طراحی برنامه مدرسه آورده شده است.

در تعطیلات دیر نکن

دانش‌آموزانی که به هر دلیلی در مدرسه نیستند، می‌توانند از اپلیکیشن مدرسه برای اطلاع از مطالب و نکات ارائه شده توسط معلمان در کلاس استفاده کنند و دیگر نیازی به عقب نماندن ندارند.

فایل های ویدئویی و صوتی را از ارائه درس ذخیره کنید

فایل‌های ویدیویی و صوتی جلسات ارائه سخنرانی در اپلیکیشن ذخیره می‌شوند و هر زمان که دانش‌آموزان نیاز به بررسی فایل‌ها داشته باشند، می‌توانند به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند یا موضوعی را تکرار کنند.

امکان چاپ و استفاده از منابع آموزشی

امکان انتشار فایل های متنی، صوتی یا تصویری دروس معلمان وجود دارد. این ویژگی می تواند مشکلات را حل کند یا موضوعات درسی دانش آموزان را تقویت کند

دسترسی برابر دانش آموزان به امکانات آموزشی

فرصت های یادگیری با پیش نیازها و منابع یکسان به همه دانش آموزان ارائه می شود.

شرایط را برای تکالیف گروهی ایجاد کنید

دانش آموزان می توانند تکالیف را به صورت گروهی انجام دهند و چنین موضوعاتی را بهتر یاد بگیرند

بدون نیاز به کلاس خصوصی

دانش آموزان در مواقعی که در مدرسه نیستند از طریق اپلیکیشن مدرسه و ارتباط با معلمان می توانند مشکلات تحصیلی را حل کنند و در این راه نیازی به استفاده از کلاس های خصوصی نیست.

خواندن را تشویق کنید

سوق دادن ذهن دانش آموزان به کلاس سخت است اما علاقه زیادی به استفاده از تلفن همراه دارند و به همین دلیل به راحتی می توان از اپلیکیشن های مدرسه برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان استفاده کرد.

نحوه ایجاد و طراحی اپلیکیشن های مدرسه

نحوه سازماندهی و ترویج اپلیکیشن بر اساس نیازها و اهداف مدیران و معلمان است. اولین قدم در طراحی اپلیکیشن تصمیم گیری در مورد پلتفرم مناسب برای طراحی اپلیکیشن است. وب، اندروید و iOS سه پلتفرم هستند که می توانید در طراحی اپلیکیشن خود از آنها استفاده کنید.

هنگام تعیین پلتفرم، باید در نظر داشت که کاربران از کدام یک از آنها می توانند استفاده کنند. به عنوان مثال، اکثر کاربران از گوشی های اندرویدی استفاده می کنند، بنابراین پلتفرم iOS ممکن است انتخاب مناسبی برای طراحی نباشد.

پس از تعریف ویژگی های مورد نیاز در اپلیکیشن و بستر مورد نظر، فرآیند توسعه اپلیکیشن آغاز می شود. تیم توسعه اپلیکیشن مراحل را برای رسیدن به هدف اصلی راه اندازی اپلیکیشن در مدارس دنبال خواهد کرد. این مراحل به شرح زیر است:

تحلیل و بررسی

آنها کاربردهای مدارس دیگر را تجزیه و تحلیل می کنند و نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی می کنند و سپس نیازهای مدرسه متقاضی برنامه ریزی برنامه را تجزیه و تحلیل می کنند. در نهایت، فهرستی از منابع مورد نظر خود را تهیه کنید.

طراحی رابط کاربری

متخصصان طراحی کاربر پس از تعیین ویژگی های مورد نیاز در اپلیکیشن، محیط کاربری مناسب را با توجه به گروه مخاطبان طراحی می کنند.

برنامه ریزی و برنامه نویسی

طراحی رابط کاربری و برنامه نویسی اپلیکیشن فرآیندی زمان بر است. کارشناسان تیم توسعه اپلیکیشن نهایت توجه و تلاش خود را برای رسیدن به اهداف مورد نظر به کار می گیرند.

تست برنامه

در نهایت، تیم تست اپلیکیشن، عملکرد و رفتار اپلیکیشن را بررسی کردند تا از کارکرد آن مطمئن شوند.

بنیانگذاری

در این مرحله برنامه راه اندازی شده و آموزش های لازم به کاربران ارائه خواهد شد.

پشتیبانی

در صورت بروز مشکل یا نیاز به مکان جدید تیم پشتیبانی مشاوره های لازم را ارائه خواهد کرد.

خانم نویسنده
خانم نویسنده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
ayda
پیشنهاد خوب و عالی بود امیدوارم عملی بشه
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋