fereydon riahi

fereydon riahi

nahalara.ir

ترفند هایی که شرکت های کشاورزی نمیخواهند در مواقع خرید نهال بدانید!

همچنین این  گیاه (بهترین نهال پسته اصلاح شده خارجی بدون پیوند) به مقدار مشخصی از سرما (حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ ساعت در سال در دمای کمتر از ۴۵ درجهی فارنهایت یا ۷ درجهی سانتیگراد) نیاز دارد تا خواب جوانههای خود را با موفقیت بشکند. اگر به دنبال خرید نهال گردو و یا میوه هستید، خوب است بدانید نهالستان ارغوان نهال انواع نهال ها را تولید می کند و این محصولات را از میاندوآب به سرتاسر کشور ایران ارسال میکند. بعدازآن سم یا کود رقیقشده را بهتدریج به محلول اضافه نموده و سمپاشی را انجام دهید. به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند .شما می توانید این روغن را جایگزین مرطوب کننده روزانه خود کنید، تا پوستی صاف به دست آورید. آب و هوای سرد و کوهستانی این استان، باغداران را به خرید نهال در خراسان شمالی؛ ترغیب می کند. در آن مرحله ، رشد برگ کند شده و از طعم و لطافت برگها کاسته می شود. 

خرید نهال

مراحل رویشی: تشکیل جوانه برگ ، گلدهی جوانه برگ ، ظهور برگ ، رشد شاخه درخت ، زردی برگ و برگ زدایی مراحل باردهی: جوانه زنی میوه ، گلدهی جوانه میوه ، شکوفه و شکل گیری میوه ، خرید نهال  رشد میوه و رسیدن میوه 26 نوع بادام در ایستگاه تحقیقاتی شاهرود مورد مطالعه قرار گرفت. میوه نهال بادام فرانیس پوست بسیار کاغذی دارد مغز آن بزرگ و به شکل بیضی با کیفیت و طعم بالایی دارد. منشاء این بادام که تونو نام دارد ایتالیاست ، رقم تونو در بین ارقام سنگی جزء بهترین نهال بادام های سنگی می باشد و حتی کیفیت بهتری نسبت به بادام مامایی و سایر بادام های سنگی دارد. بهترین فصل کاشت نهال چه زمانی است؟ به این منظور در اردیبهشت ماه زمانی که جوانه ها متورم شدند، سه تا چهار جوانه بالایی را در محور مرکزی نگه داشته و بقیه حذف می شوند. درخت گردو فرنور پیوندی؛ به مشکل پرورش گردو در نواحی سردسیر پایان داده و علاوه بر آن محصول و مزیت هایی که این نهال دارد بر ارزش آن در بازار افزوده است. بادام مامایی رشد قوی و نسبتا گسترده دارد و پوست میوه آن نیز سخت است.

رقم بادام آذر یک نمونه پیوندی و دورگه ایتالیایی و فرانسوی است که در ایران کشت شده و منشا آن بعد از پیوند کشور ما محسوب میشود، رقم بادام ایتالیایی کریستومورتو (Cristomorto) به عنوان پایه پدری و رقم بادام فرانسوی به عنوان پایه مادری این گیاه در نظر گرفته میشوند، درخت بادام آذر جزو درخت های قوی و پربار است که مانند سایر ارقام بادام ذکر شده این بادام نیز دیرگل بوده و گل های آن همگی هم زمان باز میشوند، خوب است بدانید نسبت مغز به میوه این بادام 40-42 درصد بوده و پوست سبز آن نیز به آسانی از هسته جدا میشود. هستههای خرمالو را به مدت سه روز در آب ولرم قرار دهید تا گوشت میوه به خوبی از هسته خرمالو جدا شود. با این حال به دلیل باز بودن مرکز تاج، مقدار محصول در هر درخت کمتر از سایر سیستم ها خواهد بود. به دلیل اینکه معدودی از ارقام بادام خود تلقیح هستند ترکیب هائی از ارقام به جای ارقام واحد باید انتخاب شوند ویژگیهای مهمی که در انتخاب رقم باید مدنظر قرار گیرد شامل زمان گلدهی ، سازگاری گرده، زمان رسیدن و سهولت جداشدن دانه از پوست، عملکرد، عاری بودن از آفات و بیماریها و سایر اختلالات و قابلیت عرضه به بازار می باشد.چون اکثر ارقام بادام خود ناسازگار هستند پس باید بین هر ۴-۲ ردیف از یک ردیف ارقام گرده دهنده مناسب برای رقم اصلی استفاده کرد.

قیمت نهال

5. تنه جوشها و پاجوشها به علت دریافت بیش از حد آب و مواد غذایی؛ دریافت انرژی توسط سایر اندامها را با اختلال مواجه میکنند. همچنین پوسته این بادام نیز بسیار نازک و کاغذی مانند است که این ویژگی نیز یکی از مزیت های این رقم بادام به شمار میرود؛ این بادام در صنایع خشکبار و شرینی پزی و تهیه پودر استفاده شده و از نظر اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، جالب است بدانید که عمر مفید درخت بادام شاهرود ۱۲ حدود ۳۵ الی۴۰ سال است. در این مقاله سعی کردیم ویژگی های کلی بهترین نهال های بادامی که در کشور وجود داشته و هرساله کشت میشوند را بیان کنیم، در انتها لازم است بدانید تمام ارقام بادام ذکر شده در نهالستان ارغوان مهندس رسول بابایی با قیمت مناسب و کیفیت بالا به فروش میرسند. می توانید نهال قیمت نهال ها را در پاییز بکارید. نهال بادام مامایی نهالستان آرتین نهال حدود 57 درصد از زمین های زیر کشت بادام را در بر می گیرد و عملکرد مطلوبی نیز در استان چهار محال و بختیاری وآذربایجان غربی دارد.مغز بادام جزوء غنی ترین مغزها از نظر ویتامین است. نهال های نامرغوب باعث کاهش سطح تولید سالیانه میوه استان به کمتر از 100 هزار تن شده است.

 

www.nahalara.ir

fereydon riahi
fereydon riahi nahalara.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋