نجمه

نجمه

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

نکاتی درباره ی عکاس صنعتی

به طور حتم اگر میخواهید صاحب یک کسب وکار انلاین باشید باید عکس های صنعتی تهیه کنید، عکس های صنعتی خیلی متفاوت است با عکس های دیگر، به فرض مثال یک عکس خانوادگی که شما در مسافرت با گوشی و یا عکس هایی که در اتلیه و غیره میگیرید با عکسی که قراره در یک فروشگاه به کار برده بشه و مشتریان با استفاده از آن عکس،محصول را خریداری کند تفاوت دارد در این مقاله نکات کلی درباره عکاسی صنعتی خواهیم گفت.

عکاسی صنعتی چگونه است ؟
همان طور که اشاره کردم عکس صنعتی یکی از مهم ترین قسمت های یک فروشگاه انلاین است چون مشتریان به این طریق محصول رو مشاهده میکنند و میتونن تصمیم بگیرن که این محصول مورد انتخابشون است یا خیر ، عکس صنعتی پیش زمینه و فاکتورهایی دارد که باید انها را رعایت کنیم.

شرایط یک عکاسی صنعتی از محصولات
برای فیلم صنعتی حتما لازم نیست که با بهترین امکانات شروع کنید ، شما میتوانید با حداقل لوازم کار عکاسی رو شروع کنید.

مکان
برای اینکه عکس خوبی از محصولات خود بگیریم باید یک محیط فوق العاده شخصی را ایجاد کنیم که در این محیط بتوانیم مباحثی مانند نور پردازی ، کمبود جا و غیره رو نداشته باشیم.

نور پردازی
معقوله مهم عکاسی نور پردازی است. نور پردازی برای اینکه به شما این امکان رو بده که تمام محصولتون شفاف و واضح در کادر عکس مشخص باشد. در نور پردازی اگر در قسمت چپ 50 درصد نور به محصول میتابد باید 50 درصد هم از سمت راست بتابد با همان ولتاژ و قدرت ، در نور پردازی بر محصول باید به گونه ای باشد که سایه یا رفلکت ایجاد نکند به نحوی به محصول تابیده شود که همه ی محصول در یک طیف نور مشحص شود.

سافت باکس
سافت باکس رو شاید همه در لوکشین آتلیه ها و عکاسی ها دیده باشند، سافت باکس در واقع همان سه پایه ای است که مسئولیت نور پردازی رو بر عهده دارد، در داخل این سافت باکس ها از چهار یا سه عدد لامپ استفاده شده که بسته به نوع نور پردازی از رنگ های سفید یا زرد تشکیل میشوند.

لایت باکس
لایت باکس، خیمه ای است که برای نور پردازی استفاده میشود، طریقه استفاده از لایت باکس به این گونه میباشد که باید محصول در درون خیمه قرار بگیرد و در کناراین خیمه نور هایی تعبیه بشوند به فرض مثال از نور چراغ مطالعه ،سپس عملیات نور پردازی و عکاسی در لایت باکس انجام شود.

دوربین عکاسی
برای عکس صنعتی باید از دوربینی استفاده بشود که بتواند کیفیت قابل قبولی به ما بدهد پس با این تفاسیر اگر شما با گوشی هم از محصول عکس بگیرید ممکن است. عکاسی با گوشی شاید بهتر هم باشه چون اندازه واقعی تری رو به ما میدهد.

زاویه ها در عکاسی صنعتی
زاویه باید در عکاسی صنعتی به صورتی باشد که آن محصولی که از آن عکس میگیریم کاملا در عکس دیده شود به فرض مثال اگر از زاویه دورتر عکس میندازیم به نحوی نباشد که محصول از اندازه واقعی خود دور شود یا اگر از زاویه نزدیک تر عکس میگیریم بزرگ تر از اندازه خود نشان دهد. باید به نحوی باشد که تمام زاویه های آن محصول در عکس وجود داشته باشد. نکته جالب دیگر باید در عکاسی به گونه ای عکس بگیریم تا مشتری اندازه واقعی محصول را متوجه شود برای حل این مشکل میتونیم با گرفتن محصول در دستانمان انداره طبیعی محصول رو به مشتریان نشان بدهیم.

استفاده از پشت زمینه سفید
اگر فروشگاه های انلاین را دیده باشید همیشه محصولاتشون رو در پشت زمینه سفید قرار میدن چون کمک میکند تا مخاطب و مشتریان بهتر و شفاف تر محصول را چک بکنند. در عکاسی هم باید از پشت زمینه سفید استفاده کنیم چون در وقت ادیت محصول در فتوشاپ خیلی راحت تر این کار انجام میشود. میتوانید از پرده های سفید رنگ ، ملافه سفید یا هر انچه که سفید باشد استفاده بکنیم برای پشت زمینه اما باید توجه کنیم که هیچ تا خوردگی و حالت کدری در آن وجود نداشته باشد.

تنظیمات دوربین عکاسی
دوربین عکاسی باید به گونه ای تنظیم شود که تمام قسمت های محصول فرضی رو به نگاه مخاطب نزدیک بکند! در واقع به گونه ای باشد که انگار دوربین دو چشم مشتری است که از زاویه های مختلف در حال دیدن محصول است. تنظظیمات دوربین قسمت های مختلفی رو شامل میشه از جمله کارهایی که باید انجام بشه تا تصویر نهایی افت کیفیت نداشته باشد.

ایزو در عکاسی

ایزو در واقع یک معیار یا مقیاسی است که نوع حساسیت حسگر دوربین را میسنجد، اگر رقم ایزو کم تر باشد حساسیت کمتر و اگر بیشتر باشد حساسیت بیشتر در عکاسی دارد، رقم iso از 50 شروع و تا 2300 ادامه پیدا میکند،اگر ایزو را در عکاسی در رقم بالاتری قرار بدهیم طبیعتا این کار باعث میشود که تصویر نهایی دچار نویز بشود و کیفیت واقعی خود را از دست بدهد.

اگر ایزو را در حد فاصل ارقام 100 تا 200 بگذاریم ، کیفیت عکس در بهترین حالت خود خواهد بود برای همین بهتره در شروع عکاسی با کاهش سرعت شاتر و یا با بازتر کردن دیافراگم، نور مورد احتیاج خود رو تامین بکنید و در اخرین مرحله برای حل مشکل کمبود نور ایزو را افزایش بدهیم.

دیافراگم در عکاسی

در دیافراگم اگر عدد و رقم ان را در کم در نظر بگیریم دیافراگم وضوح وشفافیت بیشتری به مامیده و اگر عدد آن را زیاد قرار بدهیم دیافراگم نرمی و شفافیت کم تری در تصویر میدهد.به طور مثال فرض کنید که دیافراگم مانند چشم است هر وقت چشم خود را بیشتر باز کنیم به طور حتم واضح تر میبینیم و اگر چشم های خود را جمع و جور و کوچک تر کنیم تار یا کدر همه چیز را میبینیم.

شاتر در عکاسی

شاتر به اصطلاح همان دکمه ای است که شما دستور میدهید که از این زاویه عکس انداخته شود و صدای آن در کل محیط نشانه اتمام کار است. شاتر هم تنظیماتی دارد سرعت شاتر اگر بیشتر باشد به همان اندازه طول میکشد تا نور بیشتری را بگیرد و اگر کم تر باشد سریع تر شات اتفاق می افتد معمولا عکاس های خبر گزاری سرعت شاتر خود را به صورت کم تنظیم میکنند تا از رویدادها و اتفاق ها عکس های بیشتری داشته باشند.

نتیجه گیری

در عکاسی بیشتر تجربه است که به کار میاد نه تعاریف و تعالیم، البته بحث های تئوری برای آشنایی با قسمت های مختلف عکاسی هم کارامدی خودش رو دارد، تجربه در عکاسی به شما کمک میکند تا پس از بارها و بارها اشتباه ، بالاخره مدل دلخواه خودتون برای عکس انداختن از محصول رو پیدا کنید، این روش باعث میشه که دیگر شما غلق عکاسی به دستتون بیاد و با اسفاده از المان ها و عناصر ، مدل دلخواه خودتون برای عکاسی رو به حافظه بسپارید و در دفعات بعدی عکاسی، به راحتی این کار و انجام بدید.

نجمه
نجمه

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋