نجمه

نجمه

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

آموزش ساده نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

یکی از انواع روش‌های رنگ آمیزی خانه، نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک است. از مواردی که کاربرد این نوع رنگ را برای نقاشی ساختمان رونق بخشیده، راحتی انجام فرایند رنگ آمیزی است.

برای خرید رنگ ساختمانی میتوانید به وب سایت رنگ جمیل مراجعه کنید.

 

رنگ پلاستیک برای رنگ کاری ساختمان در انواع نیم پلاستیک و تمام پلاستیک تولید می‌شود. نمونه تمام پلاستیک این رنگ دوام و کیفیت بهتری نسبت به نیم پلاستیک داشته و کمی قابلیت شستشو دارد. انواع رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان با تنوع رنگ بینظیر عرضه می‌شود. در اینجا ضمن شرح مراحل نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، اطلاعاتی درباره نسبت ترکیب رنگ پلاستیک با آب و کاربرد رنگ پلاستیک برای انتخاب زیباترین رنگ ساختمان در اختیارتان قرار می دهیم.

 

در این مقاله درباره موضوعات فهرست زیر صحبت خواهیم کرد و اطلاعات مفیدی برای رنگ کردن دیوار گچی در اختیارتان قرار خواهیم داد.

مزیت نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

گاهی اوقات لازمست در حال و هوای ساختمان یا نقش و رنگ اتاق های منزل تنوعی بوجود بیاوریم. رنگ‌های پوششی مثل بلکا، استفاده از رنگ‌های روغنی، استفاده از کاغذ دیواری بجای رنگ و همین طور رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان مدرن از جمله موارد پیشنهادی است. در این میان نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک به دلیل قیمت مناسب و همین طور طریقه راحت رنگ آمیزی و امکان ترکیب چندین رنگ به نسبت رنگ کاری ساختمان با انواع دیگر رنگ، اصولا بیشترین شانس را برای انتخاب افراد دارد.

 

علاوه بر این، با توجه به اینکه حلال رنگ پلاستیک، آب است، مراحل رنگ آمیزی سریعتر انجام شده و به زمان کمتری برای خشک شدن نیاز دارد. اگر برای بازسازی و رنگ آمیزی ساختمان وقت کمی دارید، نقاشی ساختمان را با رنگ پلاستیک انجام دهید؛ چرا که پس از خشک شدن هیچ بویی برجا نمی‌گذارد.

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک بهتر است با پیستوله یا غلطک انجام گیرد. رد قلم مو بر روی دیوار هنگام رنگ آمیزی ممکن است باعث عدم تمایل افراد به استفاده از رنگ پلاستیک در نقاشی ساختمان شود. رنگ کردن دیوار با غلطک و پیستوله امکان ایجاد رنگ یک دست و مخملی را روی دیوار را بوجود می‌آورد.

در این قسمت پس از معرفی اجمالی رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان به بررسی نکات مهم قبل از انجام رنگ آمیزی می‌پردازیم.

 

 

 

کاربرد رنگ پلاستیک در رنگ کاری ساختمان

رنگ پلاستیک، در واقع رنگ اکلریلیک بر پایه حلال آب است. بنابراین نمی توان سطح پوشیده با رنگ های پلاستیک را با آب شست. اما با وجود اینکه این نوع رنگ قابل شستشو نیست و نمونه‌های مختلف کاغذ دیواری و انواع رنگ‌های نوین با قابلیت و مزایای بیشتر به بازار رنگ آمده‌اند، هنوز رنگ پلاستیک کاربرد‌های زیادی دارد.

 

استفاده از رنگ پلاستیک در نقاشی ساختمان بخصوص برای رنگ آمیزی سطوحی مثل سقف ساختمان یا رنگ کردن دیوار گچی بسیار کاربرد دارد. تنوع رنگ و قیمت مناسب آن امکان تهیه بهترین رنگ برای دیوار خانه و نقاشی ساختمان در حالت کلی را آسان کرده است.

یکی از مزیت‌های رنگ پلاستیک که باعث شده است در رنگ کاری ساختمان مناطق مرطوب و گرم، زیاد به کار برده شود، سازگار بودن با گرماست. پس نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک در شهرهای گرم جنوبی گزینه خوبی است.

 

 

 

آموزش نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

یکی از دلایل اساسی انتخاب رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان، امکان استفاده و کاربرد راحت این رنگ بر روی دیوار گچی و دیگر سطوح منزل است. در این قسمت به نکات مهم آموزشی درباره نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک اشاره می‌کنیم.

 

اگر زیرکار از جنس گچ باشد باید برای انجام بتونه کاری ابتدا رنگ آستر روی آن زده شود. دیگر رنگ‌ها نیازی به انجام این کار برای بتونه ندارند.

برای تهیه بتونه کمی گل بتونه را در یک طرف مخصوص ریخته و مقداری رنگ پلاستیک و آب به آن اضافه کنید. برای بتونه کاری بهتر است از رنگ اکرلیک خالص استفاده شود.

ادامه مطلب:

https://khedmatazma.com/mag/building-plastic-paint

نجمه
نجمه

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋