نجمه

نجمه

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه

یکی از متداول ترین شیوه ها برای مهاجرت، تحصیل در سایر کشورها می باشد که باعث دریافت اقامت موقت و در برخی از شرایط موجب دریافت اقامت دائم کشور مورد نظر می شود. در این بین می توان از کشور ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی که می توانید به صورت تحصیلی مهاجرت کرده و سپس اجازه کار دریافت کنید و ساکن کشور در حال توسعه ترکیه شوید؛ نام برد. اما موضوعی که در این زمینه ذغذغه و نگرانی اکثر افراد است؛ هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه می باشد که در این مقاله به شرح پاسخ این پرسش پرتکرار و مهم می پردازیم.

شرایط تحصیل در ترکیه

ترکیه نیز مانند ایران دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی است که هر فردی با توجه به شرایطی که دارد؛ بتواند اقدام به تحصیل در کشور ترکیه نماید. دولت ترکیه برای خارجیان 2 آزمون را به عنوان آزمون های پایه برای ورود به دانشگاه ها در نظرگرفته است که باید نمره قبولی در این آزمون ها را کسب نمایید تا بتوانید وارد دانشگاه های ترکیه شوید.

آزمون یوس ترکیه

آزمون یوس شباهت زیادی به کنکور ایران دارد. به این معنا که وقتی شما می خواهید وارد دانشگاه های کشور ترکیه شوید؛ باید آزمون یوس که شامل هندسه، آمار، هوش و… است را شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایید.

تا سال 2021 این ازمون مخصوص دانشگاه های دولتی بود و برای شرکت در دانشگاه های خصوصی ترکیه نیازی به قبولی در آزمون یوس نداشتید اما از ابتدای سال 2022 برای ثبت نام در تمامی دانشگاه ها نمره قبولی آزمون یوس نیاز است.

آزمون تومر ترکیه

آزمون SAT و تومر نیز برای تقویت زبان ترکی است. شما در دوره های آمادگی آزمون تومر تا حدود زیادی به زبان ترکی مسلط می شوید و می توانید با شرکت در این آزمون ها مدرک زبان ترکی تان را نیز دریافت نمایید.

این آزمون ها مانند آزمون تاقل و آیلتس است که دانشگاه های ترکیه برای ثبت نام، به نمره قبولی شما و مدرک زبان تان نیاز دارند.

مزایای تحصیل در ترکیه

مزایای تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه به دلیل نزدیکی که به ایران دارد؛ باعث می شود که شما بدون محدودیت بین ایران و ترکیه در سفر باشید. همچنین به دلیل عدم نیاز به داشتن ویزا برای ایرانیان، در هزینه های شما کاهش چشم گیری صورت گرفته است.

اما از مهم ترین دلایل تحصیل در ترکیه می توان به هزینه های پایین دانشگاه ها نسبت به کشورهای اروپایی یاد کرد و علاوه بر ان، مدرک دانشگاه های ترکیه از اعتبار مناسبی برخورد می باشد.

شما با تحصیل در دانشگاه های ترکیه می توانید بعد از اتمام دوران تحصیلی خود، وارد بازار کار شده و اقامت این کشور را به دست آورید و با توجه به رفاه و آسایشی که دولت ترکیه برای ساکنین این کشور ایجاد کرده است؛ می توانید زندگی خوبی را برای خود محیا کنید.

هزینه تحصیل در ترکیه 2022

هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه هر سال با شرایط و هزینه های متفاوتی به دانشجویان ارائه می شود اما در سال 2022 دولت ترکیه برای جذب بیشتر دانشجو از سایر کشورها، بورسیه های بیشتری را برای دانشجویان خارجی لحاظ کرده است تا بتوانند به واسطه آن در هزینه ها صرفه جویی شده و افراد بیشتری را جذب دانشگاه ها کنند.

میزان هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و زبانی که قصد تحصیل در آن رشته را دارید، متفاوت است. اما به طور کلی تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه هزینه بیشتری نسبت به تحصیل به زبان ترکی دارد.

برای خواندن ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید

https://tekincogroup.com/tuition-fees-turkish-universiti/

نجمه
نجمه

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋