نجمه

نجمه

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

اهمیت عکاسی صنعتی چیست؟

یکی از عناصر مهم در کمپین های تبلیغاتی برند، چه به صورت آنلاین و چه فیزیکی، تصاویر و تبلیغات بصری هستند. صنعت عکاسی تبلیغاتی نیز به همان دلیل تخصصی است که خلاقیت، دقت و تجربه نقش اساسی در درست کردن آن دارد. در عکاسی تبلیغاتی محصول، علاوه بر تسلط بر سبک های مختلف و مهارت کافی، باید شناخت جامعی از سلیقه مشتری و جامعه هدف نیز داشته باشید. سپس کمی در مورد ماهیت عکاسی تبلیغاتی و اهمیت آن در تجارت صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با  نمونه عکاسی صنعتی   با ما همراه باشید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکس ها و تصاویر جذاب ترین و موثرترین راه برای دیده شدن هستند. شما می توانید روزانه 500 ایمیل برای مشتریان خود ارسال کنید بدون اینکه بازخوردی از آنها دریافت کنید، اما تاثیر یک عکس تبلیغاتی خلاقانه می تواند برند شما را برای سال ها در ذهن جامعه هدف شما مهر و موم کند.

اولین چیزی که با دیدن یک تبلیغ توجه شما را جلب می کند چیست؟ به گفته کارشناسان وب سایت The Art Career Project، پاسخ واضح نقاشی است. عکاسی تبلیغاتی روشی بصری برای انتقال پیام برند (فروش محصول، فراخوان برند، آگاهی و...) و جلب توجه بیشتر است که در نهایت منجر به فروش بیشتر می شود.

مزایای عکاسی تبلیغاتی

تصویر به سرعت مفهوم را منتقل می کند.

گاهی اوقات تاثیر یک تصویر بیشتر از ده ها هزار کلمه است. عکاسی تبلیغاتی، به خصوص عکاسی محصول، به همان اندازه که خلاقانه است، پیچیدگی مفهومی کمی دارد و برای درک آن نیازی به حل معما ندارد. البته شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام به شما اجازه می دهند که یک متن کوتاه به تصویر اضافه کنید، بنابراین در صورت وجود پیچیدگی می توانید در چند کلمه مفهوم را منتقل کنید.

تصاویر برندسازی

تصاویر تبلیغاتی برای انتقال لحن و پیام برند کار می کنند. ارسال تصاویر تبلیغاتی متعدد با پیام های ثابت و طیف رنگی سازمانی خاص می تواند شناخت برند را حتی در جهتی هدفمند به همراه داشته باشد. حتی برندهایی که شعارهایشان سالیان سال است می توانند با عکاسی تبلیغاتی خلاقانه و اجرای کمپین های بازاریابی مختلف تغییرات خود را به مخاطب منتقل کنند.

راهنمای عکاسی تبلیغاتی

اگر قصد دارید برای کسب و کار خود عکاسی تبلیغاتی انجام دهید، راهنمای زیر ممکن است مفید باشد:

اگر دوربین ندارید، از دوربین گوشی هوشمند استفاده کنید.

اگر دوربین DSLR ندارید، می توانید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. اگر گوشی خود را نو خریداری کرده اید، مطمئناً دوربین با کیفیت خوبی دارد و در کنار آن تنظیماتی مانند تغییر F، دیافراگم لنز، کنتراست، تعادل رنگ سفید و غیره وجود دارد.

برای تثبیت موقعیت عکس از سه پایه استفاده کنید.

اگر فقط برای ارسال عکس از محصولاتی مانند لباس در صفحه اینستاگرام خود عکس می گیرید، نیازی به سه پایه ندارید، اما با گذشت زمان و با رشد کسب و کارتان، قطعا به یک سه پایه برای متعادل کردن زاویه تصاویرتان نیاز خواهید داشت. . به خصوص هنگام عکاسی از لباس در حالت صاف، باید زاویه دوربین را از بالا ثابت نگه دارید. اگر به عکاسی لباس علاقه دارید یا به دنبال یک آتلیه حرفه ای برای انجام این خدمات هستید، می توانید اینجا را لمس کنید.

نورپردازی از نان عصر اجباری تر است!

گاهی اوقات تفاوت بین یک عکس وحشتناک و یک تصویر درخشان، صرفاً در انتخاب نور مناسب است. نور مناسب به شما کمک می کند تا هنگام تصمیم گیری، ویژگی های مهم محصول را برای بازدیدکنندگان وب سایت برجسته کنید. برای عکاسی تبلیغاتی می توانید از نور طبیعی روز و نور مصنوعی سافت باکس استفاده کنید.

طبیعتاً کنترلی که بتوانید روی نور سفید یکنواخت سافت باکس در نور طبیعی خورشید داشته باشید ندارید، اما خرید سافت باکس به معنای پرداخت دو برابر قیمت نیز است.

سایه های احتمالی محصول را در نظر بگیرید!

چه با نور طبیعی و چه با سافت باکس، اگر نور مستقیماً به محصول بتابد، سایه ایجاد می کند. استفاده از پس زمینه سفید و بازتابنده به اصلاح تصویر نهایی کمک می کند.

اگر نیاز به برجسته کردن محصول دارید، از حالت پرتره استفاده کنید.

گاهی اوقات جزئیات محصول باید بیشتر از پس زمینه قابل مشاهده باشد. در این صورت اولین توصیه برای عکاسی تبلیغاتی استفاده از حالت پرتره و نزدیک به محصول است. این نوع عکاسی به ویژه با لوازم آرایشی یا جواهرات موثر است.

نجمه
نجمه

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋